Kiitos hyvistä neuvoista,täytyy kehitellä näistä ideoista sopiva malli.
Akku sijaitsee edessä olevassa vinokotelossa,sen saa auki kun purkaa sivulevyn pois, runkon sisällä takapäässä kuusioruuvi avaamalla kotelo avautuu ja vedetään etupään tapeista pois. Akku lähtee liittimet irroittamalla. Tosi suuritöinen huoltoakin ajatellen, kun kaikki ovat runkon sisällä
Ps: Kävin Googlaamassa lämpömatto ja löytyi erilaisia versioita,
Kiitos vinkeistä.
On kaksi akkua välissä kytkin molempien akkujen virtajohdossa on tällainen piirikortti mikä tarkoitus niillä on.
Valot ja suuntavalot tuleenäistä akuista.
Nyt toinen ei anna virtaa lävitse.
Löytyyköhän toisenlaista kytkentää
re-voltage.eu kertoo että kyseessä on ideali diodi. Jos se on rikki niin uuden voi varmaan tilata muutamalla eurolla heiltä ja mahdollisesti tuon voisi vain poistaa välistä.
Liitteet
Screenshot_20190129-190206.jpg (66.46 KiB) Katsottu 8930 kertaa
Mitä tekee vastaukseton diodi akun ja ledin välissä, paitsi suojaa väärin päin kytkennältä?
Onkos siellä jotain suuria induktansseja tai kapasitansseja piirissä. Jos ei ole, en ymmärrä tarkoitusta ja Wackyn ehdotus turhan piirin ohittamisesta kuulostaa järkevältä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Poistin diodin nyt virta kulkee molemmista akuista, ne on kytketty rinnan välissä kytkin.
Toiseen virtapiiriin jäi vielä diodi .
Katsotaan kuinka kauan vehkeet pelaa.
Nykyisin sinkulassakin pitää olla kaksi erillistä jarrulaitetta.
Osaisko joku sanoa löytyykö tuolle väittämälle säädösperuste vai onko se vain normaalia nettipaskaa
Liikenne- ja viestintäministeriön asetuksessa kaksi- ja kolmipyöräisten ajoneuvojen sekä nelipyörien rakenteesta ja varusteista, https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021250, pykälässä 17, sanotaan että "Polkupyörässä tulee olla ainakin yksi tehokas jarrulaite. Tavaran tai useamman kuin yhden henkilön kuljetukseen tarkoitetussa polkupyörässä, perävaunulla varustetussa polkupyörässä ja polkupyörässä, jossa on enemmän kuin kaksi vaihdetta, tulee kuitenkin olla kaksi erillistä tehokasta jarrulaitetta."
2) käyttöjarru, jos kysymyksessä on moottorikäyttöinen ajoneuvo, polkupyörä tai kevyt sähköajoneuvo;
Muistan että jossain oli maininta peräkärryn vetämisestä jolloin pitäisi olla kaksi erillistä jarrulaitetta, mutta en nyt millään löydä.
"Polkupyörän, moottorilla varustetun polkupyörän ja kevyen sähköajoneuvon perävaunussa saa kuljettaa matkustajia. Edellytyksenä on, että perävaunu ja sen kytkentä vetoajoneuvoon on henkilökuljetukseen tarkoitettu ja mitoitettu kuljetettavalle massalle. Kuljetettaville henkilöille pitää olla tarkoituksenmukainen istuin ja perävaunun rakenteen tulee olla sellainen, että matkustaja ei joudu kosketuksiin perävaunun pyörien eikä tien kanssa. Lisäksi polkupyörässä tulee olla vähintään kaksi erillistä jarrulaitetta ja ajoneuvoyhdistelmässä vähintään kaksi jarruin varustettua pyörää."
Nykyisin sinkulassakin pitää olla kaksi erillistä jarrulaitetta.
Osaisko joku sanoa löytyykö tuolle väittämälle säädösperuste vai onko se vain normaalia nettipaskaa
Laki on aika monitulkintainen.
Useassa kohdassa siihen viitataan ja löytyy vaatimuksia kahdesta jarrulaitteesta. Kohdat kuitenkin ainakin sivuavat henkilö- tai tavarankuljetusta. Eli tarakalla varustetussa pyörässä pitää ihan varmasti olla tuplajarrut. Siitä lakibullshitistä voi vakuutusyhtiön lakimies halutessaan kaivaa kohdan, jolla yhden jarrun pyörällä sattuneesta vahingosta voidaan korvaus evätä.
Nykyisin Traficomin tekninen neuvonta on salaisempaa kuin mikään muu. Sinne ei voi yksityishenkilö ottaa enää yhteyttä ja saada selkeitä vastauksia perusteluineen, kuten aiemmin pystyi. Olisikohan he kyllästyneet näihin kaltaisiini harmaan alueen pykälänkiertäjiin. Vuosien varrella piinasin heitä monta kertaa rajatapausten tiimoilta. Tällä hetkellä homma menee niin, että epäselvät tapaukset ratkaistaan jälkeenpäin oikeudessa.
Eli tarakalla varustetussa pyörässä pitää ihan varmasti olla tuplajarrut.
Salli mun nauraa Tuolla perusteella käytännössä kaikki polkupyörät olisi tavarankuljetukseen tarkoitettu. En usko hetkeäkään tuon tulkinnan kestävän minkäänlaista oikeudellista arviointia.
Samalla periaatteella henkilöauto on tavara-ajoneuvo, jos siinä on peräkontti, lehtitasku, hansikaslokero tai mukiteline ja kuorma-auto on vastaavasti henkilökuljetukseen tarkoitettu, koska siinä on hanttimiehenistuin
Nykyisin mikä tahansa pikkuauto on pakettiauto, mikäli valmistaja ilmoittaa että se on pakettiauto.
Paitsi ettei näin ole Käytännössä kaikki voi kyllä muuttaa pakettiautoksi, mutta suurimpaan osaan se vaatii muutoksia eli se ei ole vain ilmoitusasia. Selkein eu-asetuksen, jota Suomen ajoneuvolakikin määrittää käytettävän luokitteluun, ero on, että paketettiautoon voi ottaa tavaraa vähintään yhtä paljon kuin ihmisiä. Fiestasta pitää siis ainakin heittää takapenkki mäelle, mikäli siitä pakettiauton haluaa.