Sivu 36/55

Re: Kolmipyörä

Lähetetty: 19 Loka 2016, 10:25
Kirjoittaja Pastori

Taitettavissa teltoissa on semmosii pitkiä lasikuitukaaria - semmoisella voisi saada kätevästi muodon tuohon. Ei siis roikkuisi vaan olisi pingottunut kuten me ihmiset yleensä.


Re: Kolmipyörä

Lähetetty: 19 Loka 2016, 10:55
Kirjoittaja PW
Pastori kirjoitti:

Taitettavissa teltoissa on semmosii pitkiä lasikuitukaaria - semmoisella voisi saada kätevästi muodon tuohon. Ei siis roikkuisi vaan olisi pingottunut kuten me ihmiset yleensä.

Hyvä idea - tässähän noilla pitkittäis liinoilla on tarkotus pingottaa kangas mutta auttasko telttakepit poikki suunnassa:? vai meneekö ne vaan lyttyyn?


Re: Kolmipyörä

Lähetetty: 19 Loka 2016, 11:07
Kirjoittaja Pastori
PW kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Taitettavissa teltoissa on semmosii pitkiä lasikuitukaaria - semmoisella voisi saada kätevästi muodon tuohon. Ei siis roikkuisi vaan olisi pingottunut kuten me ihmiset yleensä.

Hyvä idea - tässähän noilla pitkittäis liinoilla on tarkotus pingottaa kangas mutta auttasko telttakepit poikki suunnassa:? vai meneekö ne vaan lyttyyn?

Laittaa runkoon paikan - tai siis ensihätään liinni nippiksellä ja silloinhan siitä saa poikkisuunnassa semmoisen vankkurin katteen, joka pitää kankaan pingottuneen ylhäällä?

Kuva


Re: Kolmipyörä

Lähetetty: 19 Loka 2016, 11:16
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Taitettavissa teltoissa on semmosii pitkiä lasikuitukaaria - semmoisella voisi saada kätevästi muodon tuohon. Ei siis roikkuisi vaan olisi pingottunut kuten me ihmiset yleensä.

Hyvä idea - tässähän noilla pitkittäis liinoilla on tarkotus pingottaa kangas mutta auttasko telttakepit poikki suunnassa:? vai meneekö ne vaan lyttyyn?

Joo, laita vain kaaria ja lattoja, mutta muista, että lähinnä kangasta jäykkärien pitää olla ainakin summittain pitkittäin, jotta ilma ohittaa katteen kauniisti. Lasikuitukepit ja telttakepit ovat tietysti hyviä, mutta hae ensin sähköasennusputkea, jolla teet kokeiluja. Biltemasta saat noin eurolla kappaleelta parimetriset putket, jotka voit kiinnittää etukaaren ja selkänojavanerin väliin pänninkiin ylös päin loivalle kaarelle, niin saat nätin perusmuodon. Näihin sivuputkiin voit sitten kiinnittää istuinaukkoa reunustavan kaaren, jonka asennat vähän vinoon niin, että yläpinta jää keskeltä kupolille. Biltemasta saa myös jousen, jolla noita sähköputkia voi taivutella pysyville kaarille. Sitten vain kiinnittelet kaaria ja lattoja kankaan alle ja kankaaseen yksi kerrallaan ja rakennat kankaisen katteen tuon nykyisen ruumispussin tilalle. :mrgreen:
http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/S ... 000022449/


Re: Kolmipyörä

Lähetetty: 19 Loka 2016, 11:29
Kirjoittaja jori

Tuosta kaarten suunnasta vielä esimerkki. Tämä vihreä on paljon "nopeampi" kuin tuo sininien.

Vankkuriteltta.jpg

Re: Kolmipyörä

Lähetetty: 19 Loka 2016, 11:34
Kirjoittaja PW

Pitääkö miun sis hylätä tuo niin nerokas pitkittäis pingotus kuskin painolla? Luulen ett sähköputket menee lyttyyn kun kangas pingottuu painostani:?
Luulen vielä, ett pitkittäinkin tuon saan pikkuhiljaa paremmaks - aina jotain nurkkaa kiristämällä ja virittämällä. Lopullinen istuvuus riippunee vaatturin taidoista :mrgreen:


Re: Kolmipyörä

Lähetetty: 19 Loka 2016, 14:37
Kirjoittaja PW
20161019_143110.jpg
20161019_143110.jpg (202.67 KiB) Katsottu 1867 kertaa

Pientä harsimista ja sovittamista. Näyttää sileemmältä, siihen pitää viel kuvitella kuski kiristämään/rypistämään kangasta.
Haittaaks se yhdennökyys ruumispussin kanssa, onhan täällä tehty ruumisarkunkin näkösiä? ;)


Re: Kolmipyörä

Lähetetty: 19 Loka 2016, 14:43
Kirjoittaja PW
20161019_143834.jpg
20161019_143834.jpg (202.38 KiB) Katsottu 1863 kertaa

Poika tuli pihaan ni pääsin kuvaan ittekin, tai ainakin pää.


Re: Kolmipyörä

Lähetetty: 19 Loka 2016, 14:53
Kirjoittaja jori

Ottakaa vielä, ennen kuin kuvaaja lähtee pois, kuva, jossa jalat on polkimilla niin, kuin polvi on ylimpänä, niin pääsee arvioimaan kaarten tarvetta. Voihan olla, ettei tarvita mitään muuta kuin nuo päätykiinnitykset.

Vaikutelman saa helposti muuttumaan ruumispussista ja käsinukesta –tuo kuva tuossa yllä– ihan muuksi ompelemalla kangasosa eri värisistä kankaista, niin että sivut on eri väriä kuin päältä tjsp.


Re: Kolmipyörä

Lähetetty: 19 Loka 2016, 14:56
Kirjoittaja PW

Vanerisuikaleista keulaan tukikaaret ja vaikka retkipatjaa keulakatteeks.
Pohja vähän hankala kun aika suuria aukkoja pitäs jättää, etukiekolle ja jaloille - ainut ehjä kohta olis sisään astumiskohta, eli siitäkin pitäs saada jalat maahan :?


Re: Kolmipyörä

Lähetetty: 19 Loka 2016, 14:58
Kirjoittaja PW

Polvi hipoo kangasta, varmaan se vähän nousee kangas mutt ei luultavasti häiritse.
kankaan kiinnitykset kun saan fiksummin, siliää vielä paljon.


Re: Kolmipyörä

Lähetetty: 19 Loka 2016, 15:09
Kirjoittaja PW

Lisäksi kun takaseinän, eli penkinselkänoja muotoilen jouhevan pyöreesti, kangas muotoutuu paremmin. Yhdet pitkittäis liinat olemassaolevien väliin, ni hyvä tullee.


Re: Kolmipyörä

Lähetetty: 19 Loka 2016, 15:36
Kirjoittaja PW
20161019_153054.jpg
20161019_153054.jpg (174.45 KiB) Katsottu 1816 kertaa

Sattus löytymään sopiva havuvaneripala, jonka niputin siteillä kaareksi, polvien etupuolelle. Tietyst katteen vois kokonaan tehdä ohuest vanerist. No kokkeillaan ja mieluummiin niillä materiaaleilla mitä nurkista löytyy.
En tätä vielä ilkee kinnerirekisteriin laittaa ;)


Re: Kolmipyörä

Lähetetty: 19 Loka 2016, 16:14
Kirjoittaja PW

Pistetään ny päivän viimenen telttakuva näkösälle, ett muistaa aamulla mistä jatketaan ;)

20161019_160419.jpg
20161019_160419.jpg (210.65 KiB) Katsottu 1798 kertaa

Re: Kolmipyörä

Lähetetty: 19 Loka 2016, 17:32
Kirjoittaja jooseha

Nopeastihan tähän kapalo tuli kunhan vaan aloitit :mrgreen:
On mukavan kompakti verrattuna kaupallisiin. Lyhyet kammet ja renkaat katteen ulkopuolella eikä ole tarvinnut jättää säätövaraa isommalle kuskille.

vaaka kirjoitti:

En ymmärrä yhtään, mitä jooseha tarkoitti viime viestissään. Mä en usko mitään, vaan haluan selvittää asian, jottei käytettävyyteen tule kuprua.

Uskot kuitenkin että deltanojapyörä pitää rakentaa lentokoneenrakennusperiaatteella, joka rajaa keulan painon enintään 30 prosenttiin. Tämä aiheuttaa sen että etuvetoinen pyörä ei toimi haluamassasi käytössä eli jyrkissä soranousuissa vesisateella raskas kuorma päällä.
Järki käteen. Jostain on pakko tinkiä. Itse tinkisin lentämisen teorian noudattamisesta, näinhän mehiläinenkin teki. Jos teoriaa haluaa noudattaa, täytyy luopua etuvedosta tai halutusta mäennousukyvystä.

Mun ajokki on muuten yleisen kaksipyöräisteorian mukaan ajokelvoton ;) (negatiivinen jättö)