tavasti kirjoitti:Saakos jostain aurinkolasinsankapeilejä toisellekkin puolelle?
Englannistahan niitä tietty löytyy: https://m.ebay.co.uk/itm/Bike-Peddler-T ... SwQ59ZaNcG Löytyy varmaan halvemmallakin jos vähän etsii.
tavasti kirjoitti:Saakos jostain aurinkolasinsankapeilejä toisellekkin puolelle?
Englannistahan niitä tietty löytyy: https://m.ebay.co.uk/itm/Bike-Peddler-T ... SwQ59ZaNcG Löytyy varmaan halvemmallakin jos vähän etsii.
Azub Max, Cruzbike Vendetta V20
tavasti kirjoitti:jooseha kirjoitti:tavasti kirjoitti:Saakos jostain aurinkolasinsankapeilejä toisellekkin puolelle?
Ei tarvitse koska peiliä voi liikuttaa päätä kääntämällä eli katveita ei ole lainkaan
No radalla ehkä riittää, mutta oikeassa liikenteessä tulee tilanteita, että ei sillä nää ihan kaikkea.
Se ei kyllä johdu peilistä vaan siitä ettei viitsi tai osaa katsoa. Ja käsi pystyyn, joka väittää näkevänsä muutenkaan liikenteessä kaiken - edes etusektorista
Itsellänihän on tilanne sellainen että liikenteessä oloaikani on takavuosiin verrattuna painunut lähes nollaan. Tämä aiheuttaa sellaisen epämiellyttävän tilanteen että tottumuksen puuttuessa havainnointi kärsii, mutta vanhasta tottumuksesta kuitenkin tiedän miten paljon jää havainnoimatta. Todella ikävä tietää näkevänsä paljon vähemmän kuin tietää kokemuksesta olevan mahdollista
tavasti kirjoitti:Premnas kirjoitti:Tälleen aavistuksen ot:na, voin lämpimästi suositella molemminpuolista taustapeiliä. Katveet vähenevät huomattavasti josseivät sentään kokonaan poistu ihan joka tilanteessa. En vaihtais enää takaisin toispuoleiseen peiliin, niin paljon hyötyä tosta toisesta on ollut.
Saakos jostain aurinkolasinsankapeilejä toisellekkin puolelle?
Samasta kuin toisellekin puolelle. Sen saa käänneltyä niiden nivelien ympäri sekä vasen- että oikeakätiseksi. Ainkakin omat peilini saa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Varsin hyvältähän tuo rata vaikutti. Varmasti mielenkiintoinen ajaa, ja leveyttäkin on sen verran että tuskin ohitukset ongelma on. Renkaita pitää varmaan varata mukaan säkillinen jos joihinkin pidempiinkin ajomatkoihinkin päädytään
MInäkin olen kaksipäiväisen tapahtuman puolella, vaikka varmaan ainakin 12 h ajo jää ajamatta? Mutta lisätään sitten vaikka lyhyempiä matkoja yksi/kaksi lisää. Seurustelut jäisivät myös varsin lyhyiksi jos kaikki yhteen päivään tiivistettäisiin.
jori kirjoitti:tavasti kirjoitti:Premnas kirjoitti:Tälleen aavistuksen ot:na, voin lämpimästi suositella molemminpuolista taustapeiliä. Katveet vähenevät huomattavasti josseivät sentään kokonaan poistu ihan joka tilanteessa. En vaihtais enää takaisin toispuoleiseen peiliin, niin paljon hyötyä tosta toisesta on ollut.
Saakos jostain aurinkolasinsankapeilejä toisellekkin puolelle?
Samasta kuin toisellekin puolelle. Sen saa käänneltyä niiden nivelien ympäri sekä vasen- että oikeakätiseksi. Ainkakin omat peilini saa.
Mun peili on yhdestä rautalangasta taivuteltu, toiselle puolelle se tietty taipuis laittamalla sangan alapuolelle. Mitään niveliä ei oo.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
jooseha kirjoitti:tavasti kirjoitti:jooseha kirjoitti:No radalla ehkä riittää, mutta oikeassa liikenteessä tulee tilanteita, että ei sillä nää ihan kaikkea.
Se ei kyllä johdu peilistä vaan siitä ettei viitsi tai osaa katsoa. Ja käsi pystyyn, joka väittää näkevänsä muutenkaan liikenteessä kaiken - edes etusektorista
Jos on sen muotoinen risteys, että sitä lähestytään hassussa kulmassa, että pää ei makuultaan käänny katsomaan suoraan, ja taas peilin kautta eteen tulee oma pää, penkki ja takaboxi, niin kyllä siinä on kyse muusta kuin viitsimisestä.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
tavasti kirjoitti:Jos on sen muotoinen risteys, että sitä lähestytään hassussa kulmassa, että pää ei makuultaan käänny katsomaan suoraan, ja taas peilin kautta eteen tulee oma pää, penkki ja takaboxi, niin kyllä siinä on kyse muusta kuin viitsimisestä.
Pää? Sitä voi ja pitääkin kääntää niin se ei ole tiellä. Silmänkorkeudella oleviin pyörän rakenteisiin ja kuormaan tämä ei tietenkään auta.
Mulle tuli eilen vastaan tilanne jossa peilikään ei auttanut. Nykyään jään usein niihin hassuihin risteyksiin niin että silmällä näen toiseen suuntaan ihan "reaaliajassa" ja takaa tulevan liikenteen peilistä, eli odotan risteyksen ylittämistä samansuuntaisesti ajoradan kanssa enkä poikittain siihen nähden. Tässä on kuitenkin se juttu että kun katson takaa tulevat peilistä, jos siinä on esim. joku pienikin kukkula välissä niin siinä vaiheessa kun totean että voin lähteä liikkeelle, sen nyppylän takaa tuleekin jo auto mutta olen jo itse ehtinyt ajoradalle ja tulee vähän kiire pois alta. Toisaalta yhtä hyvin voisi silmäkin erehtyä että en tiedä onko se tuon peilin vika niinkään. Mistä päästään siihen että kun pyöräilijöitä moititaan "tuhatta ja sataa" ajamisesta risteyksiin niin olen ite ajautunut vastaavaan kohdatessani autoja...mistä päästään taas siihen että kuka pöllö suunnittelee sellasia risteyksiä, joista ei pääse turvallisesti yli vaan pitäs olla selvännäkijä että tietäisi jonkun mutkan takaa lähestyvän ajoneuvon, jonka nopeus on 50kmh mutta jota ei voi nähdä ajoissa jotta sitä voisi varoa. Mutta nyt tämä keskustelu ainakin meni täysin OT:ksi, pitäiskö tälle perustaa joku paremmin soveltuva keskusteluketju?
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Mitenkäs TMS laittaisit DF:n tälle radalle ?
Ilman pyöräkatteita ?
Ilman kuomua näkyvyyden parantamiseksi ?
Tietysti kestävämmät renkaat varmaan.
T:Jere
Videoiden perusteella uskoisin että rengaskatteillakin pystyy ajamaan. Kattoa ei varmaan tule ainakaan tunnin tai sitä pidemmissä ajoissa käytettyä, en nimittäin usko että vauhti nousee kovin kovaksi tuolla radalla. Durano kesti Nokialla sen verran vakuuttavasti että siihen varmaan luotan Räyskälässäkin.