En ostaisi, mutta teen itse, jolloin saa sähkökinnerin kaikkine akkuineen latureineen noin 1300 eurolla.
Peruskinneriin kului rahaa 503 euroa. Sähkösarja on 350-450 euroa, akut parisataa, laturi+virtalähde joku 150e.
Hirveän kevyt peli se ei ole, kun esimerkiksi takaripustus on hieman ylitehty, että kestää tarvittaessa 2kw. Takakiekko on leveä teräsvanne, painaa 3,6kg. Akkulaatikot 4mm vanerista painavat 2kg. Akut kun painavat maksimissaan 11kg, niin laatikoita ei voi ihan paperista tehdä, eivät muuten kestä rynkytystä. Kori on jäykkä. Kun keholla kallistaa, niin jousitus antaa periksi, ei kori.
Jos jollain on idea miten kiinnittää tuulilasi konepeltiin nätisti noin 45-asteen kulmaan, niin otan vastaan.
Ostaisitko auton mallisen sähkökinnerin 5000 eurolla?
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 698
- Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ostaisitko auton mallisen sähkökinnerin 5000 eurolla?
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Ostaisitko auton mallisen sähkökinnerin 5000 eurolla?
E-Cruiser kirjoitti:Jos jollain on idea miten kiinnittää tuulilasi konepeltiin nätisti noin 45-asteen kulmaan, niin otan vastaan.
Vastasin tämän kinnerin omaan ketjuun niin ei leviä asia ympäri foorumia: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 071#p67071
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Ostaisitko auton mallisen sähkökinnerin 5000 eurolla?
Wisp kirjoitti:En lukenut ihan kaikkia tämän threadin viestejä, mutta en huomannut kenenkään puolustavan tällaista kinneriä perheen kakkoskulkupelinä oikean auton rinnalla.
Itse olen nyt jonkin aikaa tutkinut, millaisella trikellä saisi huonollakin kelillä vietyä muksun tarhaan kun perheen oikea auto on menossa. Työmatkakin (<10km) menisi sähköavusteisesti paremmin kun ei tarvitse työpäivää kuluttaa suihkussa käymiseen.
Mielelläni vielä vetäisin tällaisen perässä esim lasten pyöräkärryä tai kajakkia trailerilla. Nyt kun tehorajakin nousee/nostetaan sinne kilowattiin, ei tarvitsisi hikoilla raskaammallakaan kuormalla.
Olihan siellä pari suoraakin kannustusta ja rivien välistä saatto lukea useammankin
Onko tuosta tehon nostosta minkälaista viimestä tietoo?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- janx
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4969
- Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
- Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
- Viesti:
Re: Ostaisitko auton mallisen sähkökinnerin 5000 eurolla?
En ostaisi. Saan tuolla rahalla 3,5 nykyistä autoani. Kinneriä (sellainen jolla voi ajaa kevlejä tms.) voisin harkita, jos työpaikka olisi sellainen, että liikkua tarvii vain kodin ja työpaikan välillä ja matka olisi siedettävä. Lisäksi tietty kunnollinen henk.koht. säilytyspaikka kinnerille pitäisi yöunien takaamiseksi olla.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
- Tehdastehdas
- Viestit: 41
- Liittynyt: 15 Helmi 2013, 10:53
- Paikkakunta: Vantaa / Taiwan
Re: Ostaisitko auton mallisen sähkökinnerin 5000 eurolla?
Yksityiskohtainen asiakastutkimuskyselylomake englanninkielisenä:
What do you want from your narrow micro car?
Tein tämän välttääkseni yleisen jaman: Uusi tuote tehdään omiin tarpeisiin, ei asiakkaiden. Sitten myynti on nihkeää ja tuotekehitys hyytyy rahan puutteeseen.