Re: sähköpyörän latailu matkan varrella?
Mulla lähti just 100w taittuva paneeli tilaukseen. Tarkoituksena on käyttää 12v lataussäätimen kanssa sähköperämoottorilla ja sit (kun löydän säätimen) myöhemmin 52v akun kanssa triken range-extenderinä.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Mulla lähti just 100w taittuva paneeli tilaukseen. Tarkoituksena on käyttää 12v lataussäätimen kanssa sähköperämoottorilla ja sit (kun löydän säätimen) myöhemmin 52v akun kanssa triken range-extenderinä.
Tässä valmis kytkentäkaavio.
Tällä on nojakilla ajettu Ranskasta Kiinaan, SunTrip.
ajou kirjoitti:Tässä valmis kytkentäkaavio. ... Tällä on nojakilla ajettu Ranskasta Kiinaan, SunTrip.
Onko näihin tarkempaa listaa, mitä osia on käytetty? SunTripille voisi avata oman ketjun, jos sillä ei ole. Tai sitten vaan aurinkopaneleiden kanssa lataamiselle.
ajou kirjoitti:Tässä valmis kytkentäkaavio.
Tällä on nojakilla ajettu Ranskasta Kiinaan, SunTrip.
Mun ei onneks tartte ihan tähän mennä. Monet kaavion tuplakomponenteista jää pois ja kaikki muu pelaa valmiiks pl. Lataussäädin ja paneeli.
janx kirjoitti:ajou kirjoitti:Tässä valmis kytkentäkaavio. ... Tällä on nojakilla ajettu Ranskasta Kiinaan, SunTrip.
Onko näihin tarkempaa listaa, mitä osia on käytetty? SunTripille voisi avata oman ketjun, jos sillä ei ole. Tai sitten vaan aurinkopaneleiden kanssa lataamiselle.
Tuo ei oo mikään kytkentäkaavio. Se on suurpiirteinen sarjakuva periaatteesta. Tarkempi speksaus kiinnostaisi kovasti. Tuollalaillahan se teoriassa tulee, mutta paneelien voltit on yleensä luokkaa 18v ja akkujen 36v tai 48v. Miten tämä on toteutettu? Kaks 18v paneelia sarjassa ei riitä lataamaan edes 36v akkua. 4kpl sarjassa riittää, mutta mistä säädin 72v sisään ja 42v tai 53v ulos? 3kpl sarjassa tuottas 54v jota vois periaatteessa käyttää 48v akun lataukseen suoraan.
Jaa, löytyyhän siihen valmis säädin, jossa 12-60v sisään ja 15-90v ulos eli sopii 24/36/48/72v akuille. Eikä ole edes kallis.
https://www.ebay.de/itm/MPT-7210A-Alumi ... SwrQxcCOlW
Ostaa tällaisen (https://evchargeplus.com/shop/schuko-to ... er-16-a-w/) ja sitten surffaa puhelimella (https://www.plugshare.com/). Latauspaikkojen määrä (ainakin teoriassa) juuri moninkertaistui. Kannattaa tosin varoa vihaisia sähköautoilijoita, joiden kauppareissu voi mennä pilalle, kun autoa ei saakaan laturiin...
Autoa voi aina työntää jos akku on loppu Sama pätee myös mun sähköpyörään (Bosch), siis jos akku loppu niin polkeminen on huomattavasti raskaampaa kuin ilman moottoria, mutta pyörää voi myös taluttaa, ja sitä ei jarruta moottori
Sähköautoa voi myös ladata vetämällä (ainakin tesla 3) joka on itseasiassa polttoainetehokkaampaa kuin ajaa polttomoottorilla perille
BossManaatti (Youtube) oli saanut ostettua adapterijohdon, jolla sähköpyörää voi ladata sähköautonlatausasemasta.