Sivu 2/6

Re: Loivakeula FWD

Lähetetty: 25 Helmi 2018, 20:52
Kirjoittaja jori

Perhana, Härski ehti sillä aikaa, kun minä kirjoitin tätä: :)
Olikos sinulla Camberia niissä takakiekoissa. Varsinkin isokehäisissä Camberkulmalla saa voimat tasaantumaan. Pienikin kulma vähentää ulkopuolen pinnojen kuormitusta merkittävästi. Vanhan Pisaralla Pisimmälle mittauksen mukaan alle neljän asteen kallistus ei näy vierintävastuksessa vielä lainkaan.


Re: Loivakeula FWD

Lähetetty: 25 Helmi 2018, 20:55
Kirjoittaja jviirret

Näitä oon joskus ennenkin tarjonnut...
https://www.hevari.fi/karryt/karryjen-o ... rettyPhoto
Vähän kalliimmat ku PP:n kiekot, mutta mukana pinnasuojat ja kumit.

Jukka


Re: Loivakeula FWD

Lähetetty: 25 Helmi 2018, 20:55
Kirjoittaja Härski

.. Ja ulommaisten pinnojen kulma tiehen nähdenhän on ratkaiseva keskipakovoimia vastaan nahistellessa

Muoks..tän viestin voi unohtaa. tuli kirjoitettua hieman hätäpäissään. :|


Re: Loivakeula FWD

Lähetetty: 25 Helmi 2018, 21:12
Kirjoittaja Vilijami

No en tosiaan oo kokeillut kallistaa. Pitänee kokeilla. Testikohdekin ois jo puolivalmiina, flevo raaseriin jos tekis trikeperän.


Re: Loivakeula FWD

Lähetetty: 26 Helmi 2018, 11:29
Kirjoittaja kemppes

Hei, mikä on camberin ja vierintävastuksen suhde ? Olen mietiskellyt että laittaisi n 7 asteen paikkeille ?


Re: Loivakeula FWD

Lähetetty: 26 Helmi 2018, 18:09
Kirjoittaja jori
kemppes kirjoitti:

Hei, mikä on camberin ja vierintävastuksen suhde ? Olen mietiskellyt että laittaisi n 7 asteen paikkeille ?

7 astetta hieman vastustaa jo, mutta tuskin mainittavasti.
7 astetta on vinoutena 20 tuuman pyörässä vain renkaan leveyden verran (60mm). Se on kuitenkin summittain saman verran kuin pinnat ovat vinossa, joten vaikutus pinnojen kestävyyteen on jo suuri.


Re: Luggarion --> ?

Lähetetty: 07 Maalis 2018, 10:37
Kirjoittaja Vilijami

Tämän päivän aatoksia. Luggarionista etäyläohjattu väliakselitakaveto? :?


Re: Luggarion --> ?

Lähetetty: 07 Maalis 2018, 11:03
Kirjoittaja jooseha

Onko sulta poistunut tarve helposti kuljetettavalle pyörälle, kun suunnittelet Luggarionin pilaamista :?


Re: Luggarion --> ?

Lähetetty: 07 Maalis 2018, 11:09
Kirjoittaja Vilijami

Ei oo tarve poistunut, mutta jos tekis siihen tarkoitukseen vielä kätevämmin pakattavan mallin. Se pitäs kyllä ensin tehdä, ennen kuin pilaan Luggarionin :D


Re: Luggarion --> ?

Lähetetty: 07 Maalis 2018, 21:58
Kirjoittaja Vilijami

Mitä raati sanoo, voisko tämmöinen taittotriken viikkaus onnistua?
Ohjausnivel on piirtämättä ja keulan rakenne muutenkin vaiheessa.


Re: Luggarion --> ?

Lähetetty: 08 Maalis 2018, 00:55
Kirjoittaja jori

Miksei tuo onnistuisi. Takapyörävarsien kääntönivelet pitää kuitenkin olla taaksepäin liikerajoitetut, niin pyörä ei kaarteessa käänny takaosaltaan salmiakiksi. Näin tehden takapyörät yhdistävä osa voi olla narua. :D

Rajoitettu kulma.png
Rajoitettu kulma.png (2.83 KiB) Katsottu 3225 kertaa

Aurauskulman säätö täytyy myös miettiä. Ehkä säätöpalalla, kuvassa punainen. Tai viilaamalla. :roll:


Re: Luggarion --> ?

Lähetetty: 08 Maalis 2018, 07:24
Kirjoittaja jooseha

Onnistuu. Foorumilla on ollut esillä video, jossa on noin viikkautuva venäläinen pyörä.


Re: Luggarion --> ?

Lähetetty: 08 Maalis 2018, 07:42
Kirjoittaja jviirret
jooseha kirjoitti:

Onnistuu. Foorumilla on ollut esillä video, jossa on noin viikkautuva venäläinen pyörä.

En löytänyt viestiä, mutta pyörä on BigDendy ja siitä on videoita tubessa:

Jukka


Re: Luggarion --> ?

Lähetetty: 08 Maalis 2018, 17:21
Kirjoittaja Vilijami

305 kiekoilla sais tämmösen. Vois vetää narulla perässä viikattuna tai nostaa kahden renkaan varaan kärryksi.


Re: Loivakeula FWD

Lähetetty: 08 Maalis 2018, 18:01
Kirjoittaja jooseha
Vilijami kirjoitti:

Tuo olisi kyllä hieno systeemi. Sais etukiekon just siihen paikkaan johon haluaisin. Siinä ois vähän sorvarille töitä.
Eikä onnistu 406 kiekkoon, muuten kantapäät raapii maata. :?Kuva

Et sä tuohon sorvia tarvitse. Etunavaksi 20mm läpiakselinapa levyjarrukiinnikkeellä (tai kahdella), haarukanpäihin laakeriyksiköt keskiölaakereiksi ja väliakseliksi takanapa. Toisioketju on helpointa laittaa molemmissa navoissa levyjarrukiinnikkeisiin, mutta jos sen laittaa väliakselilla pakan puoleiseen pinnalaippaan kiinnitettyyn rattaaseeen, sen saa ensiöketjun ja kiekon väliin parempaan suojaan. Kampien kiinnitys keskiöakselin päihin hitsattuihin JIS-kartioihin. Sorvin kanssa saa kyllä kompaktimman ja vapaarattaan toisioketjulle eli paremman.
Oikeastaan kummallista ettei tuollaista ole vielä täällä tehty. Aika monella meistä on kuitenkin sorvi käytettävissä.