Sivu 6/10

Re: Suomen Mangokanta kasvaa (tai sitten ei...)

Lähetetty: 26 Elo 2013, 18:14
Kirjoittaja eemeli

Mulla rupesi Sramin dual drive taas kettuilleen. Kakkosvaihde ei pysy enään päälle... No vaihdoin tilalle tavallisen takanavan jossa 34-11? rataspakka. Joutui tekemään uuden vaihtajankorvekkeen jotta vaihtaja mahtui menemään isoimmalle rattaalle. Muuten sopi just ja just paikoilleen. Samalla vaihdoin kiertovaihtajan tilalle peukalovaihtajan. Mä olen tottunut ajamaan maantipakalla, mutta yllättävän vähän isompi vaihde väli häiritsee.

Ekoilla lenkeillä tuntuis, että keskinopeudetkin olisi hieman noussut. Lauantaina kun ajelin mökiltä lopella (n.75km) yhdistyksen "kalakisoihin" retkikamat kyydissä niin keskari karvan yli kolmekympin. Mikä mulle on tosi hyvin...

Mä en kanssa oikein ole ollut tyytyväinen Mangon ajettavuuteen. Aatellut kanssa, että johtuisi jousituksesta ja etupään geometriasta. Pyörä kaiken kaikkiaan vähän levoton. Huiput tosin siinä kahdeksankympin hujakoilla... Tosin kaikki jotka ovat pyörää koeajaneet niin hekin ovat huomanneet pyörän levottomuuden. Levottomuuteen tottuu ajan kanssa, mutta kyllä se välillä alkaa hirvittämään. Varsinkin sivutuulessa... Mielenkiinnolla seuraan saatko tuota parannettua. Etupää jäykkänä pyörä selvästi rauhallisempi. Mä olen kanssa miettinyt tarvisko kääntö olla herkempi. Nythän ohjaus ei "automaattisesti" pyri menemään suoraan niinkuin tavallisessa fillarissa. Voisiko iskarin tuenta olla käännöstä erillään? Tai sitten yläpään voisi laakeroida, jotta iskarin sisäputken ei tarvitsisi kääntyä? Mä olen saanut klapin pois ristikkonivelestä ihan kiristämällä. Tosin tuohonkin osaan kaipaisin laakereita niin senkin voisi kiristää kunnolla.


Re: Suomen Mangokanta kasvaa (tai sitten ei...)

Lähetetty: 26 Elo 2013, 19:28
Kirjoittaja PW
Nojailija kirjoitti:

Moi,
menee hiaman OT:ksi mutta viime vuonna 165mm kampinen oli suht.korkalla listalla (NoCom) ja tänä vuonna terppa vetäisi 62 km/h 148 mm kammilla, ekalla istumalla, harjoittlematta ollenkaan ko. kammilla (Cone). onko 148 tai 165 lyhyt voimme tietty keskutella. Itse uskon että voi treenata lihaksensa/tekniikan/tehot ylös 145 mm asti ja näillä voi saada paremman ilmavastuksen kun on pienempi etu-pinta-ala.

Eli kampi pituudella eikä pyörälläkään oo mitään väliä kunhan joku Tero ajaa ;)

Petri


Re: Suomen Mangokanta kasvaa (tai sitten ei...)

Lähetetty: 27 Elo 2013, 06:35
Kirjoittaja Wacky

Petri, ei meillä taida olla mitään mahdollisuuksia kilpailla näiden Terojen ja Mikojen kanssa :mrgreen:


Re: Suomen Mangokanta kasvaa (tai sitten ei...)

Lähetetty: 27 Elo 2013, 16:35
Kirjoittaja JEF-40

TM pohtii josko Mangoon voisi rakentaa nestevaimennusta. Samaa olen minäkin yrittänyt järkeillä omatekemääni. Se vaan ei ole kovin yksinkertaista, pitäis tehdä koko joustintuki uusiksi. Risse teki koekappaleet jotka sitten hylättiin, syynä oli kai pieni tilavuus jonka takia paineet nousi liian korkeaksi. On käynyt mielessä sovittaa jotain takaiskarimallia, mutta kestääkö se sivuttaisvääntöä kurveissa, tuleeko öljyt ja paineet ulos? Rissen Genesis-iskarissa olis yläpäässä vartta johon saa rakennettu yläpään kiinnityksen. Joku joka tuntee iskarien sielunelämän vois antaa vastauksia.


Re: Suomen Mangokanta kasvaa (tai sitten ei...)

Lähetetty: 06 Syys 2013, 16:14
Kirjoittaja PW

http://wimschermer.blogspot.nl/2013/08/ ... quest.html Mangoa tuunattu, ainakin pyrstöpuolta. Ilmeisesti vauhdin hurman toivossa, erittäin lyhyt hollannin oppimäärä ei oikeen riitä mihinkään :wink:

Petri


Re: Suomen Mangokanta kasvaa (tai sitten ei...)

Lähetetty: 06 Syys 2013, 20:47
Kirjoittaja terppa
PW kirjoitti:

http://wimschermer.blogspot.nl/2013/08/ ... quest.html Mangoa tuunattu, ainakin pyrstöpuolta. Ilmeisesti vauhdin hurman toivossa, erittäin lyhyt hollannin oppimäärä ei oikeen riitä mihinkään :wink:

Petri

Mä loistavalla hollannin kielen taidollani luin, että hää olisi vaki 24km reitillä parantanut keskarin 34,7 km/h:sta 38,7 km/h mutta se nyt ei ihan sataprosenttisesti aukea onko parannus pelkästään hännästä, pyöränaukkojen tukkimisesta ja peilin kuvuista ja tuo katto ei kuulu listaan? Ettei nyt vaan näyttäisi siltä, että talvella pitää ruveta vuolemaan uretaania :mrgreen: Tarkoitus oli omassa koko pyöränaukot peittää kankaalla kisoja varten. Noita peilin kupuja taisi saada tehtaalta 30€ hintaan.


Re: Suomen Mangokanta kasvaa (tai sitten ei...)

Lähetetty: 07 Syys 2013, 10:11
Kirjoittaja tm
terppa kirjoitti:

...Ettei nyt vaan näyttäisi siltä, että talvella pitää ruveta vuolemaan uretaania :mrgreen: Tarkoitus oli omassa koko pyöränaukot peittää kankaalla kisoja varten. Noita peilin kupuja taisi saada tehtaalta 30€ hintaan.

Taitaa terppa olla meillä edessä Mangojen tuunaus aero-lisukkeilla tulevaksi kaudeksi :D .

Rengasasiaa sen verran, että TdH:iä edeltävänä iltana huomasin takarenkaan vemputtavan oudosti. Tarkempi tutkiminen paljasti Shreddan rungon venähtäneen (ratkenneen) yhdestä kohdasta. Ei kovin mairitteleva tulos noin 500 km ajetulle renkaalle. No olihan tuo kevyt rengas mutta kuitenkin, 5 baarin painesuositustakaan ei ollut tullut ylitettyä. Ei näköjään sovellu ainakaan takarenkaaksi tuollainen, etugummit on vielä ehjät. Tilasin Pieteriltä Marathon Racerin taakse, samaisen 40 mm leveä kuin nuo Shreddat. Lisäksi otin pari taitettavaa Duranoa varalle, jos nuo nykyiset etugummit päättävät myös pettää ennen aikojaan. Takana pyörii tällä hetkellä vastaava Durano, jonka vaihdoin TdH:ssä vanhan kuluneen tilalle.


Re: Suomen Mangokanta kasvaa (tai sitten ei...)

Lähetetty: 08 Syys 2013, 23:09
Kirjoittaja tm

Viikonlopun mökkireissulta palatessa tuli tänään lasketeltua uudet huiput eli 87,1 km/h, paikkana Murhasaaren alamäki Porintiellä. Kieli keskellä suuta sai ohjastaa, kun Mango ei tunnu olevan mikään kaikkein vakain vekotin isommissa vauhdeissa. Tämä ilman touring hoodia, kotiin päästyä sitä mietti jo, että paljonkohan lukema olisi ollut katon kanssa...

Askartelin polykarbonaatista kypärään visiirin (kuva alla). Muutamalla tarranauhalla kiinnitin, hyvin tuntui toimivan kauniilla kelillä uutena ja puhtaana. Tarvinnee varmaan leikellä vähän pienemmäksi, että huonolla kelillä voi katsella alta, jos menee läpinäkymättömäksi. Joku pikanostosysteemi voisi olla hyvä huurtumisen yllättäessä. Kehitellään paremmaksi, ensimmäinen protohan tuo vasta on. Täytti kuitenkin tavoitteen, eli tuuli ei iske enää otsan tienoille. Isompi tuulilasi ohjaamoaukon etureunassa voisi ajaa saman asian, mutta kokeillaan nyt ensin tuota.


Re: Suomen Mangokanta kasvaa (tai sitten ei...)

Lähetetty: 20 Syys 2013, 15:49
Kirjoittaja PW

http://www.bentrideronline.com/messageb ... p?t=101221 Yksinkertaselta näyttävä tappa mitata auraukset.

Petri


Re: Suomen Mangokanta kasvaa (tai sitten ei...)

Lähetetty: 20 Syys 2013, 15:57
Kirjoittaja PW

http://willemveloz.blogspot.nl/2013/09/ ... greep.html Jokaisen kinneristin tallista löytyy varmaan tommonen varustus :wink:

Petri


Re: Suomen Mangokanta kasvaa (tai sitten ei...)

Lähetetty: 20 Syys 2013, 19:13
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:

http://www.bentrideronline.com/messageb ... p?t=101221 Yksinkertaselta näyttävä tappa mitata auraukset.

Petri

http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 15&#p33715


Re: Suomen Mangokanta kasvaa (tai sitten ei...)

Lähetetty: 20 Syys 2013, 19:18
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:
PW kirjoitti:

http://www.bentrideronline.com/messageb ... p?t=101221 Yksinkertaselta näyttävä tappa mitata auraukset.

Petri

http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 15&#p33715

Juu, "isä teki puusta" ;)

Petri


Re: Suomen Mangokanta kasvaa (tai sitten ei...)

Lähetetty: 30 Syys 2013, 23:47
Kirjoittaja tm

Ketjutaittopyörästä en olekaan vielä laittanut kommenttia: mhelanderilta ostamani (ja Syvärin tekemä) on ollut paikoillaan jo jonkun aikaa, ja hyvältä on tuntunut. Eron huomaa erityisesti ylämäissä kovempaa vääntäessä: alkuperäinen pieni ja kulunut rulla tuntui tärinänä polkimissa ja jotenkin ahdisti menoa. Uudella isommalla ei tätä fiilistä enää ole. Ja hyvin tuo 15-hampainen Mangoon sopi, ainakin jos penkki ei ole edestä aivan alimmassa asennossa.

Eli kaikki Mango-kuskit HUOM: alkuperäinen rulla kannattaa päivittää isommaksi viimeistään, kun kulumisen myötä vaihdon aika tulee.


Re: Suomen Mangokanta kasvaa (tai sitten ei...)

Lähetetty: 02 Marras 2013, 21:28
Kirjoittaja tm

Sattuipa yhtenä lokakuisena sunnuntaina, että huomasin Mangon penkin takana olevan lasikuituisen vaakaputken murtuneen takaiskarin kiinnityskohdasta (kuvia alla). No syytä tietenkin aloin heti pohtia: alkuperäinen takaiskari oli ollut ostohetkellä viallinen (jumissa) ja takuuseen saamani yksilö vaimennuksiltaan melko jäykän oloinen. Lyhyen elinikänsä aikana vaakaputki oli selvästikin saanut isompia iskuja osakseen kuin keskiverto-Mango, koskapa ilmeisen harvinainen vaurio oli kyseessä.

Kysyin luonnollisesti heti Velocraftin Pieteriltä, jotta kuinka vaurio kannattaisi korjata. Mies lupasi ottaa asian heti hoitaakseen ja kyseli valmistajalta (Sinner) kommenttia. Takuuasiaksi homma laskettiin, ja valmistaja lupasi lähettää korjaussarjan, jolla kulkupelin saisi korjattua jälleen entistä ehommaksi. Pieter lupautui tarvittaessa hoitamaan uuden putken laminoinnin paikoilleen, mutta päätin hoitaa asian itse, koskapa homma ei kuulostanut mitenkään ylivoimaiselta. Mangon kuljetus Tammisaareen ja takaisin olisi lisäksi ottanut aikaa ja dieseliäkin olisi palanut Nokialta sinne ajellessa.

Korjaussarja saapui tällä viikolla, ja kaikin puolin kattavalta setiltä vaikutti, suojakäsineetkin olivat laittaneet mukaan. Ohjeet oli jääneet matkasta, ne tulivat sähköpostilla myöhemmin. Huomenna tod.näk. pääsen tositoimiin, eli laminoinnin kimppuun. Ohjeen mukaan pari vuorokautta pitäisi kuivua, ja lopullinen lujuus saavutetaan 7 vuorokauden kuluttua.

Pieterille suurkiitokset erinomaisesta asiakaspalvelusta!


Re: Suomen Mangokanta kasvaa (tai sitten ei...)

Lähetetty: 03 Marras 2013, 09:28
Kirjoittaja PW

Onko tarkotus vaihtaa viottunut putki uuteen samanlaiseen, vai onko tuo uus jotenkin vahvempi ?
Onko iskari tuossa putkessa kiinni ?
Mitä nuo klemmarit ja nippusiteet tekee tuossa ?

Petri