Re: MANGO ja QUATTROVELO
Onko kiekko pultattu akselin päähän? Ja mikä se reikä akselin kyljessä on, jäi holkin alle?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Onko kiekko pultattu akselin päähän? Ja mikä se reikä akselin kyljessä on, jäi holkin alle?
Voip olla varmistussokan hole ettei renkaan kiinnityspultti pyöri ittellään auki. Ei kyllä holkissa näy mitään reikää.. Liekö holkin reikä ollut sattumalta kuvaushetkellä piilossa.
PW kirjoitti:Onko kiekko pultattu akselin päähän? Ja mikä se reikä akselin kyljessä on, jäi holkin alle?
Kyllä, ruuvi pitää kiekon paikallaan.
Akselissa oleva reikä jäi mysteeriksi, koska holkissa ei reikää ollut. Olisiko ollut alunperin varmistussokkaa/pulttia varten, mutta rakennetta muutettu? Tai sitten tuo on jotain valmistus/kasausvaihetta varten...
Samalla kun itse kisaa, niin kaikkea ei saa kuvattua.
Video Finnish Recumbent Championships 2019:
takakeno kirjoitti:Samalla kun itse kisaa, niin kaikkea ei saa kuvattua....
Hyvän koosteen viikonlopusta olit saanut joka tapauksessa kuvattua, kiitos tästä!
Hyvä, jos video kelpasi.
Kävin Vammalassa ajelemassa rantaa seuraten, kun en ollut tuolla vielä käynyt.
Akseli remontin jälkeen jo 200 km ajoa.
Eilen veli pääsi kokeilemaan quattroveloa.
Ajoin maantiepyörällä perässä, mutta en pysynyt mukana vauhdissa.
Tykkäsi mukavasta ajoasennosta ja vauhdista.
Moitti jäähdytyksen puutetta.
Harmi kun ei tullut otettua kuvaa.
Sen sijaan vielä kuva Tampereelta Hämeenkadulta.
Hollannista tuli uudet tukevammin hitsatut vetoakselit, joten vaihdoin ne sitten.
Piti siis tyhjentää renkaat ja ilmajouset, ottaa kuomu irti, katkaista ketjut,
löysätä vaihtajan vastapaino pois tieltä, irrottaa vaihdevaijeri, irrottaa kaikki tukivarret yms.
Epäilys aurauskulmien vääryydestä johti pieneen säätöön.
Uutta pyörätietä tullut Tampereelle Sarankulmaan.
Näytti tosi leveältä ilman kaistaviivoja vai onko parempi viivojen maalauksen jälkeen ?
T:Jere
takakeno kirjoitti:Hollannista tuli uudet tukevammin hitsatut vetoakselit, joten vaihdoin ne sitten.
...
Saapuivat sitten viimein . Onneksi korjattu akseli kesti...
tm kirjoitti:takakeno kirjoitti:Hollannista tuli uudet tukevammin hitsatut vetoakselit, joten vaihdoin ne sitten.
...
Saapuivat sitten viimein
. Onneksi korjattu akseli kesti...
Satuitko ottamaan kuvaa uudesta akselista. Miten ongelma oli korjattu.
jori kirjoitti:tm kirjoitti:takakeno kirjoitti:Hollannista tuli uudet tukevammin hitsatut vetoakselit, joten vaihdoin ne sitten.
...
Saapuivat sitten viimein
. Onneksi korjattu akseli kesti...
Satuitko ottamaan kuvaa uudesta akselista. Miten ongelma oli korjattu.
Joo, kyllä se nyt pitää purkaa ja ottaa kuva siitä akselista mistä myö muuten tiedetään ja pysytään kehityksen kyydissä
Holkkiin on porattu reikiä ja hitsattu reiät umpeen.
Reiät on tehty ihan siihen holkin ulommaiseen reunaan laipan viereen.
Toivotaan, että kestää.
takakeno kirjoitti:Holkkiin on porattu reikiä ja hitsattu reiät umpeen.
Reiät on tehty ihan siihen holkin ulommaiseen reunaan laipan viereen.
Toivotaan, että kestää.
Montako reikää?
Onko akseliputken päälle menevä holkkiosa saman tasapaksuinen kuin ennen, vai onko ulkopinnaltaan kartiomainen, jollaiseen varmaan itse olisin päätynyt väsymislujuudenparantamistoimissani.
Tilasin quattroveloon talvirenkaat, jotta pääsisi ajamaan nojaavassa asennossa vähän talvellakin.
Vähemmällä määrällä nastojakin varmaan pärjäisi.
Veikkaan ettei rullaa kovin hyvin.
Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon nopeampi maastopyörä on talvella kuin velomobiili.
Eipä ole paljon valinnanvaraa 406 koon talvirenkaissa.
Käsittämättömän isossa paketissa lähettävät renkaat. Ei mahtunut paketti auton takakonttiin.
T:Jere
7 viikkoa mennyt pyöräilemättä.
Talo myyty ja uuteen rivitaloon muutettu.
Töissäkin kiirettä pitänyt.
Pyöräilykengät hukkasin muutossa tai ei ainakaan vielä ole löytyneet.
QW ollut Tepolla säilytyksessä.
Vihdoin sain varastoon riittävästi hyllyjä, jotta QW:lle löytyi juuri ja juuri riittävästi tilaa.
Monenko rivitalohuoneiston omaan varastoon mahtuu velomobiili ?
Nastarenkaat vaihdettu alle.
Ihan hyvin kulkee niilläkin alamäessä 55 km/h, kesällä menisi yli 60 km/h samassa kohdassa.
T:Jere
QW:han istuu kuin valettu uuteen varastoonsa .
Saiko helposti sisään ovesta ja paikoilleen, ja oliko ajoramppi riittävä?
Entä raapiko eturenkaiden reunimmaiset nastat pahasti koriin kotimatkan mutkissa?
Alla vielä muutama kuva päivän operaatioista.