Re: STERN 5
Ei se ainakaan automaattisesti ole toivoton idea. Muistaakseni jjonaksella oli pythonissa etukate
Laittamalla puntti keskiön päälle voi asian kokeilla ennen katteen tekemistä.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Ei se ainakaan automaattisesti ole toivoton idea. Muistaakseni jjonaksella oli pythonissa etukate
Laittamalla puntti keskiön päälle voi asian kokeilla ennen katteen tekemistä.
PW lupautui tekeen omalla kokeilun . Saamme kuulla kokeilun tuloksista varmaan .
Nojanalle kirjoitti:PW lupautui tekeen omalla kokeilun . Saamme kuulla kokeilun tuloksista varmaan .
Sori testi viipy. Ensin sidoin 2kg puntin Helsinkinojakin keulaan, keskiöstä 100mm taakse päin. En huomannu ajossa vaikeutta, voiko olla mahollista ett ilman käsiä ajo jopa helpottui? Sama tunne lisääntyi kun laitoin 1kg lisää painoa, lähemmäs haarukkaa. Pannaanko lisää? - painoa?
PW kirjoitti:Nojanalle kirjoitti:PW lupautui tekeen omalla kokeilun . Saamme kuulla kokeilun tuloksista varmaan .
Sori testi viipy. Ensin sidoin 2kg puntin Helsinkinojakin keulaan, keskiöstä 100mm taakse päin. En huomannu ajossa vaikeutta, voiko olla mahollista ett ilman käsiä ajo jopa helpottui? Sama tunne lisääntyi kun laitoin 1kg lisää painoa, lähemmäs haarukkaa. Pannaanko lisää? - painoa?
Tuossa etupään painopisteen siirrossa ns. efektiivinen jättö kasvoi ja pyörästä tuli autostabiilimpi, joksin hitaampi ohjata. Paino maakosketuspisteen etupuolella painaa keulan kallistuksen suuntaan, eli tekee automaattisesti sen, mitä kuskinkin pitäisi tehdä. Äkkinäisiä suunnan muutoksia sillä on vaikeampi tehdä, mutta vähemmän äkkinäisiä se tekee itsestään –autostabiilisti.
Just noin pyörä käyttäytyi - autostabiilisti, en vaan muistanu sanaa - tai en ollu koskaan kuullutkaan; )
Pyörä rupee oleen kohta valmis . Olisi kiva kun joku laittas tänne sellaisen yksinkertaisen ohjeistuksen , miten saan tänne kuvia liitetyksi . Jotenkin kumman syystä en vaan saa niitä tänne. FB:n olen niitä siirtänyt välillä . Siellä se on helpoo . Ei mitään pitkää selostusta , vai yksin kertainen vaihe , vaihe suoritus. Itse kun en omaa näitä nörtti piirteitä .
Anteeksi Jorille ja muille jotka kaipaa niitä yksityiskohtia .
Nojanalle kirjoitti:Pyörä rupee oleen kohta valmis . Olisi kiva kun joku laittas tänne sellaisen yksinkertaisen ohjeistuksen , miten saan tänne kuvia liitetyksi . Jotenkin kumman syystä en vaan saa niitä tänne. FB:n olen niitä siirtänyt välillä . Siellä se on helpoo . Ei mitään pitkää selostusta , vai yksin kertainen vaihe , vaihe suoritus. Itse kun en omaa näitä nörtti piirteitä .
Anteeksi Jorille ja muille jotka kaipaa niitä yksityiskohtia .
Tästä ohje liitetiedoston lisäämiseksi. Jos haluat lisätä monta kuvaa peräkkäin, paina "Lisää tiedosto" nappia ja sitten taas uudelleen alusta "Liitetiedosto" välilehden takaa jne, kuten ohjeen alku neuvoo. Ohjeessa on myös kuvan lisääminen tekstin sekaan.
Ohje kuvan lisäämiseksi viestiin omalta koneelta.
Jos ei Nojanalle kuvan liittäminen onnistu, tule ensi perjantaina kaupunginkirjaston Opetusstudiolle klo 14, niin katsotaan siellä, miten se tapahtuu.
Minäpä laitan tähän kuparisen aloittamalla tyylillä facebookista nappaamani kuvat yhteen viestiin.
https://www.facebook.com/groups/7413196 ... =bookmarks Muutama ruuvi kiini ja muutama muu härpäke . Niin on pyörä valmis tältä osalta.
On kyllä tyylikäs peli. Nalle jaksaa viimeistellä.
Kyllä ottaa päähän . Viime viikolla tilasin 36mm ohuen avaimen ohjauslaakerille . Torstaina lähti Helsinkistä , ei tullut eilenkään . Pitäs saada ohjauslaakeri kiristettyä . Ei käy muu avain siihen .Kun ei mahdu kuin tää, ohut avain sinne väliin.
Mikä Suomen postia mättää . Saksasta tulee toimitus muutamassa hetkessä . Täällä toimitukset on aivan jäässä.
Suunittelin että ehdin ajaan hiukan , ennenkuin menen pyöräparaatiin tällä. Kylmiltään ei varmaan onnistu ajaa muiden joukossa.
Täytyy mennä sit vanhalla pyörällä viellä .
Ehkä saan pyörän kuntoon sit 2017 ......................Pyöräparaatin , jos avain on siihen menessa tullut .
Kevään harjottelu on alkanut . Ensimäin 2h. opeteltu . Kun aivot saa ajattelematta vanhaa , saa ne uuden tavan ohjata pyörää. Lopuksi rupes jo kääntyminen onnistuun. Se mitä viime syksy oli harjoitellut . Oli ilmeisesti vähän jäänyt selkärankaan . Vauhtia ei kauheesti viellä uskalla pitää. Muutama mutteri täytyy vaihtaa sellaiseen hylsymutteriin . Polven kolautan liian helposti muuten mutterin kantaan . Nirhasee ilkeesti .
Hieno ominaisuus että mäki nousee uskomattoman pienellä voimalla . Kun vertaa muihin nojakkeihin jota olen rakentanut . Ykkönen on niin kevyt ,että pakkaa jo ruopimaan asvaltilla liian helposti .
Hylsymutteri on kuin ruuvi, jossa onkin sisäkierre.