Re: Nojakki prokkis
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Pol ... ora-27558/
tollaset etunakit aattelin laittaa. onko hyvä vai huono idea?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Pol ... ora-27558/
tollaset etunakit aattelin laittaa. onko hyvä vai huono idea?
ATVReaper kirjoitti:http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Pol ... ora-27558/
tollaset etunakit aattelin laittaa. onko hyvä vai huono idea?
Ei tuolla rahalla ainakaan parempia saa Levyjarrujahan noihin ei saa, eli joudut laittamaan vannejarrut ja rakentelamaan hökötykset(tai haarukat) niiden kiinnittämistä varten.
Jukka
tollaset laitan jollei käy tuuri ja löydy parempii romuista tai jostai muualta
Jos laittas biltsun BMX takarenkaat eturenkaiksi, niin vapaarattaan kierteeseen sais rakenneltua levyjarrun kiinnikkeen.
Vilijami kirjoitti:Jos laittas biltsun BMX takarenkaat eturenkaiksi, niin vapaarattaan kierteeseen sais rakenneltua levyjarrun kiinnikkeen.
meinaatko et olis mahollista? taitaa vaatii jonkun sortin soveltamista et saa toimimaa. ei taida iha yks yhtee mennä.
No eihän siihen suoraan mikään levy passaa, mutta vapaarattaasta kierre johon hitsaa levyn kiinnikkeen tai jos on tuttu sorvari ni tekee koko osan. Laakerilukitteella sitten kierre kiinni.
Flip-flopiin on levyjarrusovitin. Niissä on sama kierre (oletan ettei tuossa biltsussa ole sitä harvinaisempaa bmx-kierrettä).
Oikeassa renkaassa kierre on oikein päin eli kiristyy jarruttaessa. Vain taaksepäin jarruttaessa, jolloin ei tarvita paljon voimaa, on levy lukitteen varassa. Vasemmalla toisin päin. Ei kiva mikäli lukite ei riitäkään kovassa jarrutuksessa
flip-floppi? sori oon iha kujalla näiden termien jne kanssa
ATVReaper kirjoitti:flip-floppi? sori oon iha kujalla näiden termien jne kanssa
Kilpapyöräilijät käyttävät harjoituspyörissään ja hipsterit fikseissään takanapaa, jossa on toisella puolella vapaaratas ja toisella kiinteä. Tällaista napaa sitten vaihdellaan haarukassa eri päin, riippuen siitä, halutaanko fiksi vai vapaaratasajoa. Siitä flip-flop. Fiksipuolen rattaasta saa sitten tehtyä jarrulevyadapterin. Luultavasti sellaisia saa kaupastakin, koska hipsterit tavoitellessaan erikoisuutta, tavoitteelvat kaikki samaa erikoisuuden muotoa ja tekevät siitä niin yleisen, että niitä kannattaa jonkun tehdä teollisesti -erikoisuuden vastakohdan.
jori kirjoitti:Fiksipuolen rattaasta saa sitten tehtyä jarrulevyadapterin. Luultavasti sellaisia saa kaupastakin, koska hipsterit tavoitellessaan erikoisuutta, tavoitteelvat kaikki samaa erikoisuuden muotoa ja tekevät siitä niin yleisen, että niitä kannattaa jonkun tehdä teollisesti -erikoisuuden vastakohdan.
On tullut joskus netissä kaupallisia vastaan eli niitä on. Saatavuudesta ei tietoa.
Olen ihmetellytkin miksei napa, jossa on vapaaratas, kelpaa vaan vapaaratas pitää saada navan ulkopuolelle rattaaseen Nyt sille on selitys
Jos haluaa levyjarrut, niin aika paljon helpompaa olisi tehdä kiekot ihan levyjarrujaollisten napojen ympärille? Äärettömän paljon simpppppelimpi ratkaisu ja ainakin hieman turvallisempi kuin erikeeperillä kiinnitetty jarrulevy, aika veijareita .
No onhan se toki helpompaa laittaa valmis
Heittelen vaan hullujakin ajatuksia ilmaan, ihan vaan keskustelun avauksena ja tajunnan laajentamiseksi, koska sillon voi syntyä jotain uutta. Maailma ei ole vielä valmis paikka
..älkää nyt vaan pojat menkö ITE mittää tekemää! SEmmonen voi olla vaarallista!! härre gyyden!
Munkin fillaria on jotkut kauhistellu, et ootko ite menny hitsaamaan etuhaarukkaa tjtn.
se katkee siitä.
Niinpä, kaikkee voi tehdä ja kaikkee voi myös ihmetellä.
Kato äippä, mäpä liimasin jarrulaikat näihin biltsun kiekkoihin, bling bling!
vph kirjoitti:Niinpä, kaikkee voi tehdä ja kaikkee voi myös ihmetellä.
Kato äippä, mäpä liimasin jarrulaikat näihin biltsun kiekkoihin, bling bling!
ei niitä liimata.vaan jesaril ja nippusiteil