Re: Kolmipyörä 2
Magneetti vaatii vastapeluriksi vielä kengän pohjaan jonkunlaisen palan rautaa että pitää.
Ihan ohut pelti ei auta, myytinmurtajissakin todettiin.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Magneetti vaatii vastapeluriksi vielä kengän pohjaan jonkunlaisen palan rautaa että pitää.
Ihan ohut pelti ei auta, myytinmurtajissakin todettiin.
Epäilen onko magneetissa järkeä. Jos se on niin lujasti tarraava että se korvaa lukkopokimet, kenkää ei saa irti kuin liu'uttamalla ja polkimet joilla kenkä liukuu ovat kauheat, pystärissä jopa vaaralliset.
Jalat ovat polkimilla hieman eteenpäin kallellaan, joten pelkkään kannatteluun ei tarvitse edes lukkoja. Karkea pohjaiset kengät ja polkimet, joissa on sopivia koloja riittävät hyvin pitkälle. Näin kengän kuvio estää jalkojen tippumisen niitä koukistamatta. Toimii ainakin Kairoilla kaksipuoleisilla lukkopolkimilla ajaessa Maastoflätit olisivat varmaan yleispätevämpi vaihtoehto.
jooseha kirjoitti:Epäilen onko magneetissa järkeä. Jos se on niin lujasti tarraava että se korvaa lukkopokimet, kenkää ei saa irti kuin liu'uttamalla ja polkimet joilla kenkä liukuu ovat kauheat, pystärissä jopa vaaralliset.
Ne kaupalliset magneettipolkimet kuulemma irroitetaan kallistamalla jalkapohjaa sivulle.
samuel kirjoitti:Magneetti vaatii vastapeluriksi vielä kengän pohjaan jonkunlaisen palan rautaa että pitää.
Ihan ohut pelti ei auta, myytinmurtajissakin todettiin.
Myytinmurtajilla ongelmaksi tuli se, että pelti oli liian ohutta, jotta magneetti olisi voinut tarttua siihen kunnoilla. Jos tätä ongelmaa ei ole, magneetti varmaan toimii. Kertokaapa kokemuksistanne.
Oisko tommoisista kaarista iloa kattamisessa. Muutenhan toi nyt on aika kasvihuone. Mutta muuten?
Saahan tuota värillisenäkin .
Antaahan kaaret tukea ja muotoa sekä painoa - maltillinen määrä, ni hyvä tulee.
Pastori kirjoitti:
Oisko tommoisista kaarista iloa kattamisessa. Muutenhan toi nyt on aika kasvihuone. Mutta muuten?
Onkos sinulla tuohon projektiin linkkiä. Muotohan on ihan asiallinen suorasta levystä tehdyksi. Tuon kun maalaa sisäpuolelta, niin tuosta saa syväkiiltoisen kauniin kinnerin. Läpinäkyvyys parantaa rakenteiden havainnoimista. Havainnoisin mielelläni, jos linkki löytyy.
Ei ollu projektisivua. Tuolla oli FB:ssä.
Tässä muut kuvat:
Muoto on tuossa ihan hyvä, mutta miten tuonne mennään kyytiin? Nouseeko koko kate ylös?
Tuohan onkin aivan järkyttävän pitkä rakennelma. Etupyörät ovat kampikeskiön etupuolella ja vielä sen etupuolella on jokin kai tavaratila tai muu ylimääräinen tila.
En ymmärrä tämän virityksen järkeä. Tadpolemalleissa takapyörän pito-ongelmat ovat yleisiä. Kun tavaratila lisätään etupyörien etupuolelle, vähentää se entisestään vetävän pyörän pitoa. Samalla kuorma siirtyy kääntyvien pienten pyörien kannettavaksi, eli huonontaa vierintävastusta.
Okei, onhan etupyörät aika edessä, joten kyllä kai se takapyörä jotenkin kykenee työntämään. Tavaratilasta saa yhtenäisen vaikkapa pullalaatikoille, joten kyllä tuossa oikeassa käyttötarkoituksessa saattaa järkeäkin olla.
Joka tapauksessa tuo keulan sivuprofiili on hyvin onnistunut keulapuolen osalta. Taakse pitäisi tietenkin kate ulottaa kuskin pään yläpuolelle asti. Nyt tuossa on joku kummallinen puolikate takana.
Vaikea ymmärtää. Voisihan sen facebooklinkin kurkistaa, jos se jollain on tiedossa.
jori kirjoitti:Vaikea ymmärtää. Voisihan sen facebooklinkin kurkistaa, jos se jollain on tiedossa.