Kun mittaa on kertynyt tuumaa vaille 160 cm ja kolmipyöräistä tekisi mieli. Tavaraa pitäisi saada kyytiin ja/tai pieni ihmisenalku (2 v. 10 kg) matkaan mukaan. Matkat ovat sekä työmatkatyyppisiä että arvattavasti välillä pitkiä.
Ideoita?
Kun mittaa on kertynyt tuumaa vaille 160 cm ja kolmipyöräistä tekisi mieli. Tavaraa pitäisi saada kyytiin ja/tai pieni ihmisenalku (2 v. 10 kg) matkaan mukaan. Matkat ovat sekä työmatkatyyppisiä että arvattavasti välillä pitkiä.
Ideoita?
Yep
Suosittelen tutustumista englantilaisen KMX:n tuotteisiin.....
halpoja ja helposti pääsee eroon,
jos haluaa myöhemmin kalliimpaa ja kevyempää settiä.....
Itse olen 169cm/63kg ja kivaa on ollut ottaen huomioon sen,
että härveli on ollut mulla vasta reilut 2 kk...ajettuja kilometrejä nyt noin 970.....
Ei paluuta enää 2-pyöräisiin vaikka kellarista löytyy 2 Giant-kilpapyörää
ja Bauer hybridi....
Tehtaalta suoraan ilman maahantuojia lähettivät update-kamaa......
en osaa sanoa saisko ihan pyöränkin kotiovelle....mutta voin selvittää,
jos kiinnostaa.....tuo peräkärry / lasten kuljetus voi kylläkin
olla hankalampi projekti KMX:n pyöriin......
Stapani
Eiköhän pituuden puolesta lähes kaikki ole sopivia. Suurin rajoittava tekijä on tuo lapsen kuljetus. Suurimmassa osassa kun takapää/tarakka on aika "heppoista" tekoa jotta niihin saisi turvaistuinta kiinnitettyä, ainakaan turvallisesti. Tavaran kuljetus kapasiteettia on, kun kuorma pakataan alas ja näin sen "vääntömomentti" esim kurveissa on pieni.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Sopivuus kannattaa varmistaa mittaamalla oma X-seam, useat valmistajat käyttävät tätä mitoitustapaa, esim. Trice:
http://www.ice.hpv.co.uk/buyers_guide/rider_size.htm
Rajatapauksessa on parasta kysyä suoraan valmistajalta.
Tadpolessa nilkkojen osuminen poikkiputkeen voi osoittautua ongelmaksi, vaikka säätövarat riittäisivätkin. Lyhyemmistä kammista voi olla apua. Istuimen sopivuus olisi myös hyvä varmistaa, verkkoistuimet sopivat paremmin kaikenkokoisille.
Lastenkuljetukseen suosittelen myös mieluummin kärriä.