Re: Kolmipyörä
Mulla olisi tuohon nippeliä . Jos Pastori käy ennen Nokiaa , voin lattaa sulle tuleen . Tai sit postitan jos kiire.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Mulla olisi tuohon nippeliä . Jos Pastori käy ennen Nokiaa , voin lattaa sulle tuleen . Tai sit postitan jos kiire.
Nojanalle kirjoitti:Mulla olisi tuohon nippeliä . Jos Pastori käy ennen Nokiaa , voin lattaa sulle tuleen . Tai sit postitan jos kiire.
Ei oo kiire, siinä se on pyöriny ilman nippeleitäkin ja Nokiahan on ihan kohta
Tällaiset siinä on olleet.
Oho, kuorenpuoli onkin toisenlainen.
PW kirjoitti:Nojanalle kirjoitti:Mulla olisi tuohon nippeliä . Jos Pastori käy ennen Nokiaa , voin lattaa sulle tuleen . Tai sit postitan jos kiire.
Ei oo kiire, siinä se on pyöriny ilman nippeleitäkin
ja Nokiahan on ihan kohta
Mikäli päädyn autolla tulemaan niin käyn hakemassa.
Pastori kirjoitti:PW kirjoitti:Nojanalle kirjoitti:Mulla olisi tuohon nippeliä . Jos Pastori käy ennen Nokiaa , voin lattaa sulle tuleen . Tai sit postitan jos kiire.
Ei oo kiire, siinä se on pyöriny ilman nippeleitäkin
ja Nokiahan on ihan kohta
Mikäli päädyn autolla tulemaan niin käyn hakemassa.
Kiitos jos on kahet ni toinenkin kiekko olis vailla.
Katsotaan , luulen että löytyy .
Kiitos Nallelle vaijereista, ne on viel asentamatta mutta sain tuon levyjarrun tähän toimimaan. Kyllä menee välillä kauan, ennen ku joku pikku asia menee kaaliin - ja homma onnistuu
Kinneri on siis taas ajokunnossa, syssyn kelejä varten Katteen kehittely mielessä, mitäpä sitä muutakaan - se pohja viel kokonaan tekemättä ja tuota kangaskatettakin pitäs viel viritellä ja testailla. Eilisen siivouksen aikana löytyi muutama neliö "lasikuitutappettia" tai voi se olla jotain muutakin kuitua (paperi) mutt haittaisko se jos vaan epoksilla pyyhkäsee ni kai se protoiluun käy ainakin?
Penkissä on myös virittelemistä, eilen muutaman testauksen jälkeen tuntu, ku ois menny parempaan suuntaan.
Ja kokoajan on se ongelma, ett pitäskö tehdä kokonaan uus runko, vai muutella vaan tätä alkuperästä - ehkä kuitenkin vääntelen tätä ja jos joskus saan sen kohilleen, sitten yrittän tehdä kokonaan alusta
Askartelin sitten noista ohutviiluvanereista suikaleita. Kaveri jeesas ni johan ne alko taipumaan kinnerin keulan muotoon. Samaan tyyliin ku Sakarin SH18. Vielä pitää viimeistellä, sahailla ja sovitella paloja ja sitten vielä saada ne jotenkin liitettyä toisiinsa. Ehkä siitä jonninmoinen, katseenkääntäjä kumminkin
PW kirjoitti:Askartelin sitten noista ohutviiluvanereista suikaleita. Kaveri jeesas ni johan ne alko taipumaan kinnerin keulan muotoon. Samaan tyyliin ku Sakarin SH18. Vielä pitää viimeistellä, sahailla ja sovitella paloja ja sitten vielä saada ne jotenkin liitettyä toisiinsa. Ehkä siitä jonninmoinen, katseenkääntäjä kumminkin
Älä kiusaa, ilman kuvaa.
Anteeks, anteeks arvasin ett sanomista tulee jos ei heti laita kuvaa.
Suunnitelmatkin muuttuu höpinöitten jälkeen - yks ajatus oli, tehdä tähän keula, vanerisuikaleista - limisaumaveneen tekniikalla.
Ensin oli tarkotus tehdä keula kolmesta suikaleesta tuosta sivuja taivutaen ja kiertäen. Saumat pitäs vaikka kuidulla ja epoksilla liimata. Haastavaa saada vaneri taipumaan joka suuntaan. Nuo sivukappaleet olis pitäny ilmeisesti leikata levyn kulmien suuntasesti.
Limisaumanen vois onnistuu tämmöseltä tumpeloltakin. Ehkä teen pahvimallit ensin ja kokeilen muotoja.
PW kirjoitti:Ensin oli tarkotus tehdä keula kolmesta suikaleesta tuosta sivuja taivutaen ja kiertäen. Saumat pitäs vaikka kuidulla ja epoksilla liimata. Haastavaa saada vaneri taipumaan joka suuntaan. Nuo sivukappaleet olis pitäny ilmeisesti leikata levyn kulmien suuntasesti.
Limisaumanen vois onnistuu tämmöseltä tumpeloltakin. Ehkä teen pahvimallit ensin ja kokeilen muotoja.
Kysy Sakarilta. Sillä on varmaan pahvimallit jo valmiiksi piirrettynä SH18 keulan muotoihin.
Ei sovi sakarin mallin mukainen. Sakarilla "konepelti" on tasainen, PW:llä pyöreä.
Entä jos keula olisi kuin Velogatissa ja muissa retrokinnereissä, "fuck the aerodynamics" henkinen kromimaski.
Jukka
Mä kokeilisin leikata tuosta puoliputkesta keskeltä edestä pois levenevän kiilan mallisen palan pois ja taivuttaisin reunat yhteen. Voi tietysti olla että vaneri on liian paksua näin jyrkkään muotoon Hukkaa tulisi näin kyllä enemmän.
jviirret kirjoitti:Ei sovi sakarin mallin mukainen. Sakarilla "konepelti" on tasainen, PW:llä pyöreä.
Entä jos keula olisi kuin Velogatissa ja muissa retrokinnereissä, "fuck the aerodynamics" henkinen kromimaski.
Toki noinkin voi tehdä, mutta ei se pyöreä takaosa estä kulmikasta keulaosaa. Pyöreä muuttuu hitaasti ensin suorasivuiseksi monikulmioksi (trapetsi) ja sen jälkeen taipuu toiseen suuntaan. Noin niitä vaneriveneitä ennen tehtiin.
https://www.boatdesign.net/threads/deve ... 910/page-2