Sivu 2/2
Re: Laskuri(t) voimansiirron välitysten pohtimiseen
Lähetetty: 14 Helmi 2012, 10:32
Kirjoittaja optimistx
ajarmala kirjoitti:jori kirjoitti:Se tarkoittaa vain sitä, että yhdeksänpiikkisessä rattaassa on 10% vähemmän piikkejä kuin kymmenpiikkisessä. Samalla ketjunopeudella (kadenssi + eturatas) mennään siis 10% kovempaa. 
<nitpicking on>
Mutta eikös tuossa tapauksessa mennä jopa 11,1 % kovempaa?
<nitpicking off>
No, suurin piirtein 10 % se on kuiteski.
T. Ari
<niitinpoiminnan alku>
Mennään sitten 10 % hitaampaa. Parempi nyt?
<ja ny se loppu>
Kun lehdestä luemme, että firman pörssikurssi laskee ensin 50 % ja nousee sitten hurjat 100 %, niin olisi varmaan kannattanut olla alunperinkin noin käyttäytyvien osakkeiden omistaja ja tulla upporikkaaksi.Varsinkin, kun näyttää tuontapaista tapahtuvan yhtenää: laskut pieniä, nousut isoja. Jippii, eläköön talouselämä!
Re: Laskuri(t) voimansiirron välitysten pohtimiseen
Lähetetty: 15 Helmi 2012, 14:24
Kirjoittaja tavasti
PW kirjoitti:Laskeskelin Sheldon Brownin laskurilla nota vaihdehommia, mitäs se luku ilmottaa joka siitä tulee ?
Joskus tänkin varmaan kuullu mutt en ymmärtäny 
Sieltä sheldonin laskurista voi valita mitä lukuja se ulos antaan. Itse käytän eniten valintoja 'KPH @ XX RPM' eli paljonko on nopeus km/h tietyllä kadenssilla. Valitsemalla sieltä alimman kadenssin millä pystyy polkemaan hyvällä tekniikalla saa sen alarajan että kuinka hitaasti pystyy pienimmällä vaihteella ajamaan. Ja kun sieltä saa luvun x.y km/h, niin voi miettiä, että riittääkö kunto pitämään sellaista vauhtia siinä Lukonmäessä.
Ja taas toisesta laidasta, laitetaan se maksimi kadenssi mitä pystyy polkemaan, ja siitä katsomaan kuinka kovaa mennään suurimmalla pykälällä.