Re: Velomobiiliprojekti jatkuu taas!
Hienolta näyttää. Pyörät korin sisällä on varmasti muuten parempi ratkaisu, mutta vaatinee tarkasti oikean mallisen rungon? Onko uusikin velomobiili suunniteltu ICE:n rungolle?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Hienolta näyttää. Pyörät korin sisällä on varmasti muuten parempi ratkaisu, mutta vaatinee tarkasti oikean mallisen rungon? Onko uusikin velomobiili suunniteltu ICE:n rungolle?
Koska velomobiili tehdään kahdesta puolikkaasta, voidaan sen leveyttä tietyissä rajoissa justeerata, eli se siis menee useampaan eri trikeen.
Olen tutkaillut noita mittoja ja sanotaan, että 75% kaikista malleista mahtuu leveydeltään 10 cm haarukan sisään.
Omani on ICE Adventure ja siihen tuo varsinainen tehdaskappalekin on tarkoitus asentaa. Ellei sitten joku halua ostaa tuota protoa kokonaisena
Jarcco kirjoitti:Hienolta näyttää. Pyörät korin sisällä on varmasti muuten parempi ratkaisu, mutta vaatinee tarkasti oikean mallisen rungon? Onko uusikin velomobiili suunniteltu ICE:n rungolle?
Tällainen kulkeutui tiedostoihini.
No hionoa! Minulla onkin vaan paperiversio
Terv. Artsi
ajou kirjoitti:No hionoa! Minulla onkin vaan paperiversio
Terv. Artsi
Joku samantyyppinen kinneri oli Germersheimin festareiden valokuvien joukossa... Siinä tosin taisi eturenkaat olla hieman ulompana kuin tässä suomiversiossa.
Tässä se on, Arcus velomobiilikate ja ensimäinen ns. tuotantokappale. Kiitos Esmarinin pojat Jonne, Jere ja Esa!
Pientä virittelyä vielä tuon tuulilasin, peilien ja vilkkujen kanssa.
Lisää tietoa siis täältä
http://arcusvelomobile.com
PS Tämä viestiketjun päivittäminen lopuu nyt tähän.
Artsi
Siisti peli
petri
Hieno! Onnea!
Mitäs, jos Arcus olisi toiselta puolelta tämän näköinen.
Ikkunassa voisi olla akryylilevy. Ei tuulisi läpi, ja ilmanvastuskin olisi pienempi.
Kuvaa on rukattu kloonaamalla alkeellisella PaintNet-ohjelmalla.
No no, eipäs nyt enää lähdetä sorkkimaan luomustani
Vaan sehän on just tuollainen. Toiselle puolelle saa lasin, jos haluaa.
Katso http://arcusvelomobile.com
Näin kesällä haluan kyllä ainakin itse pitää sen auki molemmilta puolilta.
Tuohon ikkunaan voi laittaa myös velcro-tarralla kiinni sellaisen veneissä käytetyn ja rullalle menevän ikkunan. Silloin pääsee hyvin näpsästi käsiksi myö niihin aivan älyttömiin nappuloihin, joilla saa jalankulkuliikennevalot vaihtumaan. Se tolppa ja nappula kun on kuitenkin aina väärällä puolella.
Artsi
ajou kirjoitti:No no, eipäs nyt enää lähdetä sorkkimaan luomustani
Vaan sehän on just tuollainen. Toiselle puolelle saa lasin, jos haluaa.
Katso http://arcusvelomobile.com
Näin kesällä haluan kyllä ainakin itse pitää sen auki molemmilta puolilta.
Tuohon ikkunaan voi laittaa myös velcro-tarralla kiinni sellaisen veneissä käytetyn ja rullalle menevän ikkunan. Silloin pääsee hyvin näpsästi käsiksi myö niihin aivan älyttömiin nappuloihin, joilla saa jalankulkuliikennevalot vaihtumaan. Se tolppa ja nappula kun on kuitenkin aina väärällä puolella.Artsi
Sorry, enpä malttanut olla näpelöimättä enkä huomannut tuota linkkiä.
Jalankulkuliikennevalot ovat tosiaan monesti hankalat kinneristeille. Liikennejärjestelyjä kehitettäessä olisi ne muutettava niin, että yhtä aikaa, kun esim. autoille palaa vihreä valo, myös samaan suuntaan meneville jalankulkijoille ja pyöräilijöille palaa automaattisesti vihreä. Sellainen toisi tasa-arvoa liikenteeseen. Kaupunkialueella se onkin jo muutamassa paikkaa ainakin täällä Jyväskylässä.
Hieno! Ja varmasti pärjää säällä kuin säällä
Lippistä täytyy nostaa Artolle! Katollisia kinnereitä ei paljon olekaan, joten luulisi markkinoilla olevan tilaa.
Märkä ja viileä kesä varmaan edesauttaa myyntiponnisteluja. Hmm, jos saisi säästettyä 5 euroa/päivä, niin eihän menisi kuin 500 päivää saada tarvittava 2500,- kokoon...
Sellainen huomio että tadpolen olisi oltava epäsuoralla ohjauksella olevaa mallia. Suoraohjauksen tangot vaatisi aukot pyörien takapuolelle.
Kiitos tuosta epäsuoran ohjauksen huomiosta. Täytyy lisätä spekseihin!
Artsi
Syväri kirjoitti:Hieno! Ja varmasti pärjää säällä kuin säällä
Juu kokemusta on viime talvelta, pakkasta oli 22 astetta ei naama palellut lainkaan. Töissä eivät meinanneet uskoa, että tulin velomobiililla, kun oli posket aivan lämpimät.
Artsi