Sivu 5/5

Re: Kuudee Kosto

Lähetetty: 18 Heinä 2017, 19:48
Kirjoittaja Pastori
Jori kalenterin valvovan silmän alla. Kuva: Tiina Alestalo
Jori kalenterin valvovan silmän alla. Kuva: Tiina Alestalo
jori_kalenteri.JPG (177.17 KiB) Katsottu 3735 kertaa

Re: Kuudee Kosto

Lähetetty: 19 Heinä 2017, 09:51
Kirjoittaja mhelander

Mulla oli diy-Vendettassa vastaavia takavaihtajan ongelmia, aluksi siinä oli Campagnolo Record -takavaihtaja, 6-vaihteinen pakka ja SRAM Apex 50/34 compact double kampisarja. Ketjulinja oli ihan ok mutta tuommoista punomista meinasi tulla.

Vaihdoin siihen ensin 9-lehtisen pakan, sitten SRAM X7 maastovaihtajan ja tällöin ongelmat poistuivat.

Etuvetonen on erittäin herkkä vaihtajan korvakon suoruudelle. Pari kertaa pyörä kaatui oikealle kyljelle ja tässäkin säikeessä mainitulla tavalla piti korvakko oikaista jotta vaihteet sain toimimaan kunnolla.

Näin yleensä mitä enemmän vaihteita, sitä tarkempi on korvakon suoruudelle.

Mitä tulee tuohon rungon rasitusmurtumaan, noin ne kannattaa tehdä eli joku trussi tai lommahduspelti mutkaan. Rungon taivutus on aika raju ja polkiessa penkistä otetaan niin paljon tukea että runkokin joutuu lujalle. Muistatte ehkä että mulla murtui runko penkin alta putken yläpuolelta juuri tämän takia.


Re: Kuudee Kosto

Lähetetty: 19 Heinä 2017, 10:50
Kirjoittaja PW

Tässä tapauksessa on kuitenkin hyvä, ett "Kosto elää" :mrgreen:


Re: Kuudee Kosto

Lähetetty: 19 Heinä 2017, 10:57
Kirjoittaja Pastori
PW kirjoitti:

Tässä tapauksessa on kuitenkin hyvä, ett "Kosto elää" :mrgreen:

Eilen just mietin myös että "Kosto on suloinen" isot kiekot ja eri asennossa oleva takahaarukka tuottavat pehmukamman kyydin kuin edellinen superjäykkä versio.


Re: Kuudee Kosto

Lähetetty: 19 Heinä 2017, 11:24
Kirjoittaja PW
Pastori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Tässä tapauksessa on kuitenkin hyvä, ett "Kosto elää" :mrgreen:

Eilen just mietin myös että "Kosto on suloinen" isot kiekot ja eri asennossa oleva takahaarukka tuottavat pehmukamman kyydin kuin edellinen superjäykkä versio.

On se :mrgreen:


Re: Kuudee Kosto

Lähetetty: 25 Heinä 2017, 09:41
Kirjoittaja Pastori

Pumppasin renkaisiin jo melkein kisapaineet, kahdeksan baria. Kävin pienellä testilenkillä tässä Joensuun lähistöllä. Ihan karmeeta rynkytystä - pahimmillaan ei siis nähnyt eteensä kun täristi niin, alamäet siis n. 35-40 nopeudessa. Voi tsiisus. Kyllä ne Viron tiet oli niin pehmukkaa kyytiä tarjoavat.

Aika hyvin toi kulkee - mutta kyllä tuli selväksi miksi se kinneri on niin kiva. Jousitus ja paksut renkaat = pehmee kyyti ja kyllähän se pysyy siellä vauhdissa paremmin kuin tommoinen avopyörä. Mutta kyllä toi kovempaa nyt kulki kuin Strada alkukesästä :)

Kadenssianturin laitoin paikalleen ja mun ekalla tutkimuksella keskikadenssi oli 103 ja maksimi 139. Se hyvän olon kadenssi joka nyt on löytynyt, on jossain 105-110 alueella.

Säädöt Nokiaa kohden itselle muistiin tähän. Penkin asennon muutos 25 > 15 astetta. Tarakka irti. Eturattaan säätö (meniskö se isoin siihen keskimmäisen paikalle - löytyiskö joku muu sopivampi ratas). Siinähän noi sitten oliskin. Aika hyvä tilanne siis. Toistaiseksi. Yleensähän jokin sortuma tulee vähintään henkisesti.