Sivu 40/50
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 22 Loka 2017, 22:37
Kirjoittaja Vilijami
janx kirjoitti:Jep, tämä talvi onkin ensimmäinen kun tulen jotain polkupyörän tapaista ajamaan. Katsotaan miten äijän käy. Ainakin jo näin nollakelissä vaatetusta kaipaa etenkin sähköllä ajaessa. Laitoin "lämmittimen" päälle ja pienensin avustusta. ^_^
Jos ja kun Räntiksestä tulee mahtipeli sähkösetillä niin myyn sen sulle, silloin ratkeaa tarkenemis ja kinnerin raskas kulku ongelmat

Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 23 Loka 2017, 13:05
Kirjoittaja Vilijami
Useissa erimerkkisissä sähköseteissä, kuten myös greencyclen setissä on juuri samanlainen LCD näyttö. Tutkiskelin asiaa ja kyseessä on ilmeisesti KT-LCD3 malliniminen näyttö. Siinä tuntui olevan yllättävän paljon säätömahdollisuuksia. Youtubesta löytyy säätöohjeita.
Tehdäänköhän kaikki nuo merkittömät/oudonmerkkiset sähkösarjat samalla tehtaalla kiinassa? 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 23 Loka 2017, 15:50
Kirjoittaja ajou
Kiinassa on kuulemma about 16000 tehdasta, jotka tekee erilaisia sähkömoottoreita 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 23 Loka 2017, 16:45
Kirjoittaja Vilijami
KT-LCD3 asetuksista voi valita poljinnopeuteen perustuva avustus tai momenttitunnistimen imitointi.
Mitähän mahtaa tarkoittaa "momenttitunnistimen imitointi"?
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 23 Loka 2017, 16:56
Kirjoittaja jori
Vilijami kirjoitti:Mitähän mahtaa tarkoittaa "momenttitunnistimen imitointi"?
Momentintunnistin mittaa polkemisvoimaa ja tuottaa siitä todennäköisesti polkemisvoimaan verrannollisen jännitteen tai vastuksen. Tämän imitointi tarkoittaa tietysti moottorinohjaimen huijaamista luulemaan, että ukko polkee voimalla X, eli momentintunnistin tuottaa tuota vastaavan signaalin ja pyörä kulkee myös polkematta. 
–Ehkä, arvaisin. 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 23 Loka 2017, 17:47
Kirjoittaja terppa
Mulla on ollut tuo momenttitunnistimen imitointi melkein aina asetuksista valittuna ja jos muistan oikein niin avustus tulee mukaan huomaamattomammin ja jotenkin se osaa haistella kun ylämäessä vääntää kovemmin niin esim. max avustustasolla mittaritaulussa watit nousee 200 lukemasta 300 wattiin. Täydet tehot saa vasta käsikaasulla, jotain reilu 400w, jolloin moottorilta välittyy kait se 250 wattia, sitä en muista miten ilman imitaatiota watit meni.
Tää nyt vaan hatarasti muistellen, kuiteskin ton asetuksen laitoin kun se oli "kivempi käytössä".
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 23 Loka 2017, 20:14
Kirjoittaja Vilijami
Mulla oli lwb tadpolessa olevassa sähkösetissä (E-Cruiserin entinen) poljinnopeuteen perustuva asetus päällä. Itse tykkäsin siitä, koska se houkutteli pitämään kadenssin korkealla. Silloin tarkenee pakkasessakin 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 25 Loka 2017, 17:24
Kirjoittaja Vilijami
Kylläpä kerralla loppui rullaavuus, kun puhtaalle kuivalle kelville on kylvetty sentti hiekkaa. Olen niin ahdasmielinen ja rajoittunut, että en ymmärrä tuon asian hienoutta.
No -onneksi- näinä päivinä tulee se sähkö avuksi hiekassa ja loskassa rämpimiseen 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 25 Loka 2017, 20:43
Kirjoittaja jori
Vilijami kirjoitti:Kylläpä kerralla loppui rullaavuus, kun puhtaalle kuivalle kelville on kylvetty sentti hiekkaa. Olen niin ahdasmielinen ja rajoittunut, että en ymmärrä tuon asian hienoutta.
Hiekka kylvetään sinne typerän lain takia. Joku manttalilainaikainen säännös on soveltunut nykypäivään niin, että kiinteistönomistaja on vastuussa kiinteistönsä ohi vievällä tiellä kaatumisesta ilman mitään vaatimusta kulkijan omasta vastuusta tuolle tielle liukkaalla kelillä menemisestä. –Lainsäädännön syöpä, joka tekee olosuhteiden luojasta vastuullisemman kuin tekijästä myös siinä tapauksessa, että olosuhteiden luoja ei saa tien käytöstä mitään hyötyä, vain kustannuksia. Täysin poikkeavalla logiikalla toimiva säännös, joka on jo pilannut muitakin säännöksiä esimerkillään. 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 27 Loka 2017, 18:34
Kirjoittaja Vilijami
Turussa näyttäs sähkösetti olevan pakettiseurannan mukaan tulossa. Menee varmaan alkuviikkoon ku on täällä Oulussa?
Tein hauskaa jatkoa 10cm ohjaussauvaan, että mahtuu kiertovaihtaja, jarrukahva, ja kaasukahva peräkkäin. Riippuu sitten johtojen mitasta tuleeko näyttö ja napit nousukahvaan vai jonneki muualle. 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 29 Loka 2017, 15:53
Kirjoittaja Vilijami
Sähkösetti saapui eilen, lauantaina. Mistä lähtien paketit on liikkuneet viikonloppuisin? No hyvä vaan!
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 29 Loka 2017, 15:57
Kirjoittaja Vilijami
Katkaisinjarrukahva, kierovaihtaja ja peukkukaasu ovat ohjaussauvassa ja johdossa oli sen verran mittaa, että näyttö + napit ylsivät hyvin seinälle.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 29 Loka 2017, 16:06
Kirjoittaja Vilijami
Akun paikka olikin sitten hankalampi löytää. Ei oo Räntiksen suunnittelija miettinyt sitä
No tuohon penkin viereen se sitten sijoittui. Johdot yltävät juuri ja juuri. Akku on alareunasta putkikannakkeilla poikkiputkessa ja yläreunassa on pikkuliina jonka voi löysätä ja kääntää akun pystyyn irroitusta ja/tai latausta varten.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 29 Loka 2017, 16:09
Kirjoittaja jori
Tähän alle odottelen jännityksellä raporttia koeajolta. 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 30 Loka 2017, 17:34
Kirjoittaja Vilijami
PAS asennettu kampiakselin päähän.