Sivu 1/2
Hihnaveto
Lähetetty: 25 Tammi 2022, 03:25
Kirjoittaja Nojanalle
Yksinkertainen kysymys , mistä voisi saada ostettua osia. Siis eturattaat ja takarattaa hihnavetopyöröön ja tietysti
se hihna. Kun väittävät sen olevan huoleton ja kestoo jopa hihnalla noin 20th. / kilometriä .
Jos sellaisen saisi kyhättyä Nexus napaan , vois tulla ika erikoinen .

Re: Hihnaveto
Lähetetty: 25 Tammi 2022, 07:52
Kirjoittaja jooseha
Nexus voi olla siinä suhteessa erikoinen, että yleensä hihnan kanssa käytetään Alfinea. No sama napahan ne on eli Nexukseen pitäisi mennä heittämällä
Itse hakisin osat Sinkkoselta StyleRidestä, mutta jos haluaa ilman ihmiskontaktia tilata, taitaa joutua ulkomaan verkkokauppoihin
Ei meinaan näytä olevan StyleRiden nettikaupassa.
Re: Hihnaveto
Lähetetty: 25 Tammi 2022, 08:40
Kirjoittaja Nojanalle
Re: Hihnaveto
Lähetetty: 25 Tammi 2022, 17:41
Kirjoittaja samuel
Kannattaa styleridestä kysyä, sivuillakin lukee että
"Kaikki verkkokaupassa näkyvät tuotteet ovat varastossamme, mutta kaikki varastossa olevat tuotteet eivät näy verkkokaupassa..."
Re: Hihnaveto
Lähetetty: 26 Tammi 2022, 09:11
Kirjoittaja jooseha
Niin ja kauppias myy myös tuotteita, jotka hän joutuu tilaamaan eli ei tarvi olla edes varastossa. Vanhan ajan asiakaspalvelua
jota ei isoista ketjuliikkeistä saa.
Re: Hihnaveto
Lähetetty: 27 Tammi 2022, 13:42
Kirjoittaja samuel
Oletko käynyt paikallisessa liikkeessä eli laakeri-centerissä kyselemässä vaihtoehtoja?
JYVÄSKYLÄ Vasarakatu 22, 40320 JYVÄSKYLÄ, Myynti: p. 020 1113 660
Re: Hihnaveto
Lähetetty: 27 Tammi 2022, 13:44
Kirjoittaja Nojanalle
samuel kirjoitti: ↑27 Tammi 2022, 13:42
Oletko käynyt paikallisessa liikkeessä eli laakeri-centerissä kyselemässä vaihtoehtoja?
JYVÄSKYLÄ Vasarakatu 22, 40320 JYVÄSKYLÄ, Myynti: p. 020 1113 660
Epäilen ettei tuolta, Shimanon Nexukseen sopivaa hihna järjestelmää tuolta löydy .
Re: Hihnaveto
Lähetetty: 28 Tammi 2022, 06:11
Kirjoittaja samuel
Ei välttämättä, hammasprofiileja on varmasti lukematon määrä.
Mutta jos hihnapyörät laittaa pulteilla ketjurattaiden kylkeen...
Re: Hihnaveto
Lähetetty: 28 Tammi 2022, 11:08
Kirjoittaja Polkumies
Mietin kotitekoista hihnavetoa, mutta huoltovapaus kärsii, jos hihnan ja hihnapyörän muoto ei ole kuten esim. Gates Carbon drivessa.
V-hihna ja normaali hammashihna ei poista pyöriessään likaa kuten Gates.
Re: Hihnaveto
Lähetetty: 28 Tammi 2022, 11:30
Kirjoittaja Vilijami
Polkumies kirjoitti: ↑28 Tammi 2022, 11:08
V-hihna ja normaali hammashihna ei poista pyöriessään likaa kuten Gates.
Perustelua kaipaisin tälle?
Re: Hihnaveto
Lähetetty: 28 Tammi 2022, 11:44
Kirjoittaja Polkumies
Vilijami kirjoitti: ↑28 Tammi 2022, 11:30
Perustelua kaipaisin tälle?
Gatesissa hihnapyörän hampaiden välit on auki, kuten kuvassa näkyy. Kun hihna kohtaa hihnapyörän, lika puristuu ulos siitä raosta.
Olen aika varma, että V-urasta lika ei puristu pois samalla tavalla vaan pikemminkin pakkautuu uran pohjalle.
Re: Hihnaveto
Lähetetty: 28 Tammi 2022, 12:00
Kirjoittaja jooseha
Harley-Davidsonin vetohihnan vaihtoväli on 60 000 mailia. Se on normaali koteloimaton hammashihna. Aika kova saa olla polkija, jos asialla on merkitystä 
Re: Hihnaveto
Lähetetty: 28 Tammi 2022, 12:14
Kirjoittaja Nojanalle
jooseha kirjoitti: ↑28 Tammi 2022, 12:00
Harley-Davidsonin vetohihnan vaihtoväli on 60 000 mailia. Se on normaali koteloimaton hammashihna. Aika kova saa olla polkija, jos asialla on merkitystä 
Polkupyörässä aikas lailla kapeempi ja lyhyt ikäsempi . Jostain luin että noin 20th./km kestää keskimäärin . Ompa siel HD:sä vähän enenpi poveria , kuin ihmis polosessa.

Re: Hihnaveto
Lähetetty: 28 Tammi 2022, 12:38
Kirjoittaja Vilijami
Polkumies kirjoitti: ↑28 Tammi 2022, 11:44
Vilijami kirjoitti: ↑28 Tammi 2022, 11:30
Perustelua kaipaisin tälle?
Gatesissa hihnapyörän hampaiden välit on auki, kuten kuvassa näkyy. Kun hihna kohtaa hihnapyörän, lika puristuu ulos siitä raosta.
Olen aika varma, että V-urasta lika ei puristu pois samalla tavalla vaan pikemminkin pakkautuu uran pohjalle.
Kuulostaa vähän helppoheikki tyyliselle tv-shop perustelulle
Todennäköisempi syy tuolle hihnapyörän muotoilulle taitaa olla materiaalin säästö.
V-urassa hihna ei saa osua uran pohjalle. Tuossa kiilahihnarakenteessa hihnan kyljet kantavat ja välittävät voimaa.
Kulunutta, pohjaavaa V-urahihnaa ei saa kiristettyä luistamattomaksi. Tämä oli tuttu ilmiö autojen laturin hihnoissa viime vuosituhannella.
Re: Hihnaveto
Lähetetty: 30 Tammi 2022, 12:40
Kirjoittaja Jarcco
Mielestäni tuo lika hampaiden ja uran välissä on hihnakäytön ongelma, jota Gates on yrittänyt poistaa. Ei autojen jakohihnojakaan turhanpäiten ole koteloitu. H-D:n hihna on koteloimaton, mutta niillä ei taideta paljon kuraisia teitä ajella.