Sivu 1/1
Trike-projekti 2012
Lähetetty: 14 Heinä 2012, 10:15
Kirjoittaja marjula
Tällaista olen väsännyt aina silloin kun on aikaa jäänyt helmikuusta asti. Puutteita sen verran havaittavissa, että lienee heinäkuun loppu ennen kuin saan ajoon.
Pyörästä puuttuu vielä mm. ketjut ja etujarrut. Tarkoitus on testata erilaisia säätöjä ja asetuksia, siksi olen välttänyt hitsaamista, vaikka mahdollisuus olisi. Pyörään on käytety osia kahdesta vatsalihaslaitteesta (penkin päällys ja runko, sekä niskatuki, sekä etuakseliripustus, jopa ohjauskahvat on lainattu), lumikolan kahva (rungon tukivarret ja ohjauksen yhdystanko). Rukona toimii Cresentin naistenpyörä ja osia parista muusta pyörästä. Todellinen kierrätysnojakki siis
Renkaat ovat 24" ja melko karkealla kuviolla. Voi poiketa huoletta metsähallituksen puolella 
Muistelen kuulleeni, että etupyörissä pitäisi olla jonkin verran aurausta. Olisiko aste- tai mm. lukuja heittää? Entä pyörän sivuttainen kallistuma? Onko toimivaa systeemiä millä saan etujarrut yhteen kahvaan? 
Kuvia: https://plus.google.com/u/0/photos/1095 ... 2065?hl=fi
Marjula
Re: Trike-projekti 2012
Lähetetty: 14 Heinä 2012, 11:03
Kirjoittaja Mustasudenkorento
Mahtavan luovaa osien uudelleen käyttöä. loistavaa...
olisiko tuosta apuja -> http://www.eland.org.uk/steer_intro.html
Re: Trike-projekti 2012
Lähetetty: 14 Heinä 2012, 11:10
Kirjoittaja Mustasudenkorento
mitä jarruihin tulee niin on saatavissa kahvoja joissa on 2 vaijerin lähtöä juuri kyseiseen tarkoitukseen, mutta en tiedä sopisiko se pyörän muuhun toteutukseen..
Itse väsäisin jigin johon tulisi 2 vaijeria ja vetäisin sitä kolmannella joka menisi kahvaan.
Sakarilla oli muistaakseni jossain laitteessa vastaavanlainen toteutus.
Äkkiseltään voisi olettaa että että vaikka pikkanen putki klemmari johon poraa 2 reikää vaijereille ja pelti, pulttimutteri prikka viritys johon laidoille jarruille menevät vaijerit kiinni ja keskelle kahvalle menevä...
Re: Trike-projekti 2012
Lähetetty: 14 Heinä 2012, 21:37
Kirjoittaja jviirret
marjula kirjoitti:Muistelen kuulleeni, että etupyörissä pitäisi olla jonkin verran aurausta. Olisiko aste- tai mm. lukuja heittää?
Ennen tuota aurusta pitäisi tosiaan saada nuo ackermanit sun muut kulmat kohdilleen. Tuossa on acermanista suomeksi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ackermanni ... telm%C3%A4
Jukka
Re: Trike-projekti 2012
Lähetetty: 14 Heinä 2012, 22:26
Kirjoittaja irakas
Mustasudenkorento kirjoitti:mitä jarruihin tulee niin on saatavissa kahvoja joissa on 2 vaijerin lähtöä juuri kyseiseen tarkoitukseen, mutta en tiedä sopisiko se pyörän muuhun toteutukseen..
Itse väsäisin jigin johon tulisi 2 vaijeria ja vetäisin sitä kolmannella joka menisi kahvaan.
Sakarilla oli muistaakseni jossain laitteessa vastaavanlainen toteutus.
SH15:ssa minulla on tällainen viritys:
Sakari
Re: Trike-projekti 2012
Lähetetty: 17 Heinä 2012, 15:51
Kirjoittaja marjula
jviirret kirjoitti:marjula kirjoitti:Muistelen kuulleeni, että etupyörissä pitäisi olla jonkin verran aurausta. Olisiko aste- tai mm. lukuja heittää?
Ennen tuota aurusta pitäisi tosiaan saada nuo ackermanit sun muut kulmat kohdilleen. Tuossa on acermanista suomeksi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ackermanni ... telm%C3%A4
Jukka
Kiitos! Tämä taisi tulla ikään kuin "vahingossa" oikein. Kävi nimittäin niin, että pyörien navoista lähtevät ohjausvarret olivat ottaa kiinni renkaaseen, joten päätin tehdä taitetut versiot tilalle. Ei muuten "kaatuile" käännettäessä.
marjula
Re: Trike-projekti 2012
Lähetetty: 17 Heinä 2012, 15:53
Kirjoittaja marjula
Sakarin SH15 viritys etujarruille menee kokeiluun! 
marjula