Re: Kolmipyörä
Hauska juttu
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Hauska juttu
Askartelin vanerista, istuinta ja tavaratelinettä. Mielessä Velogatin muodot. Vaimossa on nojakisti ainesta kun kysyi: Eiks siitä tule painava?
entä Jos PW porais noihin isoja reikiä ja vaikka teipais yli.. "rungoksi" jäisi ikään kuin verkko...
Tässä yleisessä kolmipyöräinnostuksessa kaivoin esiin tämän 8-vaihteisen navan, jonka laitoin öljykylpyyn joskus viimevuonna, koska se oli ruosteessa ja muistaakseni jumissa. Nyt käsissä pyörii mutt ruostettahan siinä näkyy paikoin. Jos suikauttas jotain ruosteenirrotus liuosta siihen ja hinkkais mistä pystyy.
Napaa tässä välissä suihkutellu ruosteen irrotus aineilla, liottanu öljyssä, rätillä haninkannu päällisin puolin. Ruostetta on viel paikoin näkyvissä, napa pyöri käsissä kun rattaasta pyöritti. Nyt laitoin sen kuoreensa ja johonkin tuntuu hankaavan, ehkä siihen rataspuolen muoviseen suojakuoreen. Pitäsköhän ratas puolelta purkaa ja putsata viel?
Pistä ajaen välillä ja sitten uudelleen kylpyyn. Saa roskat sieltä sisältä liikkeelle
jooseha kirjoitti:Pistä ajaen välillä ja sitten uudelleen kylpyyn. Saa roskat sieltä sisältä liikkeelle
Joo, näin meinasin - siinä onkin jo runko päällä. Kun ymmärsin pikkuhiljaa kiristää jarrupuolen mutteria hinkkaaminen väheni, ellei loppunu.
Penkin korkeudesta taitaa alkuun tulla kompromissi, jos vaimokin haluaa ajella, ni en tee sitä matalinta - "perseviiltäämaata" mallia
Tää on renkailla pitkästä aikaa. Vaihtaja kahva ja polkimet viel, ni pääsee koittaan. Huom penkki tuettu tässäkin "kravatti-henkseleillä" - Kraka antaa jo vihjettä katteen muodosta kun käyp penkille makuulleen 8)
Penkki kun kiikkuu tuossa nyt sen mukaan nojaanko siihen vai en, tuli mieleen jos penkki jatkus eteenpäin lattiana. Kun lattialle astuu se kiikkuu maahan ja kun istahtaa penkille ja nojaa taakse - lattia sulkeutuu
PW kirjoitti:Penkki kun kiikkuu tuossa nyt sen mukaan nojaanko siihen vai en, tuli mieleen jos penkki jatkus eteenpäin lattiana. Kun lattialle astuu se kiikkuu maahan ja kun istahtaa penkille ja nojaa taakse - lattia sulkeutuu
Nerokasta. Jos tekisi Lycrasta pohjan tai jalkojen alle jäävän osan, tulisi kevyt, mutta kestävyydestä en tiedä. Aerostakaan mutta Lycraa käytetään kaupallisissa streamlinermuutoskiteissä.
Tästä tuli siis hetkeksi tilttaava kolmipyörä kun penkin alta poikkiputket irtoili hitsauksistaan. Ilmeisesti joskus olin hepannu tuon etumaisen putken ja nyt kun kasasin pyörää, en tarkistanu hitsausta. Takimmaisenkin putken heppasin kun se oli runko putkien päällä, ni kestäs paikallaan miun painosta - mutt ei runkoa jäykistänny Laitan nyt poikkiputket alemmas jotta saan penkin mahollismman alas, niin ku se joskus oli.
Tuo liina penkin tukena ajellessa - tuli idea kangas katteesta, jonka vois virittää kuten tuo liina. Etukaaressa olis kankaan etureuna kiinni ja takapää olis penkissä kun penkkiin nojaa kangas kiristyy kinnerin muotoon ja vetskarilla kiinni kulkuaukko
Jotain vanhaa purjekangasta (spinaakkeri) tai laskuvarjokangasta. Polville pitäs vaan muotoilla kohoumat.
Oon samalla koittanu fiilistellä sen kinnerin mallia, vieläkin päässä pyörii vuorotellen tämmönen delta, mahollisimman kapeena ja matalana ja siihen kate tai kaksraiteinen myös kapeena. Kolikollako tuo pitää ratkasta?
PW kirjoitti:Kolikollako tuo pitää ratkasta?
Tee molemmat niin saadaan tasavertaista testiraporttia kummankin eduista ja haitoista
Jukka
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Kolikollako tuo pitää ratkasta?
Tee molemmat niin saadaan tasavertaista testiraporttia kummankin eduista ja haitoista
Jukka
Niin, tehtävähän ne on kuitenkin - kaikki
Penkin etutuki hitsattu ja madallettu, omaan makuun. Takkatuen korvasin liinalla Letkee on ajaa