Sivu 43/50
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 28 Marras 2017, 13:40
Kirjoittaja Vilijami
kuparinen kirjoitti:Tuohon vehkeeseen sopii hyvin virolaisen lehden ecotrippiläisten kinnereistä käyttämä termi "itsekulkeva sivuvaunu". Sopivasta kulmasta silmä oikein hakee sitä "itse pyörää" jota ei olekaan... 
Olipa nappiin osunut luonnehdinta! 
Lisäys: Tuon pohjalta kun katsoo, niin Räntis sopiikin silmään huomattavasti paremmin.....nyt vähän järkytyin omista ajatuksistani.
Tarvinko tosiaan tällaisen tutun ja ymmärrettävän kategorisoinnin? Olen pitänyt itseäni -tähän asti- niin kovin avarakatseisena ja ennakkoluulottomana. 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 29 Marras 2017, 12:59
Kirjoittaja irakas
Joo, on tosiaan hyvän ja ennakkoluulottoman näköinen. Älä ihmeessä lähe töhrimään sitä millään värillisellä maalilla tai kuvioilla. Se on juuri tämmöisenään hyvä! 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 30 Marras 2017, 21:14
Kirjoittaja sv
Minusta siihen sopisi,Suomi 100v kunniaksi teipillä sininen risti, teksti Suomi 100v.Olisi ,Täydellinen suomi tuote.
Seppo
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 07 Maalis 2018, 18:21
Kirjoittaja jooseha

Vilijami kirjoitti:Takaohjauksen jättö ei saisi olla tuohon suuntaan. Keskipakoisvoima kääntää mutkassa ohjausta vielä enemmän linkkuun.
Nimimerkillä: tuollaisen takaohjauksen Räntäpäivänkinneriin rakentanut 
Pohdiskelin tuota räntiksen kannalta. Eikös ohjauksen linkkuun painuminen johdu ennemmin siitä että painopiste(kuskin napa) on suorassa olevan vetävän renkaan takapuolella? Jos se olisi samalla linjalla, käytöksen pitäisi olla periaatteessa neutraali. Ehkä kuitenkin hieman etupuolella olisi parempi
Nyt tämä on painopisteen kannalta kuin takaohjattu.

Takarenkaan jätöllä on kyllä oma vaikutuksensa ohjaukseen, mutta saisiko painopistettä muuttamalla ajokäytökseen muutosta?
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 07 Maalis 2018, 19:35
Kirjoittaja Vilijami
Jos kääntyvä takarengas olisi samalla linjalla vetävän renkaan kanssa, niin käytös olisi tosiaan neutraali, koska sen ei tarvi silloin kääntyä ollenkaan.
Painopisteellä on vaikutusta. Kun asensin eteen sähkökiekon, niin ajokäytös muuttui paljon, silloinkin kun moottori ei vedä. Sähkömoottori 5kg sijaitsee 1,5 metrin päässä painopisteestä. 5kg vaikutus tuolla matkalla on suuri, enää ei vauhti pelota, vaan ohjaus toimii niin kuin pitää.
Tällä ymmärryksellä tekisin takaohjatun nollajätöllä tai hiukan negatiivisella.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 07 Maalis 2018, 19:43
Kirjoittaja jori
Vetävää kiekkoa mahtuisi siirtämään taakse ainakin parikymmentä senttiä. Laita toiset dropparit sille kohdalle, niin riittää painopisteen siirtoon kiekon siirtäminen ja ketjun pidennyspala. 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 07 Maalis 2018, 20:00
Kirjoittaja Vilijami
En viitsi tehdä sille mitään, koska toimii nyt hyvin. Sitten jos joskus poistan sähköt, niin toisia droppareita voi harkita.
Kokonaisuutena Räntis toimii nyt lopulta niin hemmetin hyvin, että siitä on tullut jo vähän tylsä
Protoiluvaihe on mukava, kun pitää tehdä ratkaisuja ja pohtia parannuksia. Lopulta -kun kaikki on kohdallaan- tunne on kuin Toyotalla ajaisi: Varmaa kyytiä, mutta ikävystyy kuoliaaksi. Toisaalta, eikö tuotekehitysprojekti-insinöörin pidäkin menettää kiinnostavuus, kun tuote on valmis? 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 25 Maalis 2018, 22:38
Kirjoittaja janx
Miten on sähköt toimineet? Pitäisi tilailla sarja.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 25 Maalis 2018, 23:05
Kirjoittaja Vilijami
janx kirjoitti:Miten on sähköt toimineet? Pitäisi tilailla sarja.
Hienosti. Mitään ongelmaa ei ole ilmennyt.
Mihin pyörään olet suunnitellut ja minkälaista settiä?
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 26 Maalis 2018, 18:49
Kirjoittaja janx
Vilijami kirjoitti:janx kirjoitti:Miten on sähköt toimineet? Pitäisi tilailla sarja.
Hienosti. Mitään ongelmaa ei ole ilmennyt.
Mihin pyörään olet suunnitellut ja minkälaista settiä?
Mahdollisimman moneen olemassa olevaan ja tuleviin pyöriin. Luultavasti se olisi jotain 26" takakiekkonapamoottori 250W ja 36V, että käy olemassa olevat akut.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 26 Maalis 2018, 19:04
Kirjoittaja Vilijami
janx kirjoitti:
Mahdollisimman moneen olemassa olevaan ja tuleviin pyöriin. Luultavasti se olisi jotain 26" takakiekkonapamoottori 250W ja 36V, että käy olemassa olevat akut.
https://www.ebay.com/itm/36V350W-Electr ... SwQwZaXvGL
Tuommonen setti ois sillä myyjällä keneltä itse ostin räntiksen sähköt.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 26 Maalis 2018, 21:46
Kirjoittaja janx
Vilijami kirjoitti:janx kirjoitti:
Mahdollisimman moneen olemassa olevaan ja tuleviin pyöriin. Luultavasti se olisi jotain 26" takakiekkonapamoottori 250W ja 36V, että käy olemassa olevat akut.
https://www.ebay.com/itm/36V350W-Electr ... SwQwZaXvGL
Tuommonen setti ois sillä myyjällä keneltä itse ostin räntiksen sähköt.
Tuo tarvinnee vielä lisäpalikkaa, että saa takapakan kiinni?
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 26 Maalis 2018, 21:48
Kirjoittaja jori
janx kirjoitti:Vilijami kirjoitti:janx kirjoitti:
Mahdollisimman moneen olemassa olevaan ja tuleviin pyöriin. Luultavasti se olisi jotain 26" takakiekkonapamoottori 250W ja 36V, että käy olemassa olevat akut.
https://www.ebay.com/itm/36V350W-Electr ... SwQwZaXvGL
Tuommonen setti ois sillä myyjällä keneltä itse ostin räntiksen sähköt.
Tuo tarvinnee vielä lisäpalikkaa, että saa takapakan kiinni?
Siinä on kierre takapakalle paikka.

Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 26 Maalis 2018, 22:07
Kirjoittaja janx
jori kirjoitti:...Siinä on kierre takapakalle paikka...
Saiskohan tuommosta ihan sillä perinteisellä "pudota uriin" osilla... 

Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 26 Maalis 2018, 22:27
Kirjoittaja Vilijami
janx kirjoitti:
Saiskohan tuommosta ihan sillä perinteisellä "pudota uriin" osilla... 
No tuossa
https://www.ebay.com/itm/36V350W-26-Rea ... 2254726342