Re: SH31
SH31 on kohta maalausta ja varusteita vaille valmis.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
SH31 on kohta maalausta ja varusteita vaille valmis.
öö, ei tuo tuollaisella ohjauksella kyllä toimi vähänkään tiukemmassa mutkassa. Kädet ei yletä ja jos kuski roikkuu ulkokurviin tangon mukana niin kippaa herkästi nurin Taitaapa tanko ottaa polviinkin kiinni jos ei ole ihan keskiasennossa?
Jukka
jviirret kirjoitti:öö, ei tuo tuollaisella ohjauksella kyllä toimi vähänkään tiukemmassa mutkassa. Kädet ei yletä ja jos kuski roikkuu ulkokurviin tangon mukana niin kippaa herkästi nurin
Taitaapa tanko ottaa polviinkin kiinni jos ei ole ihan keskiasennossa?
Jukka
Olen ajatellut, että ulkokurvissa ohjataan vain toisella kädellä eikä vartaloa kallisteta. Tangon korkeuden voi portaattomasti säätää. Koeajot osoittavat pitääkö ohjaus muuttaa. Kun löytyisi sopiva nivel, voisi ohjauksen muuttaa siten, että ohjaus tapahtuisi ohjaustankoa kääntämällä pystytasossa, tai sitten Petrin virtuaalinen ohjaus.
SH31:n ensimmäiset koeajot ajettu. Ihan mukavalta tuntuu. Istumaan meno on todella vaivatonta, kun ohjaustangon voi kääntää sivuun. On aivan kuin istuisi tavalliseen tuoliin. Ajossa ohjaus toimii hyvin. Ei rupea etupyörä väpättämään, kun ei ole niveliä, sauvoja eikä vaijereita. Poljinsysteemi erikoisuudessaan oli kohtalaisen vaikea tehdä, mutta tuntuu toimivan. Vielä on asentamatta takapyörien jarrut, jotka toimivat yhdestä vivusta (etupyörän toisesta), vaihteiden asennus, takaboksi, lokasuojat, sähköavustus ja maalaus. Jotenkin tuntuu ihan mukavalta ajopeliltä näin vanhalle miehelle, mille se on suunniteltukin ja erikoisesti liikuntavammaisille.
Mahtavaa Sakari.
Valtavan upea pyörä taas ja näyttää todella käyttökelpoiselta yleisasiointipyörältä. Nykyään ei sanota liikuntavammainen, vaan liikuntarajoitteinen, vaikka kaikkihan me sellaisia olemme. Rajamme meillä on kaikilla.
Tuota ajavalla voi rajoitukset olla varsin matalalla ja silti se on käyttökelpoinen liikkumisväline. Tämä on upea kaveri SH30 ryhmäpyörälle. Tällä pääsee ajelemaan vaikkei kaverit lähtisikään mukaan.
Arvaten tällä on myös helppo peruuttaa?
Jukka
jviirret kirjoitti:Arvaten tällä on myös helppo peruuttaa?
Jukka
Niin tosiaan, ei muuta kuin potkii maasta taaksepäin!
Hieno pyörä taas!
Saisko polkimen rakenteesta tarkempaa kuvaa ja tietoa?
Tuohon kun istuu polkemaan ja jalka peittää tuon sivulla kulkevan runkoputken... tuntuuko kuin koko etupää olisi ihan irrallaan? Maantie vain vilisee alla...
Trike-kuski näkee sentään aina runkoputken ja etupuomin.
Tätä kuvaa kun katsoo, tuntuu jotenkin oudolta, kun ei ole (myös) etuvetoa. Eihän tuo vaatisi kuin taittopyörät haakukan tyven kohdalle. Ymmärrrän, ei sitä tarvitse, mutta kun olen niin tottunut etuvetoisiin ja taittopyörällisiin. Samalla tavoin kuin kuparinen keskellä näkyviin runkoihin.
jori kirjoitti:
Tätä kuvaa kun katsoo, tuntuu jotenkin oudolta, kun ei ole (myös) etuvetoa.Eihän tuo vaatisi kuin taittopyörät haakukan tyven kohdalle. Ymmärrrän, ei sitä tarvitse, mutta kun olen niin tottunut etuvetoisiin ja taittopyörällisiin. Samalla tavoin kuin kuparinen keskellä näkyviin runkoihin.
Minkästyyppisesti tuo notkuu, kun sitä poljetaan. Ketjulinja ei varmaan jousta, mutta tuntuuko tuon poljinakselin synnynnäinen kaksiosaisuus. Kauheasti tekisi mieli kokeilemaan.
PW kirjoitti:Hieno pyörä taas!
Saisko polkimen rakenteesta tarkempaa kuvaa ja tietoa?
Tässä kehittelykuvia. Ylemmästä kuvasta puuttuu pieni putken pätkä, joka yhdistää poljinakselien päät, ja joka näkyy alemmassa kuvassa. Osaa putkista joutui sorvaamaan sopiviksi.
jori kirjoitti:
Tätä kuvaa kun katsoo, tuntuu jotenkin oudolta, kun ei ole (myös) etuvetoa.Eihän tuo vaatisi kuin taittopyörät haakukan tyven kohdalle. Ymmärrrän, ei sitä tarvitse, mutta kun olen niin tottunut etuvetoisiin ja taittopyörällisiin. Samalla tavoin kuin kuparinen keskellä näkyviin runkoihin.
Minä olen vähän kyllästynyt etuvetoihin varsinkin deltoissa. Ongelmana on sutiminen mäissä, kaarteissa ketjun hankaaminen kumiin ja pieni kääntöympyrä.
jori kirjoitti:jori kirjoitti:
Tätä kuvaa kun katsoo, tuntuu jotenkin oudolta, kun ei ole (myös) etuvetoa.Eihän tuo vaatisi kuin taittopyörät haakukan tyven kohdalle. Ymmärrrän, ei sitä tarvitse, mutta kun olen niin tottunut etuvetoisiin ja taittopyörällisiin. Samalla tavoin kuin kuparinen keskellä näkyviin runkoihin.
Minkästyyppisesti tuo notkuu, kun sitä poljetaan. Ketjulinja ei varmaan jousta, mutta tuntuuko tuon poljinakselin synnynnäinen kaksiosaisuus. Kauheasti tekisi mieli kokeilemaan.
Minun poljinvoimilla en ole huomannut notkumista. En ole ainakaan vielä saanut kummempia tuntemuksia "poljinakselin synnynnäisestä kaksiosaisuudesta". Saa nähdä miten käyttäytyy ajan ollen. Viimeistään Nokialla pääsee kokeilemaan, ellet tule aiemmin käymään Vaajakoskella.
Jyvässeudulle voi aina tehdä toiviomatkan . Täällä on puuhamaat .