Re: STERN 5
^ Scorpparissa pitkähäkkinen vaihtaja melkein vilisti maata pitkin, enkä mä sitäkään saanu ku kerran kolhittua.
Tuo on kyllä niin hieno pyörä. Tyyli kohdillaan just eikä melkein !
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
^ Scorpparissa pitkähäkkinen vaihtaja melkein vilisti maata pitkin, enkä mä sitäkään saanu ku kerran kolhittua.
Tuo on kyllä niin hieno pyörä. Tyyli kohdillaan just eikä melkein !
Laskin rengaspaineen 6bar , aikasempi 6.5bar. Jotenkin tuli mielyttävämpi ajaa. Takapää ei tärise niin terävästi . Nää JKL:n pyörätiet ovat niin "mahtavassa " kunnossa.
Tänään ajoin 56km ja tuntuu että enenpi olisi mennyt .
Tänään oli 600km huolto .Pesu ja rasvaus . Samalla tein uuden etukiekon , vähän paremmalla navalla .
Huolossa kiinitin huomion siihen , että renkaat ovat kuluneet aivan erillalailla . Kuin ajemmissa pyörissä .
Johtuu todennäköisesti vanteiren leveydestä . Sillä rengas ei ole kulunut keskeltä sellaiseksi omaksi harjanteekis. Vaan pysynyt tasaisen pyöreässä muorossa .
Joka on erittäin hyvä ominaisuus minun mielestä .
Huomenna on luvassa sadetta ja voin jatkaa pilkujen viilaamista . Niinkuin sanotaan , loppuun saakka pitää olla kaikki +/- nolla .
Nyt kulkee pyörät millilleen samassa linjassa ja yhtä suorassa molemmat .
Kun pääsee lenkille , niin näkee vaikutukset .
Pyörän etunavan uusiminen teki tästä pilkun viilaamista . Miehestä sit loput riippuu ,kuinka lujaa vehje kulkee jatkossa .
Tänään ajoin maakisen 67km , ajaminen rupee sujumaan kurveissa ja tiukoissa käänöksissä .
Vaikeutta tuottaa alamäkeen polkeminen . Jostain kumman syystä , pyörä rupee ottaan miehestä valtaa . Kun vauhti lähenee 30km/h . Vapaasti laskien menee kyllä yli 40km/h . Ilmeisesti on kyseessä jokin kuskin taitamattomuuden syy . Aika näyttää onko se ominaisuus , vai todellinen pyörän ominaisuus . Jolle ajaja ei mahra mitään .
Onko jollain vastaava kokemusta tän tyyppisessä pyörässä .
Sama juttu itellä oman mbb- pyörän polkemisessa. 35kmh loppuu tekniikka ja yli 40 vauhdeissa lopetan suosiolla polkemisen. Mut tekniikka kehittyy hissukseen kokemuksen karttuessa ja rajanopeudet nousee samaten. Harjottelukilsat jossain 500 ja 1tkm välillä.
Ei hirmuista motivaatioo opiskeluun kun raaseri jostain syystä mulla liitää köykäsemmin..
Oon tätä ennenkin toitottanut, mutta kertauksena vielä: Varsinkin kääntyväkeskiöisellä nojakilla pitää ajaa vähintään sen 1000km ennen kuin voi tehdä pysyviä päätelmiä ominaisuuksista. Mielummin useampi tuhat ja useampana kesänä.
Ja tämä ei ole pelottelua vaan kannustusta. Itsellä yli 5000km kolmen kesän aikana ja koko ajan tykkään kääntyväkeskiöisistä enemmän ja enemmän.
En oo huomannu alamäessä tommosta mutt ehkä en oo ajanu tarpeeks lujaa.
Kovassa vauhdissa rupeaa pienetkin virheet tuntumaan vaikka ne eivät hitaammassa vauhdissa vielä vaikuta mitään.
MBB harjoittelua vois verrata lapsen pyöräilyn opetteluun. Nelivuotiaana oppii ajamaan ilman apurattaita, mutta menee vielä vuosia että oppii keulimaan kilometritolkulla.
Pythonilla olen ajellut polkien n. 35 kmh - se toimii kovemmissa vauhdeissa paremmin.
Taitaa Papparainen sit kiiruhtaa liikaa. Pitää vaan ottaa rauhallisesti ja antaa ajan opettaa selkärankaa.
Hyvää palvelua Schwalbella , renkaan reuna oli alkanut murtumaan .Sain sen suuremmitta rutimoita uuden tilalle . Vanha oli tehty Malesiassa . Tää uusi Kojakki tulee Indoneesiasta . Renkaat tulee mitäs mistäkin näköjään .
Tänään nautiskelin 38km , mahtava keli .
Tämän kuukauden saldo 1004km . Nyt kun katsoo taaksepäin , tulee itselle hyvä mieli.
Kyllä sitä Papan käppänä oppii . Aikaa se vie , mutta tyvestä puuhun noustaan.
Nojanalle kirjoitti:Tämän kuukauden saldo 1004km . Nyt kun katsoo taaksepäin , tulee itselle hyvä mieli.
Kyllä sitä Papan käppänä oppii . Aikaa se vie , mutta tyvestä puuhun noustaan.
Tsemppiä treeniin! Joko olet uskaltanut ilman käsiä ajoa kokeilla, entä yhdellä kädellä?