Re: Pyh, ton tekeleestä ei tuu koskaan valmista (Pyhton)
Lähetetty: 16 Syys 2013, 10:45
Kirjoittaja tavasti
jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:
Nivelen kulmaa tars miettiä, ja sitä että miten siihen päädytään. Astemitasta autotallissa ei oo haavettakaan.
Leikkaa pahvista joku 65asteinen malli. Menee riittävän lähelle oikeaa kun sillä mittaa. Tai jos tiedät tarkan tavoitteen niin sitten sellainen.
No joo, tuo olisi varmaan ihan ok. Sitten on ehkä joku toivo saada se kulma 60-70 asteen välimaastoon joka näyttää olevan se mitä nuo yleensä ovat. Näin tumpelon ei tarvi kuvitella mitään kovin tarkkaa tekevänsä.
Rakentamiseen ei jäänyt viikonlopusta sekuntiakaan, mutta kiertopalkinnolla ajelin puolisen tuntia urheilukentällä. Taidot tuntuu kehityvän vaikka ei kovin usein ehdi ajaa. Kädet puuskassa pystyy ajamaan monta kierrosta peräjälkeen, ja kädet puuskassa voi myös pujotella. Kovin kovaa ei pysty ajamaan, kun välitykset loppuu kesken.
Re: Pyh, ton tekeleestä ei tuu koskaan valmista (Pyhton)
Lähetetty: 07 Helmi 2014, 11:41
Kirjoittaja tavasti
Hiljaista on ollut rakentamisessa. Vetävä kiekko tuli itselle hankittua joululahjaksi, Nexus 7 jalkajarrulla.
Re: Pyh, ton tekeleestä ei tuu koskaan valmista (Pyhton)
Lähetetty: 05 Elo 2015, 10:09
Kirjoittaja tavasti
Tavalliseen tapaan, Nokian jälkeen taas alkaa kiinostus matalampaan pyörään nousta. Python olisi matala, mutta onko se tarpeeksi matala Nokian vastatuuleen, etenkin 26/26 python?
Ja onko python liian vaikea/rasittava ajettava 12h, Pastori on kerran ajanut 12h pythonilla, ja uhkaili sen jälkeenkin ajaa, vaan ei ole näkynyt?
Oma python suunnitelmanihan on ollut tehdä muunneltava, eli erilaisia periä samaan keulaan. Yksi potentiaalinen perä olisi tandem-perä,
jolla voisi lasten kanssa ajaa Nokian lyhyempiä matkoja, mutta vähän epäilyttää pysyykö python lapasessa jos selän takana on toinenkin polkija.
Ja python 200m ajoon, ei ehkä se paras pyörä ajaa 110% tehoilla...
Re: Pyh, ton tekeleestä ei tuu koskaan valmista (Pyhton)
Lähetetty: 05 Elo 2015, 10:51
Kirjoittaja eemeli
Itselle jäi ihan positiiviset ajatukset mbb:stä rataolosuhteissa. Hyvin pysyi hanskassa väsyneenäkin. Kovemmassa vauhdissa vakaampi kuin python. Huomattavasti helpompi ja nopeampi tehdä kuin python. Pystyy käyttämään valmiita pyöränosia. Haarukat, takakolmiot...
Re: Pyh, ton tekeleestä ei tuu koskaan valmista (Pyhton)
Lähetetty: 05 Elo 2015, 11:01
Kirjoittaja tavasti
eemeli kirjoitti:
Itselle jäi ihan positiiviset ajatukset mbb:stä rataolosuhteissa. Hyvin pysyi hanskassa väsyneenäkin. Kovemmassa vauhdissa vakaampi kuin python. Huomattavasti helpompi ja nopeampi tehdä kuin python. Pystyy käyttämään valmiita pyöränosia. Haarukat, takakolmiot...
Niin, mutta korkea pyörä mulla jo on. Mä olen niin kiireinen/laiska, että rakentaminen siksi että rakentaisi ei ole mun juttuni. Oleellista on se tulos.
Re: Pyh, ton tekeleestä ei tuu koskaan valmista (Pyhton)
Lähetetty: 05 Elo 2015, 11:41
Kirjoittaja PW
tavasti kirjoitti:
eemeli kirjoitti:
Itselle jäi ihan positiiviset ajatukset mbb:stä rataolosuhteissa. Hyvin pysyi hanskassa väsyneenäkin. Kovemmassa vauhdissa vakaampi kuin python. Huomattavasti helpompi ja nopeampi tehdä kuin python. Pystyy käyttämään valmiita pyöränosia. Haarukat, takakolmiot...
Niin, mutta korkea pyörä mulla jo on. Mä olen niin kiireinen/laiska, että rakentaminen siksi että rakentaisi ei ole mun juttuni. Oleellista on se tulos.
Voihan MBB:stäkin tehdä matalan, ainakin matalamman ku tänhetkinen pyöräsi.
Mutta uhmaa nyt otsikkoasi ja tee pyhtonista python Nokian huumassa Onkos se muutaku tekemistä vaille valmis?
Re: Pyh, ton tekeleestä ei tuu koskaan valmista (Pyhton)
Lähetetty: 05 Elo 2015, 11:48
Kirjoittaja tavasti
PW kirjoitti:
tavasti kirjoitti:
Niin, mutta korkea pyörä mulla jo on. Mä olen niin kiireinen/laiska, että rakentaminen siksi että rakentaisi ei ole mun juttuni. Oleellista on se tulos.
Voihan MBB:stäkin tehdä matalan, ainakin matalamman ku tänhetkinen pyöräsi.
Mutta uhmaa nyt otsikkoasi ja tee pyhtonista python Nokian huumassa Onkos se muutaku tekemistä vaille valmis?
No 'normijättöinen' mbb olisi ehkä vähinsä matalampi kuin nykyinen, mutta ei ehkä niin merkittävästi, että sitä olisi havaittavaa etua.
Python tai pw1 / yescom-klooni, tai ei mitään.
Ja tietenkin, eihän siitä tekemisestä puutu mitään muuta kuin se tekeminen.
Poikani esittämä kysymys, miksi kortilla ei aina ole rahaa, mutta aika on aina kortilla.
Re: Pyh, ton tekeleestä ei tuu koskaan valmista (Pyhton)
Lähetetty: 05 Elo 2015, 12:05
Kirjoittaja jori
tavasti kirjoitti:
Poikani esittämä kysymys, miksi kortilla ei aina ole rahaa, mutta aika on aina kortilla.
Ja silti väitetään, että aika on rahaa. Poikasi on filosofi!
Re: Pyh, ton tekeleestä ei tuu koskaan valmista (Pyhton)
Lähetetty: 05 Elo 2015, 12:35
Kirjoittaja Vilijami
Eipä ajatella MBB:tä niin yksioikoisesti korkeaksi. Tähän tyyliin saa isopyöräisen ja niin matalan kuin haluaa, vielä tehokkaalla voimalinjalla. Mielestäni varsin sopiva konsepti radalle. Helppo tehdäkin valmiista haarukoista ja kolmioista.
Re: Pyh, ton tekeleestä ei tuu koskaan valmista (Pyhton)
Re: Pyh, ton tekeleestä ei tuu koskaan valmista (Pyhton)
Lähetetty: 05 Elo 2015, 14:13
Kirjoittaja jviirret
Tuolla painopisteen korkeudella, akselivälillä ja keulakulmalla tasapainoilu on melkoinen suoritus jo itsessään, varsinkin kun siihen osallistuu sekä kädet että jalat
Jukka
Re: Pyh, ton tekeleestä ei tuu koskaan valmista (Pyhton)
Lähetetty: 05 Elo 2015, 14:45
Kirjoittaja tavasti
jviirret kirjoitti:
Tuolla painopisteen korkeudella, akselivälillä ja keulakulmalla tasapainoilu on melkoinen suoritus jo itsessään, varsinkin kun siihen osallistuu sekä kädet että jalat
Päämatka on tietty 12h. Sitä taas ei voi ajaa pyörällä, jolla ei aja muuten. Jotta minä voin ajaa pyörällä, sillä pitää pystyä ajamaan soralla, tai sen kuljetus auton kyydissä pitää onnistua kohtu helposti.
Hankalasti tasapainoiltava ei sovellu soralle.
Noin pitkän kuljettaminen auton sisällä on mahdottomuus. Kattotelineillä, ehkä jotenkin menis. Katkaistava pitäisi olla. Ei ehkä jatkoon.
Näissä toki takakuski ajaa 'pystäriä'. No, tuollaisen perän tekeminen olis tietty helppoa, pystärin perä vaan kemppiliimalla kiinni ja menoksi.
Edit: mutta jos takakuski ajaa pystäriä, niin saako moisella kisata Nokialla?
Re: Pyh, ton tekeleestä ei tuu koskaan valmista (Pyhton)
Lähetetty: 05 Elo 2015, 15:06
Kirjoittaja jviirret
tavasti kirjoitti:
Päämatka on tietty 12h. Sitä taas ei voi ajaa pyörällä, jolla ei aja muuten.
Miksei, jos ajoasento on sama, mutta vain matalemmalla kuin "arkipyörässä"?
Vuosi sitten oli Nokialla tarjolla valmis pyörä 12h ajoon parilla satkulla, mutta ei kelvannut kellekkään
tavasti kirjoitti:
Katkaistava pitäisi olla. Ei ehkä jatkoon.
Tuo viljamin piirtämä on katkaistava, liitos samassa kohdassa kuin pituuden säätö.
tavasti kirjoitti:
Jotta minä voin ajaa pyörällä, sillä pitää pystyä ajamaan soralla, tai sen kuljetus auton kyydissä pitää onnistua kohtu helposti.
Hankalasti tasapainoiltava ei sovellu soralle.
Rakennat yhtälöä joka takaa sen ettei tarvi tehdä mitään
Jukka
Re: Pyh, ton tekeleestä ei tuu koskaan valmista (Pyhton)
Lähetetty: 05 Elo 2015, 15:33
Kirjoittaja tavasti
jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:
Jotta minä voin ajaa pyörällä, sillä pitää pystyä ajamaan soralla, tai sen kuljetus auton kyydissä pitää onnistua kohtu helposti.
Hankalasti tasapainoiltava ei sovellu soralle.
Rakennat yhtälöä joka takaa sen ettei tarvi tehdä mitään
Sehän on aina optimi, todeta että asiat ovat jo kunnossa!
Re: Pyh, ton tekeleestä ei tuu koskaan valmista (Pyhton)
Lähetetty: 05 Elo 2015, 18:18
Kirjoittaja jooseha
Mun nähdäkseni pyyttoni on parhaimmillaan pitkällä matkalla Rento ajaa eikä tunnu menevän vaikeaksi väsyneenäkään. Kävin Nokialla Turusta ajamalla(170km). Perjantaina Nokialle ja maanantaina takaisin. Ei ongelmaa kunhan pyörään on tottunut. 200 metrin vetoja en ole harjoitellut joten polkemistekniikka hajoaa turhan aikaisin Uskon kyllä senkin onnistuvan, mikäli matkaa harjoittelisi riittävästi. Ensivuonna tehdään se 300km:n todellinen zen - mieluummin useamman pyörän voimin Mataluuden tuoman edun huomasi hyvin tunninkisassa kun ajoimme pw:n kanssa monta kierrosta siten että pw meni ohi aina takasuoralla ja minä mäessä.