Sivu 2/2

Re: Näkymä eteen !? Vai ei ??

Lähetetty: 29 Maalis 2013, 14:01
Kirjoittaja Lizard100

sILMÄT OVAT 6 CM ERILLÄÄN ( OLETUS ).


Re: Näkymä eteen !? Vai ei ??

Lähetetty: 29 Maalis 2013, 14:56
Kirjoittaja Hirven Noja

Piirrä lizard näkymä velocitraikkis sisältä kuljettajan silmien kohralta kaikkine esteineen niin päästään arvioimaa näkökentän riittämistä (jos ei tulis hirveetä riitaa).


Re: Näkymä eteen !? Vai ei ??

Lähetetty: 30 Maalis 2013, 09:38
Kirjoittaja TatuLund

Olen seurannut kiinnostuneena tätä keskustelua. Tämä näkyvyys dilemma on tiukasti sidoksissa kulkuneuvon käyttötarkoitukseen. Jos ollaan suunnittelemassa kulkuneuvoa tavallisempaan arkikäyttöön ja suuremmalle yleisölle, näkymässä ei voi olla kompromisseja. En usko suureen kaupalliseen potentiaaliin sellaisilla kinnereillä, jotka aiheuttavat kuljettajassa klaustrofobiaa ja tieliikennepelkoja. On sitten eri asia, jos ollaan tekemässä kilpakinneriä, jonka on tarkoitus kulkea mahdollisimman lujaa riskeistä, kustannuksista ja kuskin mukavuudesta viis. Tämän kaltaisellekin tuotteelle on olemassa marginaalinen kysyntä, kunhan vaan pystytään pitämään katteet korkealla koko myyntiketjussa pienillä sarjoilla. Nuo koppimopot, eli mopoautot ovat yleistyneet siihen tahtiin, että uskon tulevaisuudessa olevan kysyntää erilaisille katetuille keveille kulkuneuvoille. En ole vielä nähnyt konseptia, mistä itse olisin vakuuttunut, että se avaa pelin kansanomaisemman sähkövelomobiilin saralla. Mutta yhtälailla olen vakuuttunut, että sellainen konsepti syntyy vielä.

T. Tatu Lund
www.miragebikes.com


Re: Näkymä eteen !? Vai ei ??

Lähetetty: 30 Maalis 2013, 09:51
Kirjoittaja PW

Onko Miragebikesillä tarkotus kehitellä katettua polkulaitetta?

Petri


Re: Näkymä eteen !? Vai ei ??

Lähetetty: 02 Huhti 2013, 15:34
Kirjoittaja Lizard100

Tatu on oikeassa...tämä V-Trike on ihan puhtaasti kilpakone..eihän siihen edes pääse sisään ellei avaa ensin pari osaa rakenteesta ( liian ihomyötäinen jne ). Tosin mahdollinen, muttei käytännöllinen.


Re: Näkymä eteen !? Vai ei ??

Lähetetty: 09 Touko 2013, 12:40
Kirjoittaja Lizard100

Tässä hieman vastaava USAFin tutkima ( Boeing ? ) ajo-asento ns microfighter lentokoneeseen.

Huomaa että minimivaatimus lentokoneen ohjaamosta eteen alas on aina 11 astetta.