Sivu 7/16
Re: MetaPhrastic
Lähetetty: 26 Kesä 2012, 20:36
Kirjoittaja Wacky
Syväri kirjoitti:Wacky kirjoitti:
29er kiekkoja löytyy pilvin pimein jos kaipaa 622 kiekkoa joka on leveä. Ongelma onkin se ettei saa mistään maantielevyisiä (<=15mm) kiekkoja joissa on valmiiksi levyjarrunapa
Jaajaa no sekasin tässä menee. Itelle kyllä 19mm kehät riittänyt hyvin 
Kuinkas kapeita renkaita sä niillä ajat? Meinaa suositus on 28mm noihin 19 mm vanteisiin. Mulla tulee 24mm ja voisin mennä aina 19mm levyisiin jos haluan noilla kilpurikiekoilla.
Re: MetaPhrastic
Lähetetty: 26 Kesä 2012, 20:42
Kirjoittaja Wacky
Wacky kirjoitti:Vanne: 2x 435 g
Pinnat ja nippelit: 64 kpl n. 315 g
Etunapa: 155 g
Takanapa: 265 g
Vannenauha: 2x 25 g
Jarrulevyt: 2x 96 g (sis. pultit)
Etukiekko: 868,5 g
Takakiekko: 978,5 g
Yhteensä: 1847 g
Sisäkumit: 2x 65 g
Renkaat: 2x 230 g
Etu: 1163,5 g
Taka: 1273,5 g
Yhteensä: 2437 g
Nykyiset mittasin henkilö vaa'alla joten tarkkuus on mitä on, mutta näytti molemmille 1,7 kg. Etukiekko tuntui hieman painavammalta johtuen napadynamosta.
Saan siis säästettyä melkein kilon kiekoista kuten olin laskekellut aikasemmin. Toinen kilo säästyy kun ottaa lokarit ja tarakan pois. Puolikkaan saan kun vaihdan hiilikuitupenkkiin kunhan se ilmestyy.
Nyt pitäis vaan mittaa paljonko koko pyörä painaa nykyisellään niin tietäis suunnilleen missä mennään. 
Re: MetaPhrastic
Lähetetty: 26 Kesä 2012, 22:15
Kirjoittaja MikaL
Kevyet on. Keveimmät mtb kiekot tuntuu olevan sellaiset 200 g painavampia. Ja aika samoissa nuo sinun kiekot on, mitä nämä notubesin kiekot (1585 g) http://www.notubes.com/Alpha-Disc-Wheelset-P551.aspx
Re: MetaPhrastic
Lähetetty: 27 Kesä 2012, 06:24
Kirjoittaja Wacky
Katotaan miten pahasti noi valmistajien tiedot heittää sitten kun saan kiekot kasaan 
Re: MetaPhrastic
Lähetetty: 27 Kesä 2012, 08:14
Kirjoittaja mhelander
Wacky kirjoitti:
WTB Laser Disk lite navat 32h
Laitoit sitten WTB:n navat... nyt meitä on sitten ainakin kaksi 
Re: MetaPhrastic
Lähetetty: 27 Kesä 2012, 10:56
Kirjoittaja Syväri
Wacky kirjoitti:
Kuinkas kapeita renkaita sä niillä ajat? Meinaa suositus on 28mm noihin 19 mm vanteisiin. Mulla tulee 24mm ja voisin mennä aina 19mm levyisiin jos haluan noilla kilpurikiekoilla.
28mm. Menis tuohon kyllä 25mm melko varmasti. Sitä vaan että kun ei nämä tiet mitään sileimpiä ole niin contin 28mm graaand priixit on ainakin mulla ollu nopeat ja vielä mukavatkin.
Re: MetaPhrastic
Lähetetty: 27 Kesä 2012, 13:20
Kirjoittaja Wacky
mhelander kirjoitti:Wacky kirjoitti:
WTB Laser Disk lite navat 32h
Laitoit sitten WTB:n navat... nyt meitä on sitten ainakin kaksi 
Se tarjous oli aika vastustamaton CRC:llä. Huomasin kyl että sitä olis ollu saatavilla vieläkin kevyempiä eikä ihan hirveesti kalliimmalla jos olis halunnu alkaa grammoja viilaa.
Re: MetaPhrastic
Lähetetty: 27 Kesä 2012, 22:15
Kirjoittaja Wacky
Kilpurikiekot on nyt puolattu, pitää vaan rahtaa ne sopivalle liikkeelle rihdattavaksi. Lähimmän liikkeenpitäjä on lomilla ja putiikkia hoitaa kesäapulainen joten sinne ei voi viedä kiekkoja tällä kertaa..
Re: MetaPhrastic
Lähetetty: 27 Kesä 2012, 22:38
Kirjoittaja mhelander
Wacky kirjoitti:Kilpurikiekot on nyt puolattu, pitää vaan rahtaa ne sopivalle liikkeelle rihdattavaksi. Lähimmän liikkeenpitäjä on lomilla ja putiikkia hoitaa kesäapulainen joten sinne ei voi viedä kiekkoja tällä kertaa..
Et ajatellu ite rihtata ? Se on yllättävän helppoa... jos ei onnistu, löysää nipat jengoja myöten ja vie putiikkiin. Linkkasin tännekin joskus sen online-opuksen joka voisi olla hyvä lukasta alle.
Re: MetaPhrastic
Lähetetty: 28 Kesä 2012, 06:24
Kirjoittaja Wacky
mhelander kirjoitti:Wacky kirjoitti:Kilpurikiekot on nyt puolattu, pitää vaan rahtaa ne sopivalle liikkeelle rihdattavaksi. Lähimmän liikkeenpitäjä on lomilla ja putiikkia hoitaa kesäapulainen joten sinne ei voi viedä kiekkoja tällä kertaa..
Et ajatellu ite rihtata ? Se on yllättävän helppoa... jos ei onnistu, löysää nipat jengoja myöten ja vie putiikkiin. Linkkasin tännekin joskus sen online-opuksen joka voisi olla hyvä lukasta alle.
Harkitsin asiaa, mutta kunnon pukki olis kiva kun siihen alkaa. Ainoa pyörä jota voisin käyttää pukkina on vaimon ja se on päivittäin käytössä nyt kun oma hybridikin on lainassa.
Re: MetaPhrastic
Lähetetty: 28 Kesä 2012, 08:03
Kirjoittaja mhelander
Wacky kirjoitti:Harkitsin asiaa, mutta kunnon pukki olis kiva kun siihen alkaa. Ainoa pyörä jota voisin käyttää pukkina on vaimon ja se on päivittäin käytössä nyt kun oma hybridikin on lainassa.
Ok. Itse olen kans käyttäny maasturin etuhaarukkaa pukkina ja takapyörille siihen etuveto-tarkoituksiin tehtyjä loitonnuslaippoja.
Tuon online-kirjan mukaan ajattelin jossakin välissä, ehkä tulevalla kesälomalla, tehdä MDF-levystä rihtaustelineen.
Sitähän oikeasti tarvitaan vasta pinnojen kiristyksen jälkeen suoristamisessa. Metaa vois keskirunko pukin alla käyttää hätätapauksessa siihenkin, tai jos olis oikeaoppinen pyöränkorjausteline.
Re: MetaPhrastic
Lähetetty: 07 Heinä 2012, 14:51
Kirjoittaja MikaL
Pistin kokeeksi penkin niin makaavaan asentoon, mitä sen saa. Kokemukset vasta lyhyeltä testiajolta, mutta olihan taas naama näkkärillä pitkästä aikaa
Ei taida olla kaupunkiajossa erityisen toimiva asetus. Mutta pitää testata, ettei tarvitse sitten ihan kylmiltään Nokialla alkaa sitten ajamaan. Vauhtia tuntui löytyvän entistä paremmin.
Re: MetaPhrastic
Lähetetty: 07 Heinä 2012, 20:12
Kirjoittaja MikaL
Yllättävän paljon penkin laskeminen vaikutti vauhtiin. Eron huomasi selvästi. Yhden lenkin perusteella arvaisin, että keskinopeus nousi ehkä pari kilometriä tunnissa, kun maasto oli suhteellisen mäkinen, tasaisella luultavasti enemmän. Huippunopeuksissa myös sen verran selkeä ero, että ilman tieteellisiä mittauksiakin, voi väittää nopeuksien nousseen selvästi.
Re: MetaPhrastic
Lähetetty: 07 Heinä 2012, 23:33
Kirjoittaja Api
MikaL kirjoitti:Yllättävän paljon penkin laskeminen vaikutti vauhtiin. Eron huomasi selvästi. Yhden lenkin perusteella arvaisin, että keskinopeus nousi ehkä pari kilometriä tunnissa, kun maasto oli suhteellisen mäkinen, tasaisella luultavasti enemmän. Huippunopeuksissa myös sen verran selkeä ero, että ilman tieteellisiä mittauksiakin, voi väittää nopeuksien nousseen selvästi.
Ohoh, tuo innostaa kokeilemaan.
Vielä pari vuotta sitten sain makuuajelusta närästysoireita, nyt voisi taas kokeilla kun olen niistä viljattoman ruokavalion ansiosta tervehtynyt.
Pyöräni teräsmiestanko haittaa näkyvyyttä, sen tolpan voisi kokeilla korvata kahdella erillään olevalla lattatangolla joiden välistä voisi kurkkia tien pintaa. Jonkinlainen niskatukea parempi ponnistustuki olisi myös tarpeen.
Re: MetaPhrastic
Lähetetty: 08 Heinä 2012, 14:28
Kirjoittaja Wacky
Tässä on kuvat siitä pullotelineenkiinnikkeestä jonka tein.


Pistin pari prikkaa ja mutterin telineen ja palan väliin lähinnä siks ettei ollu riittävän lyhyitä ruuveja tarjolla sillä hetkellä ja samalla sinne jäi sopiva rako nippusiteille.