Re: Papan talvijopo, LWB tadpole
Talvella, ainakin ois miun käytössä hyvät kun talvikenkä hinkkaa kampeen.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Talvella, ainakin ois miun käytössä hyvät kun talvikenkä hinkkaa kampeen.
Siis tämä kauppa.
Oon miettinyt, että mulla voisi Low Racerissa puoltaa paikkaansa noi leventäjät tai "Knee saverit", jolla nimellä ne kait Aameeriikassa tunnetaan. Fujinissa oikea reisi menee tosi läheltä ketjun paluu-idleriä ja luulen, että 2cm leventimet voisivat tehdä gutaa.
Onko sulla lisää palautetta noista, kun oot ehtinyt ajeleen vähän lisää? Ei mitään ongelmia missään, polvijuttuja tai mitään?
Muutama lenkki ja toistasataa kilometriä takana, eikä mitään negatiivistä sanomista. Jalkaterät ei tunnu puutuvan niin helposti ja polvien sisälaidan jomotus on hävinnyt. Jotenkin vaikuttaa, että kovemmalla kadenssilla jaksaa polkea pidempään. Ilman lukkopolkimia pidän jalkoja luonnostaan suunnilleen tuolla leveydellä.
Vilijami kirjoitti:Muutama lenkki ja toistasataa kilometriä takana, eikä mitään negatiivistä sanomista. Jalkaterät ei tunnu puutuvan niin helposti ja polvien sisälaidan jomotus on hävinnyt. Jotenkin vaikuttaa, että kovemmalla kadenssilla jaksaa polkea pidempään. Ilman lukkopolkimia pidän jalkoja luonnostaan suunnilleen tuolla leveydellä.
Kiitos!! Oon katsellut samaa, kun ajelen pystärillä ilman lukkoja. Tosin se nyt on vähän eri laji, mutta kuitenkin. Samoin kun olen Fujinia säätänyt ja ajanut jotain testejä tossa kotitiellä, normilenkkareilla, niin mielestäni haen luonnollisesti vähän leveämpää asentoa.
Pitää varmaan laittaa tilaukseen. Saahan ne vaikka täällä myytyä, jos eivät jostain syystä toimikaan mulle.
Kuten aiemminkin olen maininnut, nojapyörässä jalkojen levittäminen ei vaikuta ilmanvastukseen ainakaan merkittävästi, toisin kuin pystypyörässä, jossa kapealla jalkkojen asennolla jalat saavat etupyörästä peesiä ja ilmanvastus pienenee. Nojapyörässä jalat tekevät ilmaan reikää yläkropalle, joka kuitenkin on se levein kohta ilman kiertää. Leveät Q-factorit tulevat nojapyörissä lisääntymään, paitsi tuosta syystä, myös siitä, että leveämpi haarahasento antaa paremmin tilaa ketjulle, taittopyörille, ja kääntyvälle etupyörälle. Sopii siis nojapyörään kuin nenä päähän.
Kuuluuko leveä Q-factori lahko lyhytkampiuskovaisten seurakuntaan
Vilijami kirjoitti:Kuuluuko leveä Q-factori lahko lyhytkampiuskovaisten seurakuntaan
Siihen juuri!
Olipa hyvä tuo ruohomatto penkinpäällinen! Ei selkä kastu ja toimii niinku piikkimatto eli veri kiertää eikä paikat puudu
Vuodenvaihteessa ostettu kojakki repesi kyljestä tänään ilman ulkoista syytä.
No, helvata. Johan on kumma, kun näitä tulee yhtenään Schwalben kumeille.
jori kirjoitti:No, helvata. Johan on kumma, kun näitä tulee yhtenään Schwalben kumeille.
Schwalbe on tainu siirrellä noita tuotantolinjoja uusiin paikkoihin.
Kannattaa kokeilla suostuuko firma lähettää uuden kumin tilalle. Sähköposti ei paljoa maksa lähettää joten kannattaa kokeilla eteenkin kun ei ole ilmeistä syytä sen rikkoutumiselle
Nyt on laitettu reklamaatio CRC:lle ja Schwalbelle. Katsotaan mitä ne sanoo?
Kun tässä(kin) laitteessa on ongelmia takakiekon kestävyyden kanssa, niin tuli mieleen, että jos laittaisin läskipyörän leveän takanavan ja normaalivanteen. Silloin pinnat tulisivat enemmän kallelleen sivuttaisvoiman suuntaan. Tuleeko tässä joku ongelma haarukan leventämisen lisäksi?
Vilijami kirjoitti:Kun tässä(kin) laitteessa on ongelmia takakiekon kestävyyden kanssa, niin tuli mieleen, että jos laittaisin läskipyörän leveän takanavan ja normaalivanteen. Silloin pinnat tulisivat enemmän kallelleen sivuttaisvoiman suuntaan. Tuleeko tässä joku ongelma haarukan leventämisen lisäksi?
Tai läskipyörän vanteen ja navan ja pinnat ylipuolelle kiinni.