Kävin pyöräostoksilla... Arvaa mikä pyörä
Vihjeenä alaohjaus ja kampien etäisyyttä ei voi säätää
Kävin pyöräostoksilla... Arvaa mikä pyörä
Vihjeenä alaohjaus ja kampien etäisyyttä ei voi säätää
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Sinclair C5 http://en.wikipedia.org/wiki/Sinclair_C5
Näyttää velomobiililta, mutta käytännössä ei suojaa yhdeltäkään sadepisaralta
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Jepu Sir Sinclairin viritelmäpä hyvinkin. Pitää varmaan tutkia ebayn tarjontaa jos vaikka pyörään suunnitellun sadevarusteen löytäisi
Ihan hauskan oloinen vehje, menee entisöintiin. Tämä on modattu 6 vaihteiseksi niin voi ajaa ilman sähköjäkin, itseasiassa sähkömoottori ei kuulema sano kuin naks ja ei vedä eli sillä saralla on askaretta... Akkua ei ole mutta pitää jonkinlainen ostaa ja koittaa, ja vissiin akkulaturi myös...
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Hieno sadasuoja. Olkapäiltä valuva vesi ohjautuu istuimelle.
Tuossa on pesukoneen moottori, eli aivan tavallinen hiiliharjallinen tasavirtamoottori. Toimii kaikilla jännitteillä teho vain nousee jännitettä nostamalla, joten ensimmäisen kokeen voit tehdä auton 12 V akulla.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:Hieno sadasuoja. Olkapäiltä valuva vesi ohjautuu istuimelle.
Tuossa on pesukoneen moottori, eli aivan tavallinen hiiliharjallinen tasavirtamoottori. Toimii kaikilla jännitteillä teho vain nousee jännitettä nostamalla, joten ensimmäisen kokeen voit tehdä auton 12 V akulla.
Ihan ei aina mene suunnittelu putkeen mutta hassun hauska vehje toi on... Wikipedian mukaan 24 volttisena ton saa kulkemaan 43 - 48 km/h
12 volttia on alkukuperäinen akku ja 36 ah.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
terppa kirjoitti:12 volttia on alkukuperäinen akku ja 36 ah.
No tuo selittää miksi siinä on ollut lämpöongelmia 12voltista pitää ottaa yli 20A että saa nykypyörien 250W tehon ja tuollainen virta lämmittää jo kivasti. Tupla jännitteellä riittää puolta pienempi virta ja lämpenee puolet vähemmän. Mahdollistaa toki edullisen akun...
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Eli siis ymmärsinkö oikein, että kannattaisi laittaa 24v lämpöongelmien takia? vähän käsi olen kaikessa sähköön liittyvässä mutta siis saisi kaksi pikkuakkua sopivasti kytkemällä? Onhan se kuorma-autossa jotenkin niin mutta en ole koskaan ajatellut kun vaan akkuja vaihtaessa kytkenyt samoin kun vanhat...
Mut joo, kohderyhmä tolle on väärä... Toi on lasten kinneri, tai oikeasti lyhytkasvuisten pystyy ajamaan mutta ilman sähköä mäissä tappaa polvet. Aika hurja 30 km/h vauhdissa kun ajaa töyssyihin, eturengas on 12,5 tuumainen. Näppärä pyörähtämään... On kyllä aika ihmeellisiä suunnitteluratkaisuja mutta symppis vehje
on kyllä outo veto, että kampien etäisyyttä ei voi säätää...
Joo, tää onkin tarkoitus tallentaa kappale sähköpyöräilyn historiaa.... Mut toimii sähköavusteisena kauppapyöränä ja Suomessa ei ihan joka päivä tule vastaan.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
terppa kirjoitti:Eli siis ymmärsinkö oikein, että kannattaisi laittaa 24v lämpöongelmien takia?
Ei, kun se nostaa virtaa tuplaksi ja moottorin tehon nelinkertaiseksi. Alempi jännitteisellä akulla moottorin tehoja ja otto virtoja saisi alemmas, mutta riittääkö tehot sitten enään mihinkään. Jos jännite puolittuu ja kuorma pysyy samana, laskee virta puoleen ja teho(=virta*jännite) yhteen neljäsosaan. Eli 6V akku on varmastikkin auttamattoman pieni.
Se on vain suunniteltu halvaksi ja se on johtanut tämmöisiin ihme ratkaisuihin
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
6v akullakin saan testattua kun isällä on vm 51 kupla ja siinä 6v sähköjärjestelmä... Äitin sain kokeilemaan ja ihan hymyssä suin hää sen muutaman kymmen metriä ajoi mutta tielle ei suostunut menemään hänelle polkimien etäisyys oli aika passeli. Kylillä 5 varhaisteiniä kokeili, tää on helppo ja näppärä kokeilla...
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
terppa kirjoitti:"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Kyllä sun pitää se sadesuoja saada tähän
jooseha kirjoitti:terppa kirjoitti:"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Kyllä sun pitää se sadesuoja saada tähän
Tai sitten yritän vaan pitää housut jalassa
Sen verran pieni toi on, että askartelut ehkä mahtuu tekemään kerrostalokämpän eteisessä (kyllä, olen poikamies ) Siinä mielessä helppo kohde, että kytkentäkaaviot yms. löytää netistä. Samoin osia on hyvin saatavana.
12 km ajoin eilen. Sellainen mielikuva jäi, että se on tarkoitettu ajettavaksi sähköllä ja satunnaisesti vähän polkimilla avitetaan. Huippunopeus on 24 kmh ja hyvällä asfaltilla se ei ole mikään ongelma, ei edes n. 40 kmh mutta huonolla asfaltilla hypyttää aika tavalla.
kammet on jotain 140mm vispilät ja ei välitykset piisaa juuri 30 kmh korkeampiin nopeuksiin. Sähköillä lajissaan toimiva, muutaman kilometrin asiointiin, jos on normaalia lyhyempi niin voi sitä lyhyen matkaa polkeakin... Mutta ehkä suunnittelussa on hirttäydytty siihen, että se mahtuu parkkiruutuun poikittain, pitää olla halpa ja sarjatuotantona tehtävä ja etupäässä sähköllä ajettava niin tulos on sitten laisensa... Mutta kaikkine virheineen taitaa olla maailman eniten valmistettu nojapyörä 17 000 kpl
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.