Sivu 5/12

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja -> Cruz Vendetta V20

Lähetetty: 10 Kesä 2016, 13:20
Kirjoittaja PW

:mrgreen: Peukutan 8)


Re: TiCalle (M5 low) seuraaja -> Cruz Vendetta V20

Lähetetty: 14 Kesä 2016, 21:53
Kirjoittaja NikoK

Tänään menikin puoli päivää pyörän laitossa. Ajoasennossa säädin ohjaustankoa kauemmas. Tänään lenkillä "löysin" myös aerodynaamisemman paikan käsille jarrukahvojen päältä. Uudet huiput muuten 73km/h, sillon ei aerompaa asentoa kun vähän jänskätti jo meno :mrgreen:
Aeromystiikkaa yritin huomioida myös pullojen ja varustepussukoiden asennuksessa. Yksi juomapulloteline on ohjauspuomin alapinnalla, jalkojen välissä. Penkin alla on toisella puolella pumppu ja toisella puolella pullotelineessä varagummit, paikkarasia ja työkalut.
Niskan takana on Cruzbike foorumilta löydetty idea. Siellä paikka kahdelle pullotelineelle (Cruzbike Headrest Cage Mount Kit), siihen ja niskatuen putkeen kiinnitetty molemmin puolin vedenpitävät ns. satulalaukut. Pullotelineiden välissä vielä takavalo. Aika hienosti sai paljon kamaa ilmanvastuksen kannalta hyvin laitettua. Ja vielä on takarenkaan etupuolella kolmio tyhjänä, siihen sopiva laukku hakusessa, samasta satulalaukusta isoin malli saattais sopia.
Ja liitteeksi paljon kuvia, kun ne on kivoja :mrgreen: Ajokuvissa surkea laatu, burst mode...


Re: TiCalle (M5 low) seuraaja -> Cruz Vendetta V20

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 13:36
Kirjoittaja NikoK

Kyllä se ajaminen jo paljon rennompaa on. Suoraan ajaessa voi varovasti irrottaa kädet tangostakin hetkeksi, vaikka ei se käsittä ajaminen ny mikään tavoite ole, mutta kertonee ettei tarvi enää rystyset valkoisena puristaa. Vois vaikka kokeilla pidempääkin lenkkiä jo, kolmetuntiset ollu pisimpiä nyt kun sitten on alkanut käsien lihakset väsyä.
Tänään ajoin velodromilla. Ensimmäisellä vedolla suorastaan pelotti mennä kaarteen yläreunaan vauhtia hakemaan, toisella ei enää, jes! :mrgreen: Aeroasentoon en tohtinut käsiä siirtää. Hauskaa oli. 400m vetoon laitoin vaan ihan liian ison vaihteen päälle, ens kerralla sitten jo murskataan pystypyöräennätys ainakin tuolla lentävällä kierroksella. Nyt jäi 0,7sek siitä, 25,8sek taisi vaaka kellottaa.
Uusia tuunauksia. Soittokellon laitoin puomin päähän Sugrulla ilmavirrasta piiloon. Radicaldesignin laukkuihin viritin kiinnityshihnat uudelleen niin että ne saa paremmin penkin taakse piiloon, eli laukun ohuempi pää eteenpäin, en ymmärrä miksi ne alunperin on toisinpäin... Saa pidemmällekin matkalle evästä ja varusteita mukaan. Nyt siellä oli veloreissulla kamera. Se Topeakin isoin satulalaukku ei mahtunut penkin alle kolmioon ainakaan jäykisteineen, pitää tutkia saisko sitä tuunattua.


Re: TiCalle seuraaja -> Cruz Vendetta V20 päiväkirja

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 14:20
Kirjoittaja PW

Mitä Vendetta painaa?


Re: TiCalle seuraaja -> Cruz Vendetta V20 päiväkirja

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 14:35
Kirjoittaja NikoK

11,8kg väittää valmistaja, itse en ole punninnut.


Re: TiCalle seuraaja -> Cruz Vendetta V20 päiväkirja

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 15:36
Kirjoittaja vaaka

25,76 s ja mittavirheet. Kommentoimme ajaessasi, että nätisti pysyi linjat heilumatta korkealla ajaessakin.


Re: TiCalle seuraaja -> Cruz Vendetta V20 päiväkirja

Lähetetty: 27 Kesä 2016, 17:50
Kirjoittaja NikoK

Tänään satasen lenkki. On se rennompaa se meno, ei väsy kädet silleen. Havaintoa vahvistaa sykemittari, vaikka oli kova vesisade ja tuuli niin syke oli normivauhdilla laskenut takaisin samoihin lukemiin kuin TiCalla :D En siis vissiin enää turhia revi tangosta, mäessä vaan. Sehän alkaa se Vilijamin mainitsema tonni olla kasassa, tarkkaa on tieto pojilla 8)
Vesikelillä ajaminen oli mukavampaa kuin TiCalla, jolla jopa vähän välttelin sadekelejä. Eturenkaasta lentää paljon vähemmän vettä hanuriin, naamalle ei ollenkaan. Matalammalla istuessahan sitä vettä lentää vielä sateen lakattuakin. Niin ja rapaa nousee tuonne korkeammalle huomattavasti vähemmän (ei melkein ollenkaan vs. hampaat narskuu TiCa lenkin jälkeen), sekä eturenkaasta että ohittavasta liikeenteestä nimittäin.


Re: TiCalle seuraaja -> Cruz Vendetta V20 päiväkirja

Lähetetty: 27 Kesä 2016, 19:22
Kirjoittaja Premnas

On se vaan hieno! Ajoasento näyttää mukavalta :) .


Re: TiCalle seuraaja -> Cruz Vendetta V20 päiväkirja

Lähetetty: 27 Kesä 2016, 19:31
Kirjoittaja NikoK

Kiitos! Se onkin kyllä mukava. Jalatkaan ei ole niin korkealla, vissiin jalkojen nostamisella kovin ylös ei sitten aeroetua tule niin paljon kuin luulisi...


Re: TiCalle seuraaja -> Cruz Vendetta V20 päiväkirja

Lähetetty: 27 Kesä 2016, 20:03
Kirjoittaja vaaka

Taisit Velolla olla kuudessa kympissä hetkittäin, joten liikkuuhan se.


Re: TiCalle seuraaja -> Cruz Vendetta V20 päiväkirja

Lähetetty: 06 Heinä 2016, 08:18
Kirjoittaja NikoK

Nyt alkaa vissiin olla sen mhelanderin mainitseman hienosäätämisen aika.

On alkanut ilmetä polvivaivoja, hyvin lievänä kylläkin, mutta kokemuksesta tiedän että jotain tarttis tehdä, ajamalla ne ei poistu. Siirsin jo polkimia vähän kauemmas, se tuntuikin ihan hyvältä, pohkeetkin tuli enemmän käyttöön. Pitänee siirtää vielä vähän lisää kauemmas. Viimeisimmät ajokuvat, tuossa aiemmin ketjussa, otettu ennen näitä säätöjä. Liekö siinä sitten muuta konstia kuin lyhentää kampia entisestään, nyt on 140mm ? Kadenssin olen tottunut pitämään siellä 90rpm tienoilla. M5:lla samoilla systeemeillä ei mitään polvivaivoja, miten se keskiön korkeus tähän asiaan vaikuttaa kun nyt keskiö noin 10cm alempana?

Penkkiä pitää myös vähän tuunata. Nyt kun siinä röhnöttää rennommin, niin huomaakin että muutaman sentin liian kapea se on. Riittänee kun levitän ventisitiä niin että se menee reunasta vähän yli.


Re: TiCalle seuraaja -> Cruz Vendetta V20 päiväkirja

Lähetetty: 06 Heinä 2016, 10:51
Kirjoittaja PW

Kipeytyykö molemmat polvet?
Itsellä monesti vaan toinen ja sillon jostain syystä voi polkemistekniikassa olla vikaa, väistelen jalalla jotain pyörän osaa tai muuten vaan pyöritys herpaantunut.
Lisäksi raskaan tandemin kanssa kun vaihtaa pienempää vaihdetta, helpottaa polvessa.


Re: TiCalle seuraaja -> Cruz Vendetta V20 päiväkirja

Lähetetty: 06 Heinä 2016, 14:42
Kirjoittaja NikoK

Kipeytyy oikeastaan vain oikea polvi, mutta niin se on ollut aiemminkin paljon herkempi. Liekö eri mittaiset jalat vai mitä kun välillä tuntuu niinku oikea olis lyhyempi ja pitäis istuaki jotenki oikealla reunalla enemmän :shock: Jos hankkis myös 130mm kammet ja vaihtais vain oikean, oliskohan siinä järkee (140mm on nyt) ? Näkysköhän tuommonen jalkojen pituusero ite mittaamalla...


Re: TiCalle seuraaja -> Cruz Vendetta V20 päiväkirja

Lähetetty: 06 Heinä 2016, 15:20
Kirjoittaja PW
NikoK kirjoitti:

Kipeytyy oikeastaan vain oikea polvi, mutta niin se on ollut aiemminkin paljon herkempi. Liekö eri mittaiset jalat vai mitä kun välillä tuntuu niinku oikea olis lyhyempi ja pitäis istuaki jotenki oikealla reunalla enemmän :shock: Jos hankkis myös 130mm kammet ja vaihtais vain oikean, oliskohan siinä järkee (140mm on nyt) ? Näkysköhän tuommonen jalkojen pituusero ite mittaamalla...

Yks pojistani opiskelee jäsenkorjausta ja luulen ett neuvois mieluummin asentoa muuttamaan niin ett jalat on yhtä pitkät. Jos ei sitä jalkaa oikeest oo lyhennetty.
Yleensä johtuu ryhtiviasta tai jostain asennosta tai tavasta, jossa jalkaa pidät. Itselle teki jalkojen hoidon ja huomas miulla toisen jalan olevan lyhyemmän - käsittelyn jälkeen hävis kipu lonkasta (sängystä nousun jälkeen) joksikin aikaa.
Tai sitten vaihdat vasemman polkimen lyhyemmäksi jos se oikee jalka venyis samaan mittaan :wink:


Re: TiCalle seuraaja -> Cruz Vendetta V20 päiväkirja

Lähetetty: 06 Heinä 2016, 15:40
Kirjoittaja Mahe

Tuntuis olevan tosi pienestä kiinni nää. Itsellä tuppas polvet ja akilleet kipeytymään. Ratareiden jälkeen otin polkimia sisään 0,5 cm, ei kipuja sen jälkeen ja bonuksena pyöritystekniikka (taisiis se Jorin saarnaama kuopaisu) on löytynyt ihan uudella tavalla.

Pointtina lähinä että kannattaa kokeilla säätöä toiseenkin suuntaan, ja tosi pienin pykälin, muutama millikin voi tehdä ison eron.