Oletko kokenut pyörämatkailija vai suunnitteletko vasta ensimmäistä reissuasi? Täällä voit jakaa kokemuksia, raportoida matkoistasi tai hakea inspiraatiota ensi kesän suunnitelmiin.
Mieleen tuli myös et pitäiskö ne peräti puolata uudelleen ja ristiin, kuitenkin esim. rahtikärrykäytössä niille tulee enempi painoa.
Suoran puolauksen muuttaminen ristiin puolaukseksi muuttaa tarvittavaa puolan pituutta joten enemmän kuin yks ristiin vaatii uudet pidemmät puolat ja yks ristiin voi vaatia jo pidemmät nipat.
No se on selvä juttu toki, mutta onko tuossa suoraan vedossa ollut joku selkeä etu verrattuna ristiin puolaukseen, vai onko se vaan halvempi tehdä noin vai mitä...ja kannattaako sitä kuitenkaan mennä muuttamaan?
Menee lievästi jo ot:n puolelle, ehkä pitää siirtyä sinne peräkärryketjuun pohtimaan tätä.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Suoraan puolattuna kiekko kestää paremmin kuormaa ja sivuttaisvoimia, joita kallistelemattomassa peräkärryssä tulee. Ristiin puolattuna taas paremmin navasta tulevia voimia, ketjuvetoa ja levyjarrun käyttöä. Levyjarruttomassa peräkärryssä siis suoraan puolattu parempi.
Suora puolaus on vapaasti pyörivässä rankassa paras ratkaisu. Ristiinpuolauksella saavutetaan ainoastaan jarrutus- ja ki7hdytyssuuntaista lujuutta, sivuttaisvoimien kustannuksella.
Hatunnosto reissusta! Mulla oli tekemistä ihan pelkässä yhden paivän pistäytymisessä Nokialla!