Moro!
Tuli hankittua otsikon mukainen pyörä. Muutama satakilometriä olen ehtinyt ajaa. Joitakin ongelmia ilmeni heti alkuun.
Ilman iskaria
Iskarin kanssa
Ilman iskaria
Elikkäs penkki/haarukka "hiukan" vinossa. Onko jotain säätöä vai onko hitsaajalle sattunut lapsus. Niin ja vanne on paikoillaan Täytynee tutkia paremmin.
Ja sitten vielä pyörässä oli vielä muitakin harmittavia vikoja (osa korjattu):
-Ketjun suojaputket ei pysynyt paikoillaan. Otin pois
-Molemmat ohjainrullat väpäjää. Tämä tutkimatta
-Iskari aivan paska. Ehkä näitten halpojen täysjousto pyörien tasoa. Täytyisi kai hankkia uusi.
-Jarrut oli säätämättä. Säädetty
-Takavaihtaja oli säätämättä. säädetty, mutta ei pysty käyttämään vaihteiden ääripäitä.Elikkäs pieni ratas edessä pieni takana osuu takahaarukkaan ja ketju liian pitkä. Iso ratas edessä iso takana ketju liian lyhyt.
-Etuvaihtajaa ei pysty säätämään tarkaksi. Ison ja pienen eturattaan ero liian suuri. Lisäksi kahva vaihtajassa kolme pykälää. Hankala käyttää. Ratkaisu vaihteiden ongelmissa on käyttää vain isompaa eturatasta ja säätää ketjun pituus sen mukaan.
-Takalokarin kiinnitys pultit takana liian pitkät. Otin lokarit pois. Täytynee hankkia uudet pultit
-Penkki aavistuksen liian leveä. Lapaluut ikävästi juuri reunojen tasolla. Penkin pitäisi olla mulle joko reilusti leveämpi tai hiukan kapeampi. No tämä on käyttäjastä kiinni.
-Kahvakumit ei pysy paikoillaan. Täytynee hankkia uudet.
-Iskarin kiinnitystä ei pysty säätämään kuin yhden pykälän ylöspäin.
Tässä kai nyt tällä kertaa kaikki. Ehkä näitä ei saisi olla uudessa yli kahden tonnin pyörässä. Vai olenko liian nipo? Vai sattuiko mulle vain jokin maanantai kappale?
Kyllä pyörällä ajaa, mutta kuitenkin...
Hauskaa juhannusta! Koitetaan olla ihmisiksi.