Re: Kolmipyörä
Lievää rakentelu intoa löysin ja hitsailin 622 kiekolle droppareita ym. tukirakenteita. Takaosan tukirautaa pitää muokata viel, ett vaihteensiirtäjä mahtuu liikkumaan.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Lievää rakentelu intoa löysin ja hitsailin 622 kiekolle droppareita ym. tukirakenteita. Takaosan tukirautaa pitää muokata viel, ett vaihteensiirtäjä mahtuu liikkumaan.
Sain vaihteet ja istuimen paikoilleen, korttelin ympäri hangessa polkasin. Eihän tuosta viel kummosia testituloksia kirjotella mutt pyöriihän 622 kiekko paremmin pöpperössä. Nopeutta ei enää rajota pieni kiekko, nyt se on kuskista kiinni - selittelyt liian pienestä vaihdeskaalasta voi unohtaa
Renkaan yli näkeekin viel ihan hyvin sivulle. Näyttää ku ois asennettu "vauhtipyörä" tähän kinneriin
Normaalitilanne, jarrut puuttuu - eli levyjarrulle kiinnike, ni pääsis taas kinneröimään.
Hauskaa steampunk henkeä tulee nuista eripari takakiekoista
juu, kauheen kotoisa fiilis tulee näitä Petrin touhuja seuraillessa.
meilläkin on lähinnä muksujen kuskailuun tarkoitetuissa maitorattaissa 26" /28" rengastus. tietysti siten et ravin puolella on isompi, niin menee lähes vaateris.
Hulppeen kahen kilsan testin polkasin, hyvä tästä tullee Vaihtaja ottaa ilmeisesti, runkoon viel kiinni - pitää rälläkkää näyttää sille.
Sitte olis taas mielessä, penkin muokkaaminen yhtenäiseksi kuppimaiseksi kopaksi - vaikka vanerista tartteis muotoilijan taitoja
Pyörähdin reilun Vuoksenlenkin, nyt löyty jo vaihteita - eteen tartteis ehkä pienemmän rattaan, ainakin näin raskaalle talvikaudelle.
Raskaalta tuntuu 2pyöräseen verraten mutta olishan tuos viel säätämistä - aurauksetkin on varmaan ihan mitä sattuu. Vaatetusta pitäs opetella vähentämään
Läksin kokeilemaan taas kinneriä, kummastuttaa kun tällä ajaessa, pakaraa ja reittä alkaa heti särkeä. Ensin aattelin johtuvan liian pystystä asennosta mutt nyt sekin on nojaavampi. Ehkä pitää kokeilla nojakin penkkiä, helpottaako yhtään.
PW kirjoitti:Läksin kokeilemaan taas kinneriä, kummastuttaa kun tällä ajaessa, pakaraa ja reittä alkaa heti särkeä. Ensin aattelin johtuvan liian pystystä asennosta mutt nyt sekin on nojaavampi. Ehkä pitää kokeilla nojakin penkkiä, helpottaako yhtään.
Varmistapa, ettei ajoasento ole jotenkin epäsymmetrinen tai vino tai kierteellä. Pakarakivut ainakin minulla liittyvät noihin.
Kieroutta voisi penkin lisäksi aiheuttaa kammet. Onko ne suorassa ja onko molemmat S-mutkat yhtä suuret. Jos toinen jalka joutuu polkaisemaan puolikaan senttiä kauemmas kuin toinen niin ei varmaan tarvi pitkään ajaa kun lantio on vinossa selkärankaan nähden ja taatusti säteilee pakaraan, lonkkaan ja reiteen.
Jukka
jviirret kirjoitti:Kieroutta voisi penkin lisäksi aiheuttaa kammet. Onko ne suorassa ja onko molemmat S-mutkat yhtä suuret. Jos toinen jalka joutuu polkaisemaan puolikaan senttiä kauemmas kuin toinen niin ei varmaan tarvi pitkään ajaa kun lantio on vinossa selkärankaan nähden ja taatusti säteilee pakaraan, lonkkaan ja reiteen.
Jukka
Kyllä mutt en aikasemmin, vaneripenkillä huomannu vastaavaa. Nyt siis istuinosa on paksuakeinonahkaa ja selkänoja suora vaneri ? pehmusteet. Voi olla ett reisi ottaa tuohon poikki rautaan, vähän se saattaa riittää tuohon oireeseen. Lisään vähän pehmustetta peffan alle jos se auttas.
Kovalla pehmustamattomalla penkillä lantio pysyy suorassa rankaan nähden, toinen jalka käy vaan polkiessa nilkasta suorempana. Pehmuste antaa polkiessa periksi ja molemmat jalat käy suorana, mutta lantio vääntyy vinoon koska se on pehmusteen vuoksi mahdollista.
Yritin silmäillä vanhoista viesteistä että kuinka paksuja nämä pehmusteet on, mutta en yhtäkkiä löytänyt. Eihän tuo ole muutaman millin telttapatjalla mahdollista, mutta jos siinä on 10cm patja...
Jukka
Muisteleppa kääntyväkeskiöistä. Sulla oli vaivoja sen kanssa ennen kuin teit siitä symmetrisen Kannattaa ainakin varmistaa asia, niin tietääpähän onko tästä kiinni.
jooseha kirjoitti:Muisteleppa kääntyväkeskiöistä. Sulla oli vaivoja sen kanssa ennen kuin teit siitä symmetrisen
Kannattaa ainakin varmistaa asia, niin tietääpähän onko tästä kiinni.
Se alkaa muistelu olla tällä iällä jo vähän huonoa mutt onneks tääl on nuorisoo, muistuttamassa. Ehkä vähän parempi tänään, ei täydellinen kuitenkaan - pehmustetta pakaroiden alla. Selkä nojaakin vähän oikasin mutt luultavasti se ei pysy suorassa kun kiinnitys on mitä on
Tänään sain nilkan kipeeks, johtuskohan liian rankasta välityksestä Edessä 38 ja takana isoin 28 - 622kiekolla, ei äkkiseltään kuullosta kauheen raskaalta mutt liikkeellä lähdöt on raskasta. Pitää ettii eteen toinen pienempi ratas kylkeen.
Tuo on muuten kuva minusta ja kaverin kanssa tehdystä kinneristä. Siis tuo punavalkoinen veneperä ketjun alkupäässä. Yläasteen 8-9 luokalla tehtiin ja sillä aikanaan paljon ajeltiin... tuo kuva taitaa olla luumäeltä palvaanjärven loma nimisestä paikasta. Voitettiin siellä joku pystikin tolla vehkeellä... Tossa oli päällekkäiset kolmiotukivarret edessä, polkupyörän emäputki ja sitten tuo kaari renkaan yli. Takana 3v jalkajarrullinen pakka. Putkirunko ja lentokonevanerinen verhous keula tehtiin 3x50mm finnfoamista.
Noista ajoista lähtien on ollu takaraivossa ajatus rakennella joskus lisää... Tuo on siis vuodelta 96-97...
panu kirjoitti:Tuo on muuten kuva minusta ja kaverin kanssa tehdystä kinneristä. Siis tuo punavalkoinen veneperä ketjun alkupäässä. Yläasteen 8-9 luokalla tehtiin ja sillä aikanaan paljon ajeltiin... tuo kuva taitaa olla luumäeltä palvaanjärven loma nimisestä paikasta. Voitettiin siellä joku pystikin tolla vehkeellä...
Tossa oli päällekkäiset kolmiotukivarret edessä, polkupyörän emäputki ja sitten tuo kaari renkaan yli. Takana 3v jalkajarrullinen pakka. Putkirunko ja lentokonevanerinen verhous keula tehtiin 3x50mm finnfoamista.
Noista ajoista lähtien on ollu takaraivossa ajatus rakennella joskus lisää...
Tuo on siis vuodelta 96-97...
Niin, tätäkö tarkotat? Hieno on peli, ei taida olla tallessa?