jori kirjoitti:Mikähän on jättö kuormattuna noilla eri haarukoilla. Kuvista päätellen ei kovin paljon eroa näyttäisi olevan, enkä ole ihan varma mihin suuntaankaan. Pidemmän haarukan rake sitäpaitsi kasvaa kuormattuna enemmän vinomman ohjauskulman takia. Ajotuntuman ero voi johtua ohjausakselin kulman muutoksesta ja korkeammasta renkaasta. Vähän sama ilmiö kuin talvi- ja kesärenkaiden välillä muutenkin.
Samat renkaat, samat vanteet, sama kuski. Pitäis varmaan ottaa kuvat kuski päällä, punnita tasaisella painon jakauma myös ja kuviin piirtää & mitata kulmat. Jos jaksais... ei käytöksessä mitään niin suuria eroja että kiinnostais mitata.
Joka tapauksessa on selvää että ensi syksynä kun liukkaat kelit tulee heitän 29er haarukan, levyjarrut ja nämä kiekot kumeineen alle. Sen verran hyvin viimeiset pyörätielenkit sujuivat kun siellä pystyi ajamaan... muuhun talveen verrattuna.
Nyt odotellaan että yöpakkaset ja jäätyneiden sulamisvesien liukkaat paikat katoavat teiltä. Silloin näihin kiekkoihin vaihtuu Continental GP 4000 S gummit, koeajon jälkeen säädän tyttärelle ja otan lowracerin käyttöön. Päästään yhdessä lenkille...