Sivu 5/6
Re: MBB Piirakka 3
Lähetetty: 19 Touko 2017, 17:43
Kirjoittaja PW
Pastori kirjoitti:Kääntelitkö ihan laakeroituna vai tolleen raakana 
Oli siel laakeri mutt laakeripesän varassa tuo osin makas
Rälläköin ylimäärästä pois ja on sillä ero, ajaako käännettävällä pyörällä vai väännettävällä
Loppu epävarmuus, menkköön tuon letkun takahaarukan piikkiin.
Re: MBB Piirakka 3
Lähetetty: 19 Touko 2017, 17:49
Kirjoittaja PW

- Piirakka takahaarukan tuenta.JPG (74.33 KiB) Katsottu 3745 kertaa
Jäykistääkö tarpeeks jos lisään molemmin puolin tuon vihreenputken? Väliaikas ratkasuna meinasin 
Re: MBB Piirakka 3
Lähetetty: 19 Touko 2017, 17:54
Kirjoittaja PW

- Vaiko näin rypytän.JPG (74.37 KiB) Katsottu 3742 kertaa
Parempi?
Re: MBB Piirakka 3
Lähetetty: 19 Touko 2017, 19:00
Kirjoittaja jviirret
Äänestän punaista vaihtoehtoa. Parempi tukea runkoon kuin velttoon penkin tukeen.
Jukka
Re: MBB Piirakka 3
Lähetetty: 19 Touko 2017, 19:04
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:Äänestän punaista vaihtoehtoa. Parempi tukea runkoon kuin velttoon penkin tukeen.
Jukka
Joo, heppasin toisen etuhaarukan, suurinpiirtein punasen viivan kohdille, rungon hitsaus vähän lähempänä haarukkaa. Vääntö testi - kauheesti ei jäykistäny, tuntu ett takahaarukka vääntyy ihan tuolta päistään 
Re: MBB Piirakka 3
Lähetetty: 19 Touko 2017, 19:09
Kirjoittaja Pastori
Re: MBB Piirakka 3
Lähetetty: 19 Touko 2017, 19:09
Kirjoittaja jori
Onkos tuo selkänojantukiputkitus kuparista juotettu. 
Tuo rypyttäminen on parempi tapa ja täristää vähemmän selkää. Ei se reevarauta tarvitse olla noinkaan pitkä. Lyhytkin pätkä auttaa jo paljon. Hitsaa se reevan pää takahaarukan putken sivuun kiinni niin, että haarukkaputken ylä– ja alapinnat jäävät ehjiksi, niin ei tule väsymisherkkää paikkaa. Ainoa syy, miksi se vinotuki, eli reeva, kannattaa olla pidempi kuin aivan tynkä, on sen tukipisteen jälkeen yksin jatkavan pätkän tyven väsymislujuus, mikä on erittäin riippuvainen hitsin laadusta ja sijainnista. Kaikille, myös ammattihitsareille pätee: Ei hitsiä rasitetuimpaan paikkaan –ikinä.
Re: MBB Piirakka 3
Lähetetty: 19 Touko 2017, 19:13
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:Onkos tuo selkänojantukiputkitus kuparista juotettu. 
Vanhasta naisten pyörästä löytyy, noin naisellisia kurveja
Omasta mielestä aika hieno muotoilu.
Re: MBB Piirakka 3
Lähetetty: 19 Touko 2017, 19:22
Kirjoittaja PW
Pastori kirjoitti:Ja ei vieläkään kuvaa?

- 20170519_191749.jpg (223.98 KiB) Katsottu 3698 kertaa
tästä muotoilusta en tykkää.
Re: MBB Piirakka 3
Lähetetty: 19 Touko 2017, 20:02
Kirjoittaja PW
Kyllä se nyt tuntuu jo pyörältä. Kattoo sitt viittinkö aamulla tuolla lähtee Lääväkorpeen 
Re: MBB Piirakka 3
Lähetetty: 21 Touko 2017, 17:46
Kirjoittaja PW
Re: MBB Piirakka 3
Lähetetty: 21 Touko 2017, 18:02
Kirjoittaja jviirret
Oijoi, ompa tutun näköisen firman logo tuossa haarukan tarrassa 
Jukka
Re: MBB Piirakka 3
Lähetetty: 21 Touko 2017, 18:09
Kirjoittaja PW
Re: MBB Piirakka 3
Lähetetty: 21 Touko 2017, 18:34
Kirjoittaja jori
Laitan kuvat, niin on helpompi ymmärtää selitys. 


Miten tuo katkeaminen tapahtui, noin niinkuin turvallisuusmielessä ja vastaisen varalle. Tuliko vain tanko syliin ja ohjaaminen muuttui vaikeaksi, vai katkesiko kokonaan kahteen osaan ja etupää putosi alta. Näkökulmani on siinä, että sitkeästi murtuva ruotoputki, tai vain summittain liitoksen paikoillaan pitävä pultti tuossa taitaisi varoittaa ajoissa ohjauksen pehmeydellä ja epämääräisyydellä ennen kuin kokonaan katkeaa.
Olisiko pultista ollut hyötyä tuolla ruotoputken sisällä niin, ettei olisi alapää pudonnut kokonaan alta, vaan vain muuttunut ohjaus epämääräiseksi ja ehtinyt pysähtyä, eikä tarvitsisi kaatua.
Ääh! Tarkoitan: Kuvaile katkeaminen tarkasti, jotta opimme, mitä siitä voi oppia. 
Re: MBB Piirakka 3
Lähetetty: 21 Touko 2017, 19:11
Kirjoittaja PW
Kyllä se kerralla katkes, tanko tuli syliin mutta ruotoputki jäi emäputken sisään - vauhtia ei ollu ja mitään vaaratilannettakaan, ei tuossa vauhdissa. Onneks ei hajonnu eilen, olis jossain alamäessä voinu sattua oikeestikin ja ainakin häpeä olis ollu suuri
Varmast putken läpi menevä pultti auttas tommosessa tilanteessa jos vauhtia on enemmän.