Sivu 2/2

Re: Laskuri(t) voimansiirron välitysten pohtimiseen

Lähetetty: 14 Helmi 2012, 10:32
Kirjoittaja optimistx
ajarmala kirjoitti:
jori kirjoitti:

Se tarkoittaa vain sitä, että yhdeksänpiikkisessä rattaassa on 10% vähemmän piikkejä kuin kymmenpiikkisessä. Samalla ketjunopeudella (kadenssi + eturatas) mennään siis 10% kovempaa. :D

<nitpicking on>
Mutta eikös tuossa tapauksessa mennä jopa 11,1 % kovempaa?
<nitpicking off>

No, suurin piirtein 10 % se on kuiteski.

T. Ari

<niitinpoiminnan alku>
Mennään sitten 10 % hitaampaa. Parempi nyt?

<ja ny se loppu>

Kun lehdestä luemme, että firman pörssikurssi laskee ensin 50 % ja nousee sitten hurjat 100 %, niin olisi varmaan kannattanut olla alunperinkin noin käyttäytyvien osakkeiden omistaja ja tulla upporikkaaksi.Varsinkin, kun näyttää tuontapaista tapahtuvan yhtenää: laskut pieniä, nousut isoja. Jippii, eläköön talouselämä!


Re: Laskuri(t) voimansiirron välitysten pohtimiseen

Lähetetty: 15 Helmi 2012, 14:24
Kirjoittaja tavasti
PW kirjoitti:

Laskeskelin Sheldon Brownin laskurilla nota vaihdehommia, mitäs se luku ilmottaa joka siitä tulee ? :D Joskus tänkin varmaan kuullu mutt en ymmärtäny :oops:

Sieltä sheldonin laskurista voi valita mitä lukuja se ulos antaan. Itse käytän eniten valintoja 'KPH @ XX RPM' eli paljonko on nopeus km/h tietyllä kadenssilla. Valitsemalla sieltä alimman kadenssin millä pystyy polkemaan hyvällä tekniikalla saa sen alarajan että kuinka hitaasti pystyy pienimmällä vaihteella ajamaan. Ja kun sieltä saa luvun x.y km/h, niin voi miettiä, että riittääkö kunto pitämään sellaista vauhtia siinä Lukonmäessä.

Ja taas toisesta laidasta, laitetaan se maksimi kadenssi mitä pystyy polkemaan, ja siitä katsomaan kuinka kovaa mennään suurimmalla pykälällä.