Sandaalit villasukilla ja päällisillä ja klosseilla?
Leveys ei ahdista, kun voi säätää
Työläs käyttää
Varvaskoukut?
Pää (tarkoitus käyttää laskettelulaseja):
Erillinen talvikypärä esim. laskettelukypärä?
Vie säilytystilaa, jota on ennestään jo vähän
Pestävällä sisävuorella varmaankin pitää olla
Olemassa oleva kypärä alushupulla?
Ei vie ylimääräistä tilaa
Eri lämpötiloilla voi säätää alushupun paksuudella tiettyyn rajaan asti
Pipo (sehän ei mene mitenkään rikki )?
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Sakari holma käytti aikanaan leg3ndaarista myssyyn kiinnitettyä pleksitötteröä kasvojen ympärillä. Uskoisin sen olevan erinomainen viimasuoja ja katu-uskottavuuden tuoja
Samasta pleksistä voi sitten askarrella tarvittaessa lisää viimasuojia esim sormille.
Aika laaja lämpötilaskaalan oot valinnut tähän. En kuvittelis et kukaan polkisi samoissa vaatteissa +10 ja +30 lämpötiloissa joten on vaikea antaa mitään kovin tarkkaa vastausta, lisäksi omat mieltymytkset vaikuttaa paljon.
Itse olen käyttänyt klossillisia pyöräilykenkiä. Lisännyt vain paksumpaa sukkaa kun lämpötilat putoo samalla kun nopeudet laskee. Ongelmia alkaa tulla kun pakkasta on selvästi enemmän kuin 20 astetta.
Päässä olen käyttänyt ohutta kypärämyssyä vaihtaen paksumpaa pipoon kypärän alla tarpeen mukaan.
Aika laaja lämpötilaskaalan oot valinnut tähän. En kuvittelis et kukaan polkisi samoissa vaatteissa +10 ja +30 lämpötiloissa joten on vaikea antaa mitään kovin tarkkaa vastausta, lisäksi omat mieltymytkset vaikuttaa paljon.
Itse olen käyttänyt klossillisia pyöräilykenkiä. Lisännyt vain paksumpaa sukkaa kun lämpötilat putoo samalla kun nopeudet laskee. Ongelmia alkaa tulla kun pakkasta on selvästi enemmän kuin 20 astetta.
Päässä olen käyttänyt ohutta kypärämyssyä vaihtaen paksumpaa pipoon kypärän alla tarpeen mukaan.
Samaa mieltä. Aivan turha rajaus otsikossa. Muutan otsikon "Talviajovarusteet kylmille keleille". Valitsin tuollaisen muotoilun, koska se vastaa tähän ketjuun tulleita viestejä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Rajaus oli ihan tarkoituksella omista lähtökohdista(, jotka eivät perustu minkäänlaiseen kokemukseen), mutta kaippa se tuollakin otsikolla tulee "oikeita" vastauksia.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Polyverit ja piikkipolkimet. Ääritilanteessa kantakoukulliset astinlaudat.
Eivät trikelle suosittele ajamaan ilman kiinnitystä. Omien jalkojen ylikin on kuulemma ajettu.
Kypärien kanssa on ongelmana taas iso pää. 61,5 cm. Jo ihan pelkällä päänahalla on haasteita saada riittämään säätöjä toisinaan. Harvassa on kypärät, jotka säätyvät yli 62 cm. No pitää kokeilla, miten nykyinen säätyy.
Huomiona pitäisi otsikossa olla, että minulla on sähköpyörä. Kamppeet on ihan eri, kun luomulla.
Eli siis varusteet kyydissä istuskeluun kylmissä olosuhteissa..mallia voinee kattoa mimmosissa varusteissa turisteja ajelutetaan reellä Lapissa.
Pilkkihaalarit / lasketteluvaatteet ja kasvon peittävä myssy on hyvä lähtökohta. Itsellä ainakin palelee sormet herkästi ja hanskoja saa olla kolmet päällisin. Päällimmäiset onkin sitten melkoiset lapion kokoiset vuorelliset nahkarukkaset. Pitkävartiset saappaat on myös hyvät koska estävät viiman nilkoille.
Kätevä voisi olla jokin pilkkihaalaria ohuempi haalari, vaikkapa vain tuulenpitävä kerros, jonka alle sitten pakkasen mukaan lisäkerroksia. Pilkkihaalari on minusta liian lämmin, ainakin -20 asteessa ja lämpimämmässä.
70-luvun puolivälissä naapurin 16-vuotias ajeli 7 km Ristinkalliolta Sunilaan töihin juuri tuohon aikaan lanseeratuissa "pilkkihaalareissa" alla vain kalsarit ja t-paita. Kypärää ei muistaakseni silloin vielä ollut, vaan sellainen nahkainen lentäjän lakki. Kypäräpakko tuli 1977. Hyvin väitti tarkenevan -20 asteen kelissäkin, vaikka minä kyllä hieman epäilin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Pään kanssa kokeillaan pärjätä tällä kypärän alla. Kovin paljon ei säätöä omassa kypärässä ollut enää isontaa, mutta jospa tuo mahtuisi, vaikka "Lämpöhuppu ei mahdu kypärän alle.". Mukana myös Jonas hengitysilman lämmitin. https://www.allergia-apu.fi/lampohuppu- ... -aikuisten
lammitinhuppu_prpage.png (84.07 KiB) Katsottu 81 kertaa
Kuvaa en tähän saanut, kun webp ei toimi suoraan.
Edit: Nyt toimivat myös webp-päätteiset kuvat.
ACBB6B7AB70515B5FD2ABAC661D47C02687C3F5F.yoko-handu-kadenlammittimet-ohjaustankoon-40-03036.webp (15.61 KiB) Katsottu 56 kertaa
Mulla on sellpy:stä käytettynä hankittu Swedemount:in fleecehaalari (on muuten vaikea tuoteryhmä löytää). Se on tarkoitettu välikerrokseksi (heidän järjestelmässään layer 2) ja on se toiminut koiran kanssa pihallakin sellaisenaankin, jos ei sada paljon. Sen päälle jonkinlaista kuorta varmaan kannattaa koittaa laittaa. Esim. nykyinen softcell-setti (henkselihousut ja takki).