Sivu 15/18
Re: SH31
Lähetetty: 05 Joulu 2017, 12:37
Kirjoittaja irakas
Hauska havainto, mutta enpä ole huomannut, kun olen sen verran vähän vielä ajellut. 
Re: SH31
Lähetetty: 05 Joulu 2017, 17:16
Kirjoittaja Jarcco
Taitaa olla järkevimmän mallinen delta mitä on tehty?
Etuna on myös takana oleva runsas tavaratila, kun ei ole akselia.
Re: SH31
Lähetetty: 05 Joulu 2017, 17:35
Kirjoittaja irakas
irakas kirjoitti:
Hauska havainto, mutta enpä ole huomannut, kun olen sen verran vähän vielä ajellut. 
Testasin asian ja totesin, että polvi peittää sivulla kulkevan runkoputken vain ollessaan yläasennossa. Pääosan aikaa runkoputki on näkyvissä.
Re: SH31
Lähetetty: 06 Joulu 2017, 01:04
Kirjoittaja Vilijami
Jarcco kirjoitti:Taitaa olla järkevimmän mallinen delta mitä on tehty?
Samaa mieltä. Ehdottomasti foorumin paras kolmipyörä!
Re: SH31
Lähetetty: 06 Joulu 2017, 12:07
Kirjoittaja jori
Vilijami kirjoitti:Jarcco kirjoitti:Taitaa olla järkevimmän mallinen delta mitä on tehty?
Samaa mieltä. Ehdottomasti foorumin paras kolmipyörä!
Ja se ei ole vähän se, edes globaalissa mittakaavassa.
Re: SH31
Lähetetty: 06 Joulu 2017, 17:29
Kirjoittaja irakas
jori kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Jarcco kirjoitti:Taitaa olla järkevimmän mallinen delta mitä on tehty?
Samaa mieltä. Ehdottomasti foorumin paras kolmipyörä!
Ja se ei ole vähän se, edes globaalissa mittakaavassa.
No voihan, mutta kiitos Jarcco, Vilijami ja jori, ja hyvää itsenäisyyspäivää! 
Re: SH31
Lähetetty: 06 Joulu 2017, 19:07
Kirjoittaja jviirret
Tuommosta mutkaa vois mahdollisesti harkita runkoon kun sarjavalmistus alkaa:

- sh31.jpg (35.37 KiB) Katsottu 5450 kertaa
Tai jotakin tuohon tapaan, kampihan mahtuu hyvin pyörimään vaikka runko menisi vähän lähempää.
Jukka
Re: SH31
Lähetetty: 16 Joulu 2017, 20:44
Kirjoittaja irakas
jviirret kirjoitti:Tuommosta mutkaa vois mahdollisesti harkita runkoon kun sarjavalmistus alkaa:
Tai jotakin tuohon tapaan, kampihan mahtuu hyvin pyörimään vaikka runko menisi vähän lähempää.
Jukka
Enpä oikein innostu ideasta.
Löysinpä Etolasta sopivan 52 litran kannellisen kotelon, jonka pohjalle voi sijoittaa perävalollisen akun. Kannen voi varustaa lukolla.
.
Re: SH31
Lähetetty: 16 Joulu 2017, 21:12
Kirjoittaja Pastori
irakas kirjoitti:Kannen voi varustaa lukolla.
Varustaa nimenomaan - koska ei sillä juuri mitään tee. Sehän lähtee puukolla irti. Jos siihen laittaa lukon niin sillä vaan kertoo että siellä on jotain pöllittävää.
Nimimerkillä. En pidä enää auton ovia lukossa. Roistohan särkee ikkuna jos huomaan jotain arvokasta. Pitää vaan toivoo että kokeilis ovee ensin 
Re: SH31
Lähetetty: 16 Joulu 2017, 21:56
Kirjoittaja irakas
BentRiderilä MeanUncleBob kirjoittaa SH31:stä:
"Looks neat. Is that a hub motor on the left? If so, how do you "balance" the two drives? Looks like the steering column and handlebars turn rather than "tiller" is that correct? " ja
"The first was discussed here https://www.bentrideronline.com/mess...d.php?t=137494
and the second is about using handlebars to turn on the steering tube axis as opposed to moving them side to side similar to a tiller on a boat."
En ymmärrä, mitä kaveri tarkoittaa?
Re: SH31
Lähetetty: 16 Joulu 2017, 23:02
Kirjoittaja jori
Näyttää minusta sekoilulta sen suhteen onko ohjausliike käsitteenä enemmän ohjaustangon kääntämistä, vai sivulle siirtämistä kuten veneen peräsimessä. Tuo kaveri ei nähtävästi tajua, että aina on kyse molemmista -enemmän tai vähemmän. Jos ohjaustanko on pystymmässä enemmän kääntämisestä, jos enemmän sylissä enemmän sivulle siirtämisestä.
Varsinkin tuo vedon balansointikysymys on hölmö. Jos on olemassa yhdellä takapyörällä vetäviä pyöriä, niin edes vähän kahdella takapyörällä vetävä on aina parempi kuin yhdellä, eikä yhdelläkään vetävää tarvitse mitenkään erityisesti balansoida.
Re: SH31
Lähetetty: 21 Joulu 2017, 11:59
Kirjoittaja irakas
Ensimmäiset koeajot SH31:llä on ajettu. Moukkuisilla ja tappajasepeleisillä teillä ajo ei jousittamattomalla pelillä ole herkkua, eikä oikeaa tuntumaa saa.

- SH31 2017.12.21. x.jpg (485.75 KiB) Katsottu 4980 kertaa
SH31: liikuttelu ahtaissa tiloissa onnistuu hyvin. Taluttaminen ohjaustangosta tai takaa onnistuu myös mukavasti, kun etukiekkoa voi käännellä istuimen selkänojasta. Myös varastointi vie vähän tilaa, kun nojiksen voi nostaa pystyyn.

- SH31 2017.12.21. h.jpg (322.23 KiB) Katsottu 4980 kertaa
Etuvaihtajan toimimaan saaminen on usein hankalaa, kun vaihtajassa ei riitä aina toleranssia. Otin käyttöön takavaihtajassa käytetyn vipuvaihteen (kuvassa keltainen), ja jopa rupesi etuvaihtajakin toimimaan.

- SH31 2017.12.20. ohjaustanko.jpg (264.9 KiB) Katsottu 4980 kertaa
Re: SH31
Lähetetty: 21 Joulu 2017, 12:09
Kirjoittaja jviirret
Tuollaisia kolmipyörien pitäisi olla, mutta kaupasta saa vain tällaisia

Jukka
Re: SH31
Lähetetty: 21 Joulu 2017, 12:24
Kirjoittaja PW
Mikä olikaan runkoputken paksuus/vahvuus? Haarukkaputkien?
Re: SH31
Lähetetty: 21 Joulu 2017, 12:51
Kirjoittaja irakas
PW kirjoitti:Mikä olikaan runkoputken paksuus/vahvuus? Haarukkaputkien?
Pääosa runkoputkista on kokoa 40 x 1,5 mm. Osa etu- ja takaosan välistä putkea on 45 x 2 mm. Takahaarukat ovat 40 x 20 x 1,5 mm:n putkea.