Tuo korihan on ihan huippuratkaisu. Ei katkeavia pikakiinnikekynsiä ja voiko tuota pikaisempaa kiinnitystä/irrotusta olla, kun kassi koriin tai pois? Ja nimenomaan tuollainen tiheä kori, niin pysyy pienempikin tavara kyydissä.
Korissa on sama problematiikka kuin ei mukaan otettavassa laukussa. Se pitää kaupan (tai vastaavan) pihassa aina tyhjentää, jos ei halua jättää näkösälle sälää, mitä mulla on esim. laukussa. Jotain työkaluja, paikkasarjaa yms.
Korissa on sama problematiikka kuin ei mukaan otettavassa laukussa. Se pitää kaupan (tai vastaavan) pihassa aina tyhjentää, jos ei halua jättää näkösälle sälää, mitä mulla on esim. laukussa. Jotain työkaluja, paikkasarjaa yms.
Mainitsemasi ongelma syntyy, jos koria käyttää laukun sijasta eikä sen kanssa. Laukkutelineenä se on kätevä. Kaikki laukut, kassit, pussit reput, ämpärit, pakit, salkut jne. kulkee
Totta tuokin. Tuo mun käytössä oleva on vaan aika näppärä laajennettavuuden vuoksi. Siitä siis aukeaa sivulaukut molemmille puolille, jolloin kapasiteettia tulee kivasti lisää.
Minulla on Radical Design Banana Racer 2x12,5 litraiset sivulaukut ja daman firman 10 litrainen perälaukku. Laukut eivät tarvitse tavaratelinettä tuekseen.
En omista vielä nojapyörää, mutta kysymys laukuista silti. Yksi mahdollinen pyörä olisi Velomotion Scopa (jtsp). Runkoa ei selvästikään ole tarkoitettu retkeilyyn, mutta voiko nojapyörissä käyttää pieniä etulaukkuja etuhaarukassa niin kuin pystypyörässä? Sotkeeko se ohjattavuuden tai tekeekö jalkautumisesta vaarallisen vaikeaa tms. Ajattelin ihan jos joskus työmatkan ajaisi silloin ja ehkä myös tällöin.
Tämä pulju myy nojapyöriin tarkoitettuja laukkuja ja muistelen monen käyttävän "banaanilaukkuja", jotka asetetaan penkin taakse rungon molemmin puolin.
Toki muitakin esim haarukoihin kiinnitettäviä laukkuja pystyy käyttämään siinä missä pystärissäkin. Nuo banskut on vain monessa mielessä ihanteelliset.
Nojakki sopii kyllä retkeilyynkin ihan hyvin, ja pienellä soveltamisella saa penkin taakse ja takatarakalle hyvän määrän tavaraa mahtumaan pyörän kyytiin.. Ja ainahan nälän kasvessa voi laittaa myös perävaunun..
voiko nojapyörissä käyttää pieniä etulaukkuja etuhaarukassa niin kuin pystypyörässä? Sotkeeko se ohjattavuuden tai tekeekö jalkautumisesta vaarallisen vaikeaa tms.
Lyhytakselivälisessä nojapyörässä painojakauma on pystypyörään nähden paljon etupainoisempi. Siksi ylimääräinen paino kannattaa sijoittaa istuimen taakse. Härski tuossa kertoikin banaanilaukuista. Myös istuimen selkänojaan kiinnitettävä laukku toimii kivasti pienen tavaran nopeana kuljetuspaikkana.
Toki voit käyttää myös etulaukkuja, mutta ne pitää ripustaa aika alhaalle, etteivät ota kiinni kantapäihin. Lisäksi tosiaan tuo painojakauma, joka ei ainakaan puolla etuhaarukan sivulaukkuja.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kiitos vastauksista. Arvelinkin, että on olemassa syy, miksi maailmalla näkemäni nojakkiretkeilijät eivät käytä etulaukkuja haarukassa. Tarkoituksena on yrittää löytää itselle nojakista uusi harrastepyörä, koska pystypyörällä harrastaminen ei ainakaan tänä kesänä onnistu. Ajattelin vain, että saisiko kaapista löytyvät Ortliebin perusetulaukut hyödynnettyä myös mahdollisessa nojakissa.
Kyllä niitä etulaukkuja voi sovitella sinne penkin selkänojan taakse.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma