Sivu 6/50

Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 10 Kesä 2016, 15:16
Kirjoittaja Vilijami

Tuommonen fat quad löytyi, minkä takapää on aika lähelle tavoitetta. Penkin etäisyys takanavoistakin on sopiva. Mahtuu yksi lapsi tai kaksi kauppakassia kyytiin. Raideleveys ehkä noin 700mm ja 406 kiekot. :?


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 10 Kesä 2016, 20:29
Kirjoittaja vph

Eikös se ala olla aika lailla tuossa? Tekemisen aikana voi säätää lisää jos on tarvetta... nyt vaan sitä kopan pahvimallia tekemään. Täällä näet jo kuola valuu, kun haluisin nähdä edes sen levityssysteemeillä piirretyn ja niistä teipatun pahvimallin. Eikä ole vitsi.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 10 Kesä 2016, 20:49
Kirjoittaja Vilijami
vph kirjoitti:

Eikös se ala olla aika lailla tuossa? Tekemisen aikana voi säätää lisää jos on tarvetta... nyt vaan sitä kopan pahvimallia tekemään. Täällä näet jo kuola valuu, kun haluisin nähdä edes sen levityssysteemeillä piirretyn ja niistä teipatun pahvimallin. Eikä ole vitsi.

Jep. Tuon pohjalta alan suunnittelemaan.
Kävin tänään lainaamassa kirjastosta peltisepän levitysoppikirjan. Pitää lukaista se viikonlopun aikana.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 14 Kesä 2016, 21:07
Kirjoittaja Vilijami

Englannin kisapolkuautoista löytyi aika sopusuhtaisen näköinen peli. Tuolla keularakenteella saa pojinkeskiön ja eturenkaat samalle etäisyydelle.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 20 Kesä 2016, 10:39
Kirjoittaja Vilijami

Onko ohjaustangon koko tupen mittaisia kiertovaihtajia olemassa 7-8-9-10 vaihtajille? Tarvisin tähän sellaisen, vai onko tangonpäävaihdevipu ainut järkevä ratkaisu alaohjaukseen?


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 20 Kesä 2016, 12:30
Kirjoittaja Pastori
Vilijami kirjoitti:

Onko ohjaustangon koko tupen mittaisia kiertovaihtajia olemassa 7-8-9-10 vaihtajille? Tarvisin tähän sellaisen, vai onko tangonpäävaihdevipu ainut järkevä ratkaisu alaohjaukseen?

Jos tuuppaa vähän paksumman putken vaan semmoisen tavallisen kiertovaihtajan päälle. Sehän kiilautuu siihen kivasti. Samalla paksuuntuu se hantaaki.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 24 Kesä 2016, 08:13
Kirjoittaja Wacky
Vilijami kirjoitti:

Onko ohjaustangon koko tupen mittaisia kiertovaihtajia olemassa 7-8-9-10 vaihtajille? Tarvisin tähän sellaisen, vai onko tangonpäävaihdevipu ainut järkevä ratkaisu alaohjaukseen?

Kiertovaihtajissa en ole nähnyt kuin n. 3-5 cm pitkän pätkän sitä itse kiertovaihtajan grippiä ja sen perään laitetaan tosiaan tavallista grippi kumia jotta se on tasapaksuinen loppuun asti, eli ei ole sen mallisia kuin kaipaat.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 24 Kesä 2016, 08:25
Kirjoittaja Nojanalle

Osta tällenen kahva ja siirä se kumiosa vaihteen siirtimen kumin tilalle. Vähän siinä joutuu sovittaan ja askarteleen . Luulisi sen onnistuvan .


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 24 Kesä 2016, 11:30
Kirjoittaja Vilijami

Näköjään rakenteluksi menee. Moottoripyörän kaasukahvassa ois pitkä muoviputki kahvakumin sisällä. Siitä leikkaa-liimaa menetelmällä vois onnistua virittämään. Imi ehdotti alumiinirunkoista lock on grippiä, jos sen saisi kiristettyä kiertovaihtajan putken pätkään.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 24 Kesä 2016, 12:02
Kirjoittaja Vilijami

Tuskainen on tämä kinnerin suunnittelu. Vai onko mulla liian kovat vaatimukset? Taakse tulee kaksi rengasta ja mieluiten eteenkin. Ketterä pitäis olla, 6m leveällä tiellä sais U-käännös onnistua. Tämä vaatimus tekee kinneristä joko hirmu pitkän tai leveän. Vai onko 2,7m pitkä? Lyhempänä tulee helposti yli metrin leveä.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 24 Kesä 2016, 12:30
Kirjoittaja PW

Tuommonen kuvan kokoinen nelipyörä ohjattu, eikös se kääntys pienessä tilassa? Jorin idea: etupyörät kääntyy vaan vähän ja jyrkässä mutkassa takapyörät tulee mukaan. Etuveto mbb tyyliin. Nyt se on suunniteltu;) Sori tuli vähän monimutkanen/tuskanen tehdä mutt siehän oot insinööri;)


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 24 Kesä 2016, 13:07
Kirjoittaja samuel
Vilijami kirjoitti:

Tuskainen on tämä kinnerin suunnittelu. Vai onko mulla liian kovat vaatimukset? Taakse tulee kaksi rengasta ja mieluiten eteenkin. Ketterä pitäis olla, 6m leveällä tiellä sais U-käännös onnistua. Tämä vaatimus tekee kinneristä joko hirmu pitkän tai leveän. Vai onko 2,7m pitkä? Lyhempänä tulee helposti yli metrin leveä.

Quest on 2,8 metriä, noin suunnilleen. Ei mahdu lyhkäsen hiacen perään edes poikittain.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 24 Kesä 2016, 13:19
Kirjoittaja Jarcco
PW kirjoitti:

Tuommonen kuvan kokoinen nelipyörä ohjattu, eikös se kääntys pienessä tilassa? Jorin idea: etupyörät kääntyy vaan vähän ja jyrkässä mutkassa takapyörät tulee mukaan. Etuveto mbb tyyliin. Nyt se on suunniteltu;) Sori tuli vähän monimutkanen/tuskanen tehdä mutt siehän oot insinööri;)

Kannatan tätä ajatusta. Ehkä pyörät voisi kääntyä yhtä paljon, niin olisi kaksiraiteinen myös kaarteessa. Etuveto nyt ilman muuta, kiertyväketjuisena ehkä helpoin toteuttaa. Tein joskus siitä mallikuvan, pitää vaan lisätä kääntyvät takapyörät:
Kuva
Tuollainen löytyi kuvahaulla quad velomobile:
Kuva
http://www.bentrideronline.com/messageb ... p?t=104700


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 24 Kesä 2016, 14:11
Kirjoittaja PW

Pystyskö tuon Jarkon suunnitelman tekemään mbb:nä? Kampiakselin päiden nivelet olis miulle se vaikein paikka?


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 24 Kesä 2016, 15:43
Kirjoittaja Vilijami
Jarcco kirjoitti:
PW kirjoitti:

Tuommonen kuvan kokoinen nelipyörä ohjattu, eikös se kääntys pienessä tilassa? Jorin idea: etupyörät kääntyy vaan vähän ja jyrkässä mutkassa takapyörät tulee mukaan. Etuveto mbb tyyliin. Nyt se on suunniteltu;) Sori tuli vähän monimutkanen/tuskanen tehdä mutt siehän oot insinööri;)

Kannatan tätä ajatusta. Ehkä pyörät voisi kääntyä yhtä paljon, niin olisi kaksiraiteinen myös kaarteessa. Etuveto nyt ilman muuta, kiertyväketjuisena ehkä helpoin toteuttaa. Tein joskus siitä mallikuvan, pitää vaan lisätä kääntyvät takapyörät:
Kuva

En lähtis tekemään nelipyöräohjausta. Liian työläs tehdä itelle, mielenkiinto lopahtaa ja projekti jää kesken. Jollekin muulle voisin tilaustyönä tehdä :D
Tuota Jarcon mallia oon monta kertaa käynyt katsomassa sillä silmällä ja rakenne kiinnostaisi kyllä.
Muutama huomio:
-kuinka hentoisesta putkesta tuon voi tehdä, ettei paina liikaa? Kaksi zox 20:stä rinnan ja yhdysputket väliin niin ollaan 28kg:ssa ilman katetta?
-etumainen yhdysputki on puolessavälissä runkoa, notkuuko runko kampipuomin päästä sivuttain?
-kyytiin könyäminen on melkoista akrobatiaa
-kampiakseli-lukkopoljin problematiikka.