Sivu 7/8

Re: Jopo

Lähetetty: 05 Marras 2024, 17:13
Kirjoittaja Vilijami

Flevoajoilta oli jäänyt hyllyyn käyttämättömät 152mm kammet. Prässillä irtosi rattaat kammesta aika kivasti.


Re: Jopo

Lähetetty: 05 Marras 2024, 17:18
Kirjoittaja Vilijami

Tuli noin 300% parempi ajaa 152mm kammilla. Jalka ei nouse tukalan ylös ja näin puolikuntoisena ei pelota enää oikeastaan ollenkaan, että tipahtaa pyörän kyydistä. Huono käsi pysyy paremmin ohjaustangossa. Huono jalka pysyy paremmin polkimella. Jalkajarrua on helpompi käyttää ja kammen kolahtelu vedon loppuessa pieneni selvästi. 25km/h nopeus on helpompi saavuttaa. Kyllä tuli hyvä!


Re: Jopo

Lähetetty: 06 Marras 2024, 10:42
Kirjoittaja Vilijami

Eturatas suureni tässä Tsdz2 projektissa 38-->42t, joten joutui lisäämään ketjuun yhden lenkkiparin. Mulla on kaks huonoa ketjunkatkaisinta. Työkalujen tapit vääntyy ja vasemmanpuoleiseen ei tahdo 7/8 ketju mahtua. Oikeanpuoleiseen mahtuu, mutta avohahlon yläreunassa ketjun sivulevy vääntyy.
Oisko ehdotusta hyvästä ketjutyökalusta? Wacky varmaan katkoo meistä eniten ketjuja? Millä työkalulla?


Re: Jopo

Lähetetty: 06 Marras 2024, 12:19
Kirjoittaja Wacky

Töissä käytetään Parktool CT3.3, mutta henkilökohtaisesti omistan vain Topeak all speeds työkalun.

Park-Tool_CT-3-3-Kettennieter_CT-3-3_a_300x300@2x.jpg
Park-Tool_CT-3-3-Kettennieter_CT-3-3_a_300x300@2x.jpg (18.14 KiB) Katsottu 15016 kertaa
all-speeds-chain-tool_300x300@2x.jpg
all-speeds-chain-tool_300x300@2x.jpg (13.45 KiB) Katsottu 15016 kertaa

Parktoolin "ongelma" on ettei sillä voi löysätä tiukkaa lenkkiä vaan se on pakko vääntää talttaruuvarilla löysäksi ja se on häijyn hintainen. Siihen toki saa irto tappeja jos sellaisen onnistuu vääntämään. Myös sen kuljettaminen on huomattavasti ikävämpää kuin Topeakin.


Re: Jopo

Lähetetty: 06 Marras 2024, 13:59
Kirjoittaja tm
Wacky kirjoitti:

Töissä käytetään Parktool CT3.3, mutta henkilökohtaisesti omistan vain Topeak all speeds työkalun.

Park-Tool_CT-3-3-Kettennieter_CT-3-3_a_300x300@2x.jpg
all-speeds-chain-tool_300x300@2x.jpg

Parktoolin "ongelma" on ettei sillä voi löysätä tiukkaa lenkkiä vaan se on pakko vääntää talttariuvarilla löysäksi ja se on häijyn hintainen. Siihen toki saa irto tappeja jos sellaisen onnistuu vääntämään. Myös sen kuljettaminen on huomattavasti ikävämpää kuin Topeakin.

Itsellä on tuollainen samainen Parktool CT3.3, hankin taannoin kotikäyttöön. Mukana kuljetettavaksi on sitten pienempi ketjunkatkaisija, mutta siinä tahtoo loppua varsi kesken (=sormivoimat loppuu) joidenkin ketjujen kanssa.

Ja mitä hintaan tulee, niin Parktoolin hinta näkyy olevan edullisimmillaan luokkaa 40 € + postikulut, ja tuo Topeak n. 25 € + postikulut.


Re: Jopo

Lähetetty: 06 Marras 2024, 17:08
Kirjoittaja Vilijami

Painui 152mm Lasco kampi huomattavasti syvemmälle kuin alkuperäinen. Hipoo jo stefaa. Vapaaratasmallissa vois haitata enemmän.


Re: Jopo

Lähetetty: 06 Marras 2024, 18:46
Kirjoittaja torneol

https://www.motonet.fi/tuote/super-b-pr ... ct=38-3847

Tommoisella on tähän asti pärjätty.


Re: Jopo

Lähetetty: 11 Marras 2024, 18:51
Kirjoittaja Vilijami

Voiko 3 voltin (tasavirta) paristovalon kytkeä 6 voltin (vaihtovirta) napadynamoon?
Kokeilin niin onnistui kytkeä johdot :D
Kestosta en sitten tiedä, mutta iloisesti vilkkui tallissa pukkaamalla.


Re: Jopo

Lähetetty: 11 Marras 2024, 21:32
Kirjoittaja Wacky

Onko tuo valo kytketty suoraan napadynamoon vai onko se kytketty etuvaloon joka on kytketty napadynamoon?


Re: Jopo

Lähetetty: 11 Marras 2024, 21:37
Kirjoittaja Vilijami

Etuvaloon joka on kytketty napadynamoon. Koitin mittailla, niin mielestäni tuli vaihtovirtaa etuvalon liittimistä?


Re: Jopo

Lähetetty: 12 Marras 2024, 06:49
Kirjoittaja Wacky
Vilijami kirjoitti: 11 Marras 2024, 21:37

Etuvaloon joka on kytketty napadynamoon. Koitin mittailla, niin mielestäni tuli vaihtovirtaa etuvalon liittimistä?

On se kai mahdollista että etuvalosta tulee ulos edelleen vaihtovirtaa, mutta veikkaisin että useimmissa se on aika epätasaista tasavirtaa mitä sieltä tulee koska takavalolle lähtevä virta on huomattavasti vähäisempää kuin vain rinnan kytkettyvä.
Syy miksi kannattaisi hankkia kunnon takavalo on että ne varaa virtaa itseensä eikä sammu heti kun pysähdyt. Eikä ne maksa juuri mitään verrattuna etuvaloihin.


Re: Jopo

Lähetetty: 12 Marras 2024, 07:09
Kirjoittaja Vilijami

Joo, niin aattelinkin hommata oikean takavalon. Se ku vain testasin ihan tutkimusmielessä.

Lueskelin teknisiä tietoja Jopon alkuperäisestä etuvalosta Axa Echo 15, niin tuo käsittääkseni toimisi Tongshengin 6v sähkön ulostulostakin?
Tsdz2 setin mukana tuli Y-kaapeli, jossa on johdot etu- ja takalampulle. Siinä on kapeat lattaliittimet päissä, jotka passaisivat etuvalon takavaloliittimiin. Onkohan se niihin tarkoitettu?


Re: Jopo

Lähetetty: 12 Marras 2024, 07:48
Kirjoittaja jori

Napadynamo tekee puhdasta vaihtovirtaa, jonka jännite on nimellisesti tuon 6 Volttia, mutta kuorma ja pyörimisnopeus vaikuttavat jännitteeseen rajusti. Toisaalta LEDit ovat Light-Emitting Diode, siis Diodeita, jotka itse tasasuuntaavat vaihtovirran. Ledit kestävät tuossa minkä kestävät. Jos haluat pidemmän keston, kytke ledin eteen "etuvastus". :D


Re: Jopo

Lähetetty: 12 Marras 2024, 07:59
Kirjoittaja Vilijami

Tuommosen siihen varalta laitoinkin, mikä sattui hyllystä löytymään.


Re: Jopo

Lähetetty: 12 Marras 2024, 08:55
Kirjoittaja jori

Himmenikö pahasti?