Sivu 47/55
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 09 Huhti 2017, 19:49
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti: Edessä 38 ja takana isoin 28 - 622kiekolla, ei äkkiseltään kuullosta kauheen raskaalta mutt liikkeellä lähdöt on raskasta.
Mulla on Räntiksessä edessä 32 ja takana isoin 34 - 406 kiekolla ja 130mm kammilla. Sulla on aivan järkyttävän raskaat välitykset näille keleille, ei ihme kun tuntuu raskaalta. Kuiva puhdas asfaltti ja aurinkoinen +25° on sitten eri asia 
Edessä on nyt toisena 28 piikkinen, tänään ajoin kyll isommalla 38:lla. Kaupasta löyty myös 8-pakka jossa isoin 32piikkinen, jotta siitäkin saa apuja jos siltä tuntuu.
Pohjan jos tuohon sais tehtyä, auttasko ilmaa vasten taistelussa? Takakiekot, varsinkin tuo isompi vetävä tietyst haraa ilmaa vastaan myös mutta onko tästä mahollista saada nopeempi ku kattamattomana
jääpi nähtäväksi 
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 09 Huhti 2017, 20:46
Kirjoittaja jviirret
Arkiajossa taitaa paino ja vierintävastus olla ne keskinopeuteen enempi vaikuttavat tekijät kuin aerodynamiikka.
Pysähdyksiä, kiihdytyksiä, mutkia, väistelyä ja nousuja. Jos jossakin alamäessä pääsee nopeusalueelle jossa aerodynamiikan merkitys korostuu niin ei siinä uskalla täysiä päästellä jos kyseessä kaupunkialueen klv.
Jukka
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 01 Touko 2017, 18:50
Kirjoittaja PW
Perälaudan vaihdoin ohueksi 4mm vaneriksi. Askartelin ja säätelin tänään kangasta perästä, naruja ja kuminauhoja vähemmän, sidonta yksinkertasempi - helpomp säätää ja purkaa. Tuohon olis helppo ommella istuvampi kate jos leikkaa perälaudan muotosen takakappaleen ja ompelee sivut siihen kiinni. Ongelmana vaan se, ett sitten ei oikein voi säätää, penkin kulmaa ja/tai etäisyyttä? Sivukappaleiden takareunaan jos laittas reikäniitit ni naruilla pystys selkänojan asentoo säätämään. Onko muita ideoita?
Pelkäsin ensin, ett ohut vaneri ei kestä mutt vaikuttas siltä, ett kangas ja liinat tukee vaneria.

- 20170501_183904.jpg (227.76 KiB) Katsottu 6908 kertaa
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 01 Touko 2017, 19:26
Kirjoittaja Vilijami
Mikset vaihtaisi toistakin takakiekkoa 622:ksi? Rullaus paranis.
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 01 Touko 2017, 19:34
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:Mikset vaihtaisi toistakin takakiekkoa 622:ksi? Rullaus paranis.
Haarukkaan ei mahdu;)
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 01 Touko 2017, 19:40
Kirjoittaja jooseha
Kääntämällä renkaan pyörimään oikein päin saattaisi rullaus myös parantua 
Tartteeko sitä penkkiä olla jatkuvasti säätämässä? Mä en ainakaan viitsisi 
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 01 Touko 2017, 19:51
Kirjoittaja PW
jooseha kirjoitti:Kääntämällä renkaan pyörimään oikein päin saattaisi rullaus myös parantua 
Tartteeko sitä penkkiä olla jatkuvasti säätämässä? Mä en ainakaan viitsisi 
Rullaus ei oo viel ollu mielessä 
No onhan se noinkin tuon säätämisen kanssa, tää nyt vaan on tämmönen säätöpyörä kokoajan kokeiluja menossa, enkä oo viel löytäny oikeeta asentoo.
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 21 Heinä 2017, 08:27
Kirjoittaja PW
Tämän pyörän pohja vielä tekemättä/testaamatta - Jori loihe Virossa lausumaan idean julki, jota itsekin oon miettiny mutta en muistaakseni oo tänne kirjottanu. Jos pohja olis joustavaa materiaalia kun sille astuu, jalat on tukevasti maassa - asettuu istumaan, jalat polkimille - pohja palutuu paikalleen. Jori ehdotti trikookangasta mutta se ei kauaa kestä, maata vasten tallomista
Ehkä astinlevy vois olla irtonainen, naruilla nouseva ja laskeva levy. Narut vois virittää toimimaan niin, ett levy laskee samalla kun selkänojan vetää eteen - katekangas löystyy, levy laskeutuu maahan, jalat sisään, istualleen, jalat polkimille, nojaus taakse, jolloin astinlevy nousee runkoputkiin kiinni
Ymmärsköhän tuosta kukaan mitään 
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 21 Heinä 2017, 09:18
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:Tämän pyörän pohja vielä tekemättä/testaamatta - Jori loihe Virossa lausumaan idean julki, jota itsekin oon miettiny mutta en muistaakseni oo tänne kirjottanu. Jos pohja olis joustavaa materiaalia kun sille astuu, jalat on tukevasti maassa - asettuu istumaan, jalat polkimille - pohja palutuu paikalleen. Jori ehdotti trikookangasta mutta se ei kauaa kestä, maata vasten tallomista
Ehkä astinlevy vois olla irtonainen, naruilla nouseva ja laskeva levy. Narut vois virittää toimimaan niin, ett levy laskee samalla kun selkänojan vetää eteen - katekangas löystyy, levy laskeutuu maahan, jalat sisään, istualleen, jalat polkimille, nojaus taakse, jolloin astinlevy nousee runkoputkiin kiinni
Ymmärsköhän tuosta kukaan mitään 
Juu, kyllä tuosta ymmärsi -narumekaniikkaakin vielä. 
Siihenhän tulee samalla tällainen ominaisuus, josta on hyötyä muutaman vuoden päästä. 
https://yle.fi/uutiset/3-6931846
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 22 Heinä 2017, 14:57
Kirjoittaja PW
Kesän seissy tämä pyörä kun tuo vetävä kiekko on ollu muissa hommissa. Nyt laitoin 559 kiekon, 9 pakka ja Durano renkaaksi. Ei oo niin järeen näkönen ku 622 paksulla kumilla ja tuntui liikkuvan paljon kevyemmin, lyhyen testin perusteella.
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 22 Heinä 2017, 15:10
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:Kesän seissy tämä pyörä kun tuo vetävä kiekko on ollu muissa hommissa. Nyt laitoin 559 kiekon, 9 pakka ja Durano renkaaksi. Ei oo niin järeen näkönen ku 622 paksulla kumilla ja tuntui liikkuvan paljon kevyemmin, lyhyen testin perusteella.
Mhin verrattuna kevyemmin. Siihen isopaksurenkaiseenko?
Laita kuva. 
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 22 Heinä 2017, 15:37
Kirjoittaja PW

- Kuva sisältää kaupallisia tiedotteita
- 20170722_153128.jpg (173.12 KiB) Katsottu 6002 kertaa
Juu siihen paksuun verraten ja hyvin lyhyellä testillä.
Jarrut taas tietyst puuttuu - kova rumba kun ei oo kaikkiin pyöriin osia, vaihdella jarruja pyörästä toiseen. Jotain aina puuttuu tai ei löydy nyt levyjarrukiinnike ei käy vapaanaoleviin jarruihin.
Keulan teippaukset ei kestäneet, siksi keulakaye puuttuu.
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 22 Heinä 2017, 15:52
Kirjoittaja PW

- 20170722_154946.jpg (231.58 KiB) Katsottu 5990 kertaa
Takaa urheilullisesti kallellaan.
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 22 Heinä 2017, 16:14
Kirjoittaja jori
Joo, hieno camberi. Tuo on ihan oikeastikin hyödyllinen, kun kiekkona on nyt 20" kiekkoa suurempi. Muistaakseni bensanpihistysporukat mittasivat, että alle neljän asteen camberi ei vaikuttanut vierintävastukseen mitään, mutta vaikuttaa selvästi sivuvoimienkestävyyteen. 
Re: Kolmipyörä
Lähetetty: 26 Heinä 2017, 15:28
Kirjoittaja PW