Re: Räntäpäivän kinneri
Vetoketjua voi tietyst myös käyttää. Kumpparissa olis se hyöty, ett voi kiristää jos kangas venyy.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Vetoketjua voi tietyst myös käyttää. Kumpparissa olis se hyöty, ett voi kiristää jos kangas venyy.
Vilijami kirjoitti:Ompa vaikeaa tämä katemateriaalin valinta
Sotken soppaa vielä lisää: mitäs jos tekisit katteen ohuesta (3 tai 5 mm) solumuovista JA pinnottaisit sen vaikka vain yhdellä kerroksella hiilikuitua? Näin ulkopinnasta tulisi liukas, helposti puhdistettava ja jäykähkö, mutta sisäpinta jäisi pehmeäksi, ääntä vaimentavaksi. Ikäänkuin tekisit sandwich rakenteisen kopan, mutta vain puoliksi. Pohjalevy kannattaisi varmaan tehdä ihan oikeana sandwich rakenteena, niin olisi vahva.
Kaikki matskut löytyisi tuolta: http://www.easycomposites.co.uk/.
Oman (hyvin vähäisen) kuidutuskokemuksen pohjalta luulen, että ihan käsin (pensselillä) kuitu pintaan laminoimalla tulee helposti ihan hyvää jälkeä ja kun kopan ei tartte olla kantava rakenne, niin voi unohtaa kaikki hienostelut muoteista, vakuumeista ja kuitu/epoksi suhteista tms.
PW kirjoitti:Kangaskatteen kiristäisin putkien yli, esim kuminauhoilla - alakautta. Esimerkiksi reijät niitaten kankaan reunoihin. Meinasitko pohjankin tehdä? Ompelu- ja kaavotustaitoja vähän tartteis jos istuvan haluu.
Pohjaa ei paljon mahdu. Kampiakselin kohdalle ei voi tehdä, eikä penkin eteen, että sisään kömpiminen ja peruuttelu onnistuu.
vph kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Ompa vaikeaa tämä katemateriaalin valinta
Sotken soppaa vielä lisää: mitäs jos tekisit katteen ohuesta (3 tai 5 mm) solumuovista JA pinnottaisit sen vaikka vain yhdellä kerroksella hiilikuitua? Näin ulkopinnasta tulisi liukas, helposti puhdistettava ja jäykähkö, mutta sisäpinta jäisi pehmeäksi, ääntä vaimentavaksi. Ikäänkuin tekisit sandwich rakenteisen kopan, mutta vain puoliksi. Pohjalevy kannattaisi varmaan tehdä ihan oikeana sandwich rakenteena, niin olisi vahva.
Kaikki matskut löytyisi tuolta: http://www.easycomposites.co.uk/.
Oman (hyvin vähäisen) kuidutuskokemuksen pohjalta luulen, että ihan käsin (pensselillä) kuitu pintaan laminoimalla tulee helposti ihan hyvää jälkeä ja kun kopan ei tartte olla kantava rakenne, niin voi unohtaa kaikki hienostelut muoteista, vakuumeista ja kuitu/epoksi suhteista tms.
Tämä käyny miullakin mielessä - onkohan tuo linkkaamasi solumuovi, taipuisaa? Monesti composiittirakenteissa käytetyt on jäykkiä - saattavat tietyst olla lämmöllä taivutettavissa.
PW kirjoitti:Monesti composiittirakenteissa käytetyt on jäykkiä - saattavat tietyst olla lämmöllä taivutettavissa.
Sandwichrakenteessa ytimen pitää pitää kuoret vakioetäisyydellä toisistaan, jotta sillä olisi rakenteellista merkitystä. Materiaali ei voi siis olla kovin joustavaa.
Yksikuorisessa rakenteessa asialla ei taida olla merkitystä kunhan kuitu pysyy vaan kiinni
jooseha kirjoitti:PW kirjoitti:Monesti composiittirakenteissa käytetyt on jäykkiä - saattavat tietyst olla lämmöllä taivutettavissa.
Sandwichrakenteessa ytimen pitää pitää kuoret vakioetäisyydellä toisistaan, jotta sillä olisi rakenteellista merkitystä. Materiaali ei voi siis olla kovin joustavaa.
Yksikuorisessa rakenteessa asialla ei taida olla merkitystä kunhan kuitu pysyy vaan kiinni
Niin ja kestääkö nää joustavat materiaalit epokseja?
Eilisellä lenkillä alkoi rullajarru pitämään kirskuntaa jarruttaessa. Käykö tuohon mikä rasva hyvänsä vai pitääkö ehdottomasti olla shimanon omaa?
Vilijami kirjoitti:Eilisellä lenkillä alkoi rullajarru pitämään kirskuntaa jarruttaessa. Käykö tuohon mikä rasva hyvänsä vai pitääkö ehdottomasti olla shimanon omaa?
Riippuu keneltä kysyy.
Minä laittaisin tavallista vaseliinia ja kokeilisin. Molybdeenirasva tietysti olisi parempaa, mutta ei minusta tässä mitenkään erityisen tarpeellista. Eihän tuossa mitän äämimmäisiä paineita imene, eikä lämpötilatkaan varmaan helposti nouse satoihin asteisiin.
Molyreemiä sinne suositellaan . Talvella kyllä laitasin vain tipan öljyä .
https://youtu.be/mNwmUNw70WI Tuossa rullajarrun purkuohje, jos jotain kiinnostaa.
Tulihan tännekin lunta, niin pääsi eilen talviolosuhteisiin vertailukoeajolle. Rullaavuudessa en huomannut mitään eroa lwb tadpoleen, vaikka rengaskoko pieneni 559-->406. Kahdessa ylämäessä pito loppui viime metreillä ja piti taluttaa loppumatka ylös. Pitääkö tähän hommata nastarengas? Lwb tadpolessa pito riitti kojakeilla talvellakin. Toki sen sai sutimaan halutessaan, mutta sievällä pyörityksellä meni mäet sutimatta.
Onko tuohon jokin syy, että olet sijoittanut istuimen lähemmäs kääntyvien pyörien sivua kuin vetävän-. Sivusuunnassa voisit helposti siirtää istuinta kymmenisen senttiä vetävän pyörän suuntaan, jolloin pito paranisi merkittävästi varsinkinkin lumessa, jossa myös ohjaavien pyörien vastus pienenisi.
Sivusuunnassa penkkiä ei voi liikuttaa mihinkään. Kyynärpäät sopivat juuri ja juuri katteen (putkihässäkän) sisään. Koko pelistä on tehty niin kapea kuin mahdollista, siitä mitoitus on muodostunut.
Vilijami kirjoitti:Sivusuunnassa penkkiä ei voi liikuttaa mihinkään. Kyynärpäät sopivat juuri ja juuri katteen (putkihässäkän) sisään. Koko pelistä on tehty niin kapea kuin mahdollista, siitä mitoitus on muodostunut.
Tuota juuri katselin, että putkikehikko on vasemmalta puolelta kulkuraiteen linjassa lähes yläpuolella, mutta oikealla, vetävällä puolella, katekehikon linja on niin, että vetävä kiekko on akselin päätä myöten tuon kehikon ulkopuolella, eli noin 70 mm ulompana. Kiinnittämällä katekaaren oikean pään vetävän kiekon ulompaan kaareen, istuinta voisi siirtää vajaan kymmenen senttiä oikealle ja silti käsi mahtuisi kyytiin vetävän kiekon yläpuolelle lokasuojan päälle käsihyllylle.
Tällainen oli ajatus 2T3 pyörässäkin. Lokasuojakauppias oli vain juuri silloin lomalla, eikä sittemmin projektin valmistuttua tullut enää haettua tuota leveää teräksistä lokasuojaa, joka olisi toiminut käsitukena ja merkittävästi parantanut ajoasentoa. Sinulla on tuo käsinojaputki tuossa jo valmiina.
Minulla on puinen käsinoja. Noja on nojakissa kiva kädellekin ja tavallaan kuuluvat konsepteina yhteen