Sivu 46/55
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 29 Maalis 2017, 22:52
Kirjoittaja Premnas
Jaa, mun mielestä ainakin omassa jarrussa satulan keskittäminen jarrulevyyn nähden tapahtuu just noiden pallobrikkojen kautta. Ei siinä adapterin päässä tainnu mitään soikeutta olla, tai en ainakaan muista. Täytyy varmaan tarkistaa ettei oo tullu jarruja asennettua väärin
.
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 30 Maalis 2017, 05:41
Kirjoittaja Wacky
Rungossa on pyöreät reijät ja ruuvit kiertyvät molemmista suunnista adapteriin joten siinäkin on pyöreät reijät. Soikeat reijät löytyy itsen jarrusatulasta ja kallistus säätö tulee noista v-jarrupaloistakin tutuista kaarevista prikoista itse jarrunsatulan pulteissa. Tosin en ole nähnyt noita kaarevia prikkoja kuin avidin BB jarruissa joten se säätö mahdollisuus ei lieni kovinkaan tarpeellinen.
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 30 Maalis 2017, 07:20
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:Tuon "kiinnitinlapun" virallinen nimi on adapteri. Jos vaihtaa jarrulevyn kokoa niin saman satulan saa sopimaam uudelle levylle adapteria vaihtamalla. Edessä ja takana luonnollisesti eri standardi.
Julka
Miten etu- ja takajarru eroaa, oon mielestäni vaihtanu ristiin?
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 30 Maalis 2017, 07:52
Kirjoittaja jviirret
Jarrut ei mitenkään, mutta kiinnitysreikien suhde napaan on eri. Eli jos otat edestä levyn, adapterin ja jarrun niin ne ei sovi taakse vaan joudut vaihtamaan eri adapterin.
Jos oot hitsannut etuhaarukkaan korvakot takajarrua apuna käyttäen niin joudut jatkossakin käyttämään takajarrun adapteria. Onneksi ne ei ole kulutustavaraa.
Jukka
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 07 Huhti 2017, 10:04
Kirjoittaja PW
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 07 Huhti 2017, 10:17
Kirjoittaja Vilijami
Tee ite jarrukahva, missä on pitkä varsi niin saa voimaa.
Maantiejarruunkin sai pitoa kunnon kahvalla

Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 07 Huhti 2017, 11:32
Kirjoittaja PW
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 07 Huhti 2017, 14:49
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:Vähän sain pitoa jarruun - männät ei ollu suorassa, levyyn nähden - eivät täysin oo vieläkään
mutta nyt jotenkin pysähtyy.
Mäntä toimii jarrupalan vastapintana. Jos mäntä on vinossa niin palan kitkapintakin on. Jos kitkapinta ei paina levyä kuin vähän jostakin nurkasta niin eipä se paljo hidasta.
Jos korvakko ja adapteri on suorassa niin parhaiten satulat saa suoraan kun:
-Kiristää ei männän puolen palan levyä vasten, mutta ei niin paljon että levy taipuu
-Löysää pultit jotka kiinnittää satulan adapteriin
-Puristaa jarrukahvan pohjaan
-Kiristää pultit kahva pohjassa.
-Löysää otteen jarrukahvasta
-Lopuksi löysää ei männän puoleista palaa niin että se ei ihan hinkkaa levyyn ja se on siinä.
Jukka
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 07 Huhti 2017, 17:24
Kirjoittaja PW

Päivän asussaan.
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 07 Huhti 2017, 17:46
Kirjoittaja jviirret
Kuvasta tuli heti mieleen "Ahtisaari vitonen" jonka kuvitusaiheena on Martti Ahtisaari makuupussissa

Jukka
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 07 Huhti 2017, 18:00
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:Kuvasta tuli heti mieleen "Ahtisaari vitonen" jonka kuvitusaiheena on Martti Ahtisaari makuupussissa

Jukka
Oon kyll haaveillu Saimaannorppa kuosisesta kinneristä - ei tartte olla aitoo nahkaa.
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 07 Huhti 2017, 18:07
Kirjoittaja PW
Kangaskinnerissäkin olis potentiaalia mainostarkotuksiin, ekaks tulee mieleen, Marimekko (Unikko) tai Finlayson (Tom of Finland) 
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 07 Huhti 2017, 20:37
Kirjoittaja vph
jviirret kirjoitti:Kuvasta tuli heti mieleen "Ahtisaari vitonen" jonka kuvitusaiheena on Martti Ahtisaari makuupussissa
Jukka
Repesin.
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 09 Huhti 2017, 17:52
Kirjoittaja PW
Selkänojan yläosaa sain käännettyä eteen päin nyt siihen ylettää nojaamaan niskalla. Samalla kangas tuli takaa vähän korkeemmalla, peittää kaulan ja viimenenkin polven hipasu kankaaseen loppui.
Kinnerin kangasposket menee Vuoksen tuulissa lommolleen mutt ei se varmaan entisestään hidasta vauhtia kauheesti hidasta
Niin raskaalta taas tuntui ihan lyhyt ajelu, ett tuli taas mieleen kakspyöräsen kinnerin rakentaminen 
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 09 Huhti 2017, 18:20
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti: Edessä 38 ja takana isoin 28 - 622kiekolla, ei äkkiseltään kuullosta kauheen raskaalta mutt liikkeellä lähdöt on raskasta.
Mulla on Räntiksessä edessä 32 ja takana isoin 34 - 406 kiekolla ja 130mm kammilla. Sulla on aivan järkyttävän raskaat välitykset näille keleille, ei ihme kun tuntuu raskaalta. Kuiva puhdas asfaltti ja aurinkoinen +25° on sitten eri asia 