ki kirjoitti:Husqvarnan metallirunkoisen 70-luvun ompelukoneiden varaosat voi maksaa alkaen 45e mikä tekee korjaamisen kannattomaksi. Näppärää olis jos niita voisi tulostaa
Mä korjautin 20 euron ompelukoneen 100 eurolla, koska uudet muovikoneet ovat muovia. Jos alkuperäinen osa kesti 20-30 vuotta, en jaksaisi nähdä vaivaa korjata sitä 3D-tulostetulla osalla. Etenkin, kun osa tulostusmateriaaleista maksaa mansikoita. Esim. Formlabsin hartsi on 170e litra + 50e tulostusalusta, joka on materiaalikohtainen. Itse tulostin maksaa useamman tonnin - eikä se tulosta sitä metallia. Metallitulostinta piakkoin pääsen ehkä kokeilemaan...
jviirret kirjoitti:Hyödyllistä? Aika vähän minä tuolta mitään hyödyllistä löysin ja nekin mitä löysin löytyy lähimmästä Tokmannista, Motonetistä, Biltemasta jne. hyllytavarana...
Onko esim. taide siis hyödytöntä? Ilokin, jota se joillekin saattaa tuottaa? Et kuuntele musiikkia? Toki itsekin selaan tuota varsin kriittisesti, enkä tulosta rihkamaa hyllyihin pölyttymään. Suihkukorkkia tai narunkiristimiä ei ole Suomessa näkynyt vielä missään myynnissä. Tietty jos ei tarvitse niitä ovat ne hyödyttömiä.
Edit: Näitä Ryobiin tuskin saa kaupasta, kun ovat huonoja bisnekselle: https://www.thingiverse.com/search?q=ry ... t=relevant