Sivu 18/50
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 23 Loka 2016, 08:54
Kirjoittaja Vilijami
Pukki tulee tuohon kylkeen, silloin kammet ovat järkevällä korkeudella. Tuosta jos nostaa ylemmäs, niin polvet tulevat näkökenttään, joka on katteen kans ongelmallista ja jos laskee alaspäin, niin ketju ottaa takahaarukkaan isoilla vaihteilla.
Ratasta en haluais siirtää ulommas, koska tuossa kohdalla isoin ratas on takapakan keskivaiheilla. Siis ketju on suorassa eniten käytetyillä vaihteilla. Pikkurattaan voi poistaa, mutta sekään ei tuo tarpeeksi tilaa.
Pitäiskö vaan hitsata latta tuohon runkoputken kylkeen, jossa olisi muutama vaihtoehto pukin kiinnitykselle. 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 23 Loka 2016, 09:05
Kirjoittaja PW
Latta kuullostaa järkevältä, eihän sitä kauheesti tartte siirrellä.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 23 Loka 2016, 09:16
Kirjoittaja jooseha
Kiinteä on aina helppo tehdä
Pitkulaisilla rei`illä saa vielä jonkun sentin hienosäädön.
Mites olisi pw-tyyppinen klemmari?

Pukki kiinni klemmarin kiristyspulteilla, niin ei tarvitse laittaa kaksia.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 23 Loka 2016, 09:20
Kirjoittaja Vilijami
jooseha kirjoitti:Mites olisi pw-tyyppinen klemmari?
Ei mahdoton ajatus. Pitää käydä katselemassa tallin hyllyjä sillä silmällä.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 25 Loka 2016, 09:46
Kirjoittaja PW
Mikäs tässä on kääntyvien akseliväli? Muutkin mitat kiinnostaa
nimimerkki "paperillejopiirustelin"
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 25 Loka 2016, 12:56
Kirjoittaja PW
Jorin 2T3:een verrattuna tämän vetopyörä on edempänä, miksi?
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 25 Loka 2016, 13:56
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:Jorin 2T3:een verrattuna tämän vetopyörä on edempänä, miksi?
Mahdollisimman lyhyt ketjulinja
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 25 Loka 2016, 13:58
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:Mikäs tässä on kääntyvien akseliväli? Muutkin mitat kiinnostaa
nimimerkki "paperillejopiirustelin"
Mittaan tänään. Mitä muita mittoja haluat?
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 25 Loka 2016, 14:08
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Mikäs tässä on kääntyvien akseliväli? Muutkin mitat kiinnostaa
nimimerkki "paperillejopiirustelin"
Mittaan tänään. Mitä muita mittoja haluat?
Raideväli ny ainakin.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 25 Loka 2016, 14:10
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Jorin 2T3:een verrattuna tämän vetopyörä on edempänä, miksi?
Mahdollisimman lyhyt ketjulinja
Ok, noin edempänä se ei oo myöskään niin tiellä, kainalokarvoja sheivaamassa
Jorin versiossa vetävällä taitaa olla enemmän painoa.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 25 Loka 2016, 18:02
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Mikäs tässä on kääntyvien akseliväli? Muutkin mitat kiinnostaa
nimimerkki "paperillejopiirustelin"
Mittaan tänään. Mitä muita mittoja haluat?
Raideväli ny ainakin.
Kääntyvien akseliväli on 204cm
Takarenkaan ja vetävän renkaan akseliväli 67cm
Raideleveys noin 81cm
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 25 Loka 2016, 18:05
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:Jorin versiossa vetävällä taitaa olla enemmän painoa.
Haluaisin väittää että mulla on ainakin saman verran painoa, jos ei enemmänkin. Vetävä rengas on navan kohdalla.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 25 Loka 2016, 18:16
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Jorin versiossa vetävällä taitaa olla enemmän painoa.
Haluaisin väittää että mulla on ainakin saman verran painoa, jos ei enemmänkin. Vetävä rengas on navan kohdalla.
Ok, kuvasta kuvittelin edemmäks vetävän.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 26 Loka 2016, 15:20
Kirjoittaja Vilijami
Parin päivän tuumaustauko ja ongelma laakeripukkien kiinnityksestä poistui
Kampiakselikin valmistui.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 26 Loka 2016, 15:54
Kirjoittaja Vilijami
Pysyisköhän polkimet tuommosilla stauffeilla? Laakerin ulkohalkaisija on 42mm ja tuo kiinnike on tarkoitettu 40mm putkelle. Sain runnottua kuitenkin paikoilleen.