Tämä ei ole millään tavalla nojapyörä, mutta kiva esimerkki siitä että pyöräily etsii koko ajan uusia muotoja:
"Starting form € 4.199. Now available worldwide at over 50 dealers and via http://www.grace.de. The new GRACE ONE is the world's first street-legal volume produced e-motorbike"
Siirsin tämän ketjun tänne linkki puolelle jonne se sopii sisällöltään paremmin, T: Mustasudenkorento
Re: Grace - e-motorbike
Lähetetty: 21 Touko 2011, 00:07
Kirjoittaja Mustasudenkorento
Mielenkiintoisen oloinen kikotin...
harmi vain että tuollaista 1300W moottoria ei virkavalta hyvällä kattele...
saiskohan tuollaista mihinkään ajoneuvoluokkaan rekisteröityä tieliikennelailliseksi?
Re: Grace - e-motorbike
Lähetetty: 21 Touko 2011, 14:03
Kirjoittaja jori
Mustasudenkorento kirjoitti:
Mielenkiintoisen oloinen kikotin...
harmi vain että tuollaista 1300W moottoria ei virkavalta hyvällä kattele...
saiskohan tuollaista mihinkään ajoneuvoluokkaan rekisteröityä tieliikennelailliseksi?
Taitaa tuo olla markkinointiwatteja nuo 1300 W. Laitteessa on kahdeksan LiIon kennoa, eli enintään kolmisenkymmentä volttia. Noilla jännittelillä ei tuon kokoisesta moottorista oteta kuin lailliset watit. Sähkömoottorin tehon ilmoittaminen on aina epämääräistä ja riippuvainen käytetystä jännitteestä. Tuo moottori saattaa suuremmalla jännitteellä antaa tuon 1300W hetkellisesti, mutta ei noilla kennoilla ainakaan merkittävän pitkää aikaa. Yläputkeen ei mahdu kovin kummoista kapasiteettia kennoja. Löysikö joku ajomatkatietoa tai akuston energiamäärää?
harmi vain että tuollaista 1300W moottoria ei virkavalta hyvällä kattele...
saiskohan tuollaista mihinkään ajoneuvoluokkaan rekisteröityä tieliikennelailliseksi?
Moi,
Rekisteröinti tieliikenne lailliseksi. Eli edellytys on, että ajoneuvo muutoksen jälkeen täyttää kaikki mopoja koskevat vaatimukset. Käytännössä työhön ei kannatta ryhtyä. Eteen tulee lukuisat mopoa koskevat tekniset eu-vaatimukset.