Re: Kolmipyörä
Taitettavissa teltoissa on semmosii pitkiä lasikuitukaaria - semmoisella voisi saada kätevästi muodon tuohon. Ei siis roikkuisi vaan olisi pingottunut kuten me ihmiset yleensä.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Taitettavissa teltoissa on semmosii pitkiä lasikuitukaaria - semmoisella voisi saada kätevästi muodon tuohon. Ei siis roikkuisi vaan olisi pingottunut kuten me ihmiset yleensä.
Pastori kirjoitti:Taitettavissa teltoissa on semmosii pitkiä lasikuitukaaria - semmoisella voisi saada kätevästi muodon tuohon. Ei siis roikkuisi vaan olisi pingottunut kuten me ihmiset yleensä.
Hyvä idea - tässähän noilla pitkittäis liinoilla on tarkotus pingottaa kangas mutta auttasko telttakepit poikki suunnassa:? vai meneekö ne vaan lyttyyn?
PW kirjoitti:Pastori kirjoitti:Taitettavissa teltoissa on semmosii pitkiä lasikuitukaaria - semmoisella voisi saada kätevästi muodon tuohon. Ei siis roikkuisi vaan olisi pingottunut kuten me ihmiset yleensä.
Hyvä idea - tässähän noilla pitkittäis liinoilla on tarkotus pingottaa kangas mutta auttasko telttakepit poikki suunnassa:? vai meneekö ne vaan lyttyyn?
Laittaa runkoon paikan - tai siis ensihätään liinni nippiksellä ja silloinhan siitä saa poikkisuunnassa semmoisen vankkurin katteen, joka pitää kankaan pingottuneen ylhäällä?
PW kirjoitti:Pastori kirjoitti:Taitettavissa teltoissa on semmosii pitkiä lasikuitukaaria - semmoisella voisi saada kätevästi muodon tuohon. Ei siis roikkuisi vaan olisi pingottunut kuten me ihmiset yleensä.
Hyvä idea - tässähän noilla pitkittäis liinoilla on tarkotus pingottaa kangas mutta auttasko telttakepit poikki suunnassa:? vai meneekö ne vaan lyttyyn?
Joo, laita vain kaaria ja lattoja, mutta muista, että lähinnä kangasta jäykkärien pitää olla ainakin summittain pitkittäin, jotta ilma ohittaa katteen kauniisti. Lasikuitukepit ja telttakepit ovat tietysti hyviä, mutta hae ensin sähköasennusputkea, jolla teet kokeiluja. Biltemasta saat noin eurolla kappaleelta parimetriset putket, jotka voit kiinnittää etukaaren ja selkänojavanerin väliin pänninkiin ylös päin loivalle kaarelle, niin saat nätin perusmuodon. Näihin sivuputkiin voit sitten kiinnittää istuinaukkoa reunustavan kaaren, jonka asennat vähän vinoon niin, että yläpinta jää keskeltä kupolille. Biltemasta saa myös jousen, jolla noita sähköputkia voi taivutella pysyville kaarille. Sitten vain kiinnittelet kaaria ja lattoja kankaan alle ja kankaaseen yksi kerrallaan ja rakennat kankaisen katteen tuon nykyisen ruumispussin tilalle.
http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/S ... 000022449/
Tuosta kaarten suunnasta vielä esimerkki. Tämä vihreä on paljon "nopeampi" kuin tuo sininien.
Pitääkö miun sis hylätä tuo niin nerokas pitkittäis pingotus kuskin painolla? Luulen ett sähköputket menee lyttyyn kun kangas pingottuu painostani:?
Luulen vielä, ett pitkittäinkin tuon saan pikkuhiljaa paremmaks - aina jotain nurkkaa kiristämällä ja virittämällä. Lopullinen istuvuus riippunee vaatturin taidoista
Pientä harsimista ja sovittamista. Näyttää sileemmältä, siihen pitää viel kuvitella kuski kiristämään/rypistämään kangasta.
Haittaaks se yhdennökyys ruumispussin kanssa, onhan täällä tehty ruumisarkunkin näkösiä?
Poika tuli pihaan ni pääsin kuvaan ittekin, tai ainakin pää.
Ottakaa vielä, ennen kuin kuvaaja lähtee pois, kuva, jossa jalat on polkimilla niin, kuin polvi on ylimpänä, niin pääsee arvioimaan kaarten tarvetta. Voihan olla, ettei tarvita mitään muuta kuin nuo päätykiinnitykset.
Vaikutelman saa helposti muuttumaan ruumispussista ja käsinukesta –tuo kuva tuossa yllä– ihan muuksi ompelemalla kangasosa eri värisistä kankaista, niin että sivut on eri väriä kuin päältä tjsp.
Vanerisuikaleista keulaan tukikaaret ja vaikka retkipatjaa keulakatteeks.
Pohja vähän hankala kun aika suuria aukkoja pitäs jättää, etukiekolle ja jaloille - ainut ehjä kohta olis sisään astumiskohta, eli siitäkin pitäs saada jalat maahan
Polvi hipoo kangasta, varmaan se vähän nousee kangas mutt ei luultavasti häiritse.
kankaan kiinnitykset kun saan fiksummin, siliää vielä paljon.
Lisäksi kun takaseinän, eli penkinselkänoja muotoilen jouhevan pyöreesti, kangas muotoutuu paremmin. Yhdet pitkittäis liinat olemassaolevien väliin, ni hyvä tullee.
Sattus löytymään sopiva havuvaneripala, jonka niputin siteillä kaareksi, polvien etupuolelle. Tietyst katteen vois kokonaan tehdä ohuest vanerist. No kokkeillaan ja mieluummiin niillä materiaaleilla mitä nurkista löytyy.
En tätä vielä ilkee kinnerirekisteriin laittaa
Pistetään ny päivän viimenen telttakuva näkösälle, ett muistaa aamulla mistä jatketaan
Nopeastihan tähän kapalo tuli kunhan vaan aloitit
On mukavan kompakti verrattuna kaupallisiin. Lyhyet kammet ja renkaat katteen ulkopuolella eikä ole tarvinnut jättää säätövaraa isommalle kuskille.
vaaka kirjoitti:En ymmärrä yhtään, mitä jooseha tarkoitti viime viestissään. Mä en usko mitään, vaan haluan selvittää asian, jottei käytettävyyteen tule kuprua.
Uskot kuitenkin että deltanojapyörä pitää rakentaa lentokoneenrakennusperiaatteella, joka rajaa keulan painon enintään 30 prosenttiin. Tämä aiheuttaa sen että etuvetoinen pyörä ei toimi haluamassasi käytössä eli jyrkissä soranousuissa vesisateella raskas kuorma päällä.
Järki käteen. Jostain on pakko tinkiä. Itse tinkisin lentämisen teorian noudattamisesta, näinhän mehiläinenkin teki. Jos teoriaa haluaa noudattaa, täytyy luopua etuvedosta tai halutusta mäennousukyvystä.
Mun ajokki on muuten yleisen kaksipyöräisteorian mukaan ajokelvoton (negatiivinen jättö)