Sivu 34/50

Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 19 Huhti 2017, 21:50
Kirjoittaja Vilijami
samuel kirjoitti:

Ainakin markettimaastureissa varruvaijerin ohjuriputkessa on jousi sisällä, eli abs- jarru.
Liikevara on varmaan millin, kaksi.

Tuommonen http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Pol ... 000018258/


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 19 Huhti 2017, 22:03
Kirjoittaja jviirret
Vilijami kirjoitti:
samuel kirjoitti:

Ainakin markettimaastureissa varruvaijerin ohjuriputkessa on jousi sisällä, eli abs- jarru.
Liikevara on varmaan millin, kaksi.

Tuommonen http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Pol ... 000018258/

Joo, samaan lopputulokseen pääsee kun öljyää jarrupalat viikottain.

Jukka


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 19 Huhti 2017, 22:11
Kirjoittaja Vilijami
jviirret kirjoitti:

Joo, samaan lopputulokseen pääsee kun öljyää jarrupalat viikottain.

Rullajarruthan pitääkin rasvata :mrgreen:


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 20 Huhti 2017, 17:04
Kirjoittaja Vilijami

Tein säädettävän rajoittimen pultista, nyt vaijerit ja jarrut on turvassa. Takajarruvaijerin kuoren pidike/säätö passas suoraan jarrutapin päähän.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 20 Huhti 2017, 17:17
Kirjoittaja Härski

persoonallinen toteutus tehdä jarrusystemi sellaiseksi jossa vaijerit pysyy paikallaan ja vaijerikuoria likistetään :shock: . Mä ehkä olisin tehnyt sillai perinteisesti.. Vai meniköhän mulla taas jotain ohi, kun koetin tajuta noita viimeisiä kuvia!?


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 20 Huhti 2017, 18:32
Kirjoittaja Vilijami

Hehheh, ei se jarru tiedä liikutetaanko vaijeria vai kuorta :D
Tuossa oli vaan helpompi tehdä nuin päin ja kokemusta on ennestään tunturi supersportin kytkinvaijerista, kun sitä ei saanut tarpeeksi pitkää, niin piti poikasena jotain keksiä, että ajo jatkui. :wink:


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 10:51
Kirjoittaja Vilijami

Muuten kinneri pelaa hyvin, mutta ketjut ja vaihteet keräävät tosi paljon hiekkaa kyytiin. Miksi? Joka reissun jälkeen joutuu pesemään.
Joo, kunnollinen lokasuoja täytyy laittaa, mutta ihmettelen miksei Flevossa ollut tuota ongelmaa?


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 12:20
Kirjoittaja samuel

Eturengas roiskii aina hiekkaa/ vettä.
Tuossa on vaihtajan häkki aika alhaalla, mahtaako takarengaskin osallistua loanheittoon?


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 14:25
Kirjoittaja Vilijami

Ei tuolla puolen ole eturengasta :D


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 14:52
Kirjoittaja samuel

Mutta kyllähän vesilätäkköön ajaessa roiskeet lähtee sivulle, ja aikalailla vaakatasossa.
Ei muuta kuin sadekelillä testaamaan, lätäkön viereen tarkkailija huomioimaan tulokset. :D


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 14:55
Kirjoittaja PW

Tuo roiskeläppä on väärällä puolella renkaan kehää, kura kerkee lentää korkeelle ja kovaa - leviää kaikkialle mihin ylettää. Se pitäs siis olla renkaan takapuolella, luulen.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 16:14
Kirjoittaja jviirret

Jos kura ei lennä renkaasta taakse ylös niin mihin muualle se tuosta voi lentää kuin ketjulle?
Vasemmalla on kinnerin kylki edessä ja ylhäällä roiskeläppä. Kaikki minkä lokasuoja ohjaa tuohon "kouruun" valuu alas, alla on ketju ja kumi. Kumiin osuva vesi lentää seuraavaksi eteen alas ja siellä on kans ketju vastassa.

Jukka


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 16:32
Kirjoittaja jooseha

Ja sivullekaan kura ei pääse, koska siellä on coroplastia.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 16:42
Kirjoittaja PW

Jos tuosta haarukkaputkesta coroplast kylkeen virittelet pienen levyn, lähelle rengasta. Levyyn renkaan muotoinen kolo. Luulis ett pysäyttää ylös ja eteen roiskeet - ainakin vähentää.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 16:56
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Jos tuosta haarukkaputkesta coroplast kylkeen virittelet pienen levyn, lähelle rengasta. Levyyn renkaan muotoinen kolo. Luulis ett pysäyttää ylös ja eteen roiskeet - ainakin vähentää.

Ei riitä että pysäyttää, paitsi jos on julmetun iso säiliö mihin sen pysäytetyn kuran kerää ja tyhjentää lenkin jälkeen. Tärkeämpi miettiä mihin kura saa lentää ja yrittää ohjata sitä sinne. Nyt kura on pysäytetty ja ohjattu tehokkaasti ketjulle.

Jukka