Nojapyörä jäätelökioskilla

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 877
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

Nojapyörä jäätelökioskilla

Viesti Kirjoittaja torneol »

Sain vihdoinkin itseni liikkeelle ja kalorivajetta paikatakseni poljin jäätelökioskille. Siitä yksin tein idea uudelle ketjulle.

Harrastaako muut vastaavaa itsepetosta; muka kuntoilua :lol:.

Liitteet
Scopa jätskillä
Scopa jätskillä

Velomotion Scopa

Polkumies
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 873
Liittynyt: 09 Helmi 2020, 21:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nojapyörä jäätelökioskilla

Viesti Kirjoittaja Polkumies »

Sen itse olen huomannut, että liikunnan lisääntyessä paino nousee. Ruokahalu ilmeisesti kasvaa enemmän kuin mitä poltettuja kaloreita tulee. Ja liikunnan vähentyessä paino taas laskee.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4676
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyörä jäätelökioskilla

Viesti Kirjoittaja janx »

Työmatkani varrella on tarjolla muitakin virvokkeita kuin jäätelöä...

https://www.wanhapehtoori.org/

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 877
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

Re: Nojapyörä jäätelökioskilla

Viesti Kirjoittaja torneol »

Polkumies kirjoitti: 05 Touko 2024, 10:49

Sen itse olen huomannut, että liikunnan lisääntyessä paino nousee. Ruokahalu ilmeisesti kasvaa enemmän kuin mitä poltettuja kaloreita tulee. Ja liikunnan vähentyessä paino taas laskee.

Olen havainnut, että liikunnan lisääntyessä "roskan" syönti vähenee ja panostus on enemmän ollut oikeassa ruuassa. Ilmeisesti aineenvaihdunta paranee ja oma kone alkaa toimia paremmin.

Velomotion Scopa

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4676
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyörä jäätelökioskilla

Viesti Kirjoittaja janx »

torneol kirjoitti: 05 Touko 2024, 11:56
Polkumies kirjoitti: 05 Touko 2024, 10:49

Sen itse olen huomannut, että liikunnan lisääntyessä paino nousee. Ruokahalu ilmeisesti kasvaa enemmän kuin mitä poltettuja kaloreita tulee. Ja liikunnan vähentyessä paino taas laskee.

Olen havainnut, että liikunnan lisääntyessä "roskan" syönti vähenee ja panostus on enemmän ollut oikeassa ruuassa. Ilmeisesti aineenvaihdunta paranee ja oma kone alkaa toimia paremmin.

Minulla esim. kuntosali lisää selvästi ruokahalua ja jos ei valmistaudu siihen, niin väsyneenä syö vain nopeasti jotain.

Miksi treenaus voi nostaa painoa?
Kova liikunta voi kerryttää lihaksiin nestettä ja nostaa vaakalukemia hetkellisesti.

Kova harjoittelu aiheuttaa lihaksiin pieniä repeämiä. Kun keho alkaa korjata vaurioita, lihaksiin pakkautuu tulehdusta parantavia aineita ja nestettä.

Vaakalukemat saattavat hetkellisesti kivuta muutaman kilon. Tilanne kuitenkin tasaantuu yleensä viimeistään parin kuukauden jälkeen.

Myös lihasmassan kertyminen voi nostaa vaakalukemia. Lihas kasvaa kuitenkin hitaasti kuukausien saatossa. Aloittelija voi kerryttää tyypillisesti noin puoli kiloa lihasmassaa kuukaudessa säännöllisellä voimaharjoittelulla, kolme kiloa vuodessa on varsinkin naiselle jo kova saavutus.

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/la ... an%20kilon.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Vastaa Viestiin