Sivu 44/50
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 27 Maalis 2018, 07:30
Kirjoittaja jooseha
janx kirjoitti:jori kirjoitti:...Siinä on kierre takapakalle paikka...
Saiskohan tuommosta ihan sillä perinteisellä "pudota uriin" osilla... 
Kierteet on se perinteinen ratkaisu
Kasettinapa on vuosikymmeniä uudempi ratkaisu, jossa on poistettu akselin taipumisongelma liian monilehtisillä pakoilla siirtämällä laakeri pakan sisään.
Leveä takapakka ja raskas kuorma, niin kasettinapa on ehdottomasti parempi.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 27 Maalis 2018, 19:48
Kirjoittaja Vilijami
Parin kuukauden tauko ollut pyöräilyssä, koska liian kova pakkanen/auraamaton klv/lentsu ym. tekosyitä
Tänään kävin Räntiksellä 28km peruslenkin kun oli niin hieno auringonpaiste. Olenko muistanut mainita, että tämä on paras talvipyörä ikinä? Vartalon tuulensuoja, tuulilasi ja sähköapu on kyllä hienoja ominaisuuksia. Kakkosavustustaso (90W) tuntuu edelleen mieleisimmältä. Talvipunnerrus muuttuu kesäkeliksi, mutta paita kastuu.
Toissapäivänä kävin laatikkopyörällä viemässä pienen lajittelukuorman -pahvia, muovia ja metallia- parin kilometrin päähän keräyspisteelle. Silloin oli samanlainen auringonpaiste, mutta naama meinas jäätyä kommandopiposta huolimatta. Takaisintullessa jalat oli hapolla, keuhkoputkea ahdisti, eikä ollut yhtään kivaa.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 27 Maalis 2018, 20:06
Kirjoittaja jori
Vilijami kirjoitti:Parin kuukauden tauko ollut pyöräilyssä, koska liian kova pakkanen/auraamaton klv/lentsu ym. tekosyitä
Tänään kävin Räntiksellä 28km peruslenkin kun oli niin hieno auringonpaiste. Olenko muistanut mainita, että tämä on paras talvipyörä ikinä? Vartalon tuulensuoja, tuulilasi ja sähköapu on kyllä hienoja ominaisuuksia. Kakkosavustustaso (90W) tuntuu edelleen mieleisimmältä. Talvipunnerrus muuttuu kesäkeliksi, mutta paita kastuu.
Toissapäivänä kävin laatikkopyörällä viemässä pienen lajittelukuorman -pahvia, muovia ja metallia- parin kilometrin päähän keräyspisteelle. Silloin oli samanlainen auringonpaiste, mutta naama meinas jäätyä kommandopiposta huolimatta. Takaisintullessa jalat oli hapolla, keuhkoputkea ahdisti, eikä ollut yhtään kivaa.
Ja vielä suunnittelevat kannustusmaksua tuolle. 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 27 Maalis 2018, 20:08
Kirjoittaja jviirret
jori kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Parin kuukauden tauko ollut pyöräilyssä, koska liian kova pakkanen/auraamaton klv/lentsu ym. tekosyitä 
Ja vielä suunnittelevat kannustusmaksua tuolle. 
Ei tarvis sentinkään kannustumaksuja, kunhan muutaisivat talvet kesiksi 
Jukka
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 28 Maalis 2018, 09:21
Kirjoittaja Vilijami
jori kirjoitti:
Ja vielä suunnittelevat kannustusmaksua tuolle. 
Niinpä, mielummin huvivero näin mukavalle laitteelle pitäis määrätä 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 28 Maalis 2018, 09:34
Kirjoittaja jori
Vilijami kirjoitti:jori kirjoitti:
Ja vielä suunnittelevat kannustusmaksua tuolle. 
Niinpä, mielummin huvivero näin mukavalle laitteelle pitäis määrätä 
Juha Sipilä on kai sinun tuttujasi aiemmilta vuosilta. Älä vaan vahingossa kerro Sipilälle.

Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 28 Maalis 2018, 10:48
Kirjoittaja Vilijami
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 28 Maalis 2018, 10:54
Kirjoittaja PW
Onko kaksiraiteisuudella mitään ansioita "paras talvipyörä ikinä" kilpailun voittoon?
Mahtuuko tähän rahtia minkä verran?
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 28 Maalis 2018, 11:20
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:Onko kaksiraiteisuudella mitään ansioita "paras talvipyörä ikinä" kilpailun voittoon?
Mahtuuko tähän rahtia minkä verran?
Kaksiraiteisuuden edut tahtovat unohtua, kun niitä alkaa pitää itsestäänselvyytenä. Kelveillä on monesti polkeutunut kaksi pyöräilyuraa ja yleensä raideleveys on ollut niihin suht sopiva. Kaivonkansien ylittely on myös helpompaa kaksiraiteisena. Ehkä 50mm jopa 100mm lisää raideleveyttä parantaisivat vielä näitä ominaisuuksia.
Eikä sovi unohtaa akselivälejä. Kanttareiden, auran jättämien reunapalteiden ym. poikittaisesteiden ylitys on huomattavasti miellyttävämpää, kun renkaat tulevat eri aikaan ylitykseen.
Rahtia mahtuu....no joo...termospullo ja kirjekuori tyyppisesti. Tähän olen miettinyt parannusta. Peräkärry lienee se helpoin ratkaisu? Tai voisihan vetävän renkaan puolelle jatkaa peräkonttia ja kampiakselin yläpuolella on käyttämätöntä tilaa.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 28 Maalis 2018, 11:31
Kirjoittaja jviirret
Ripustuskoukku kassille/repulle selkänojan taakse. Itse koin tämän käteväksi ratkaisuksi. Sinne ei rapa roiskunut ja helppo napata kassi mukaan kun pysähtyy.
Jukka
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 28 Maalis 2018, 14:40
Kirjoittaja Vilijami
Joskus tulee jotain asiointia häiritsemään pyöräilyä, jolloin pitää saada pyörä lukkoon. Kiinteää runkolukkoa en ole saanut sopimaan mihinkään järkevään paikkaan. Stemmistä löytyi hyvä paikka hyllyssä jo valmiiksi olevalle kettinkilukolle. Nyt yhden käden käyttö onnistuu.
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 28 Maalis 2018, 18:46
Kirjoittaja jori
Tuohan on hyvä. Lukko estää kokeilijoiden luvattomat huviajelut ja estää viemästä pyörän kalleinta osaa, etupyörää. Ei tuota kukaan kuitenkaan voi myyntimielessä, saati käyttöön varastaa. Missä sitä käyttäisi, kun kaikki teitäisivät, että se on Vilijamin kinneri. 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 28 Maalis 2018, 22:07
Kirjoittaja Vilijami
Luvattomien huviajeluiden estämisen lisäksi lukko toimii myös pysäköintijarruna. Ei lähde kinneri itsekseen valumaan alamäen tai myötätuulen suuntaan.
Totta on, ettei tuota kukaan myyntiin varasta 
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 12 Huhti 2018, 12:56
Kirjoittaja Vilijami
Luggarionin vetokoukku Räntikseen ja kärrystä aisa mutkalle. Nyt on riski kuorman vetäjä.
Ehkä pitää vähän pidempi aisa tehdä?
Re: Räntäpäivän kinneri
Lähetetty: 14 Huhti 2018, 17:11
Kirjoittaja Vilijami
Nuoremman polven kinneristit avasivat kauden. Pikkumies ei yllä Räntiksen polkimille, mutta sähkösetin talutusavustimella (6km/h) ajeli hymyssä suin. 