No niin, kisat on jälleen ajettu ja kommenteista päätellen tapahtuma koettiin ilmeisen onnistuneeksi.
Parannettavaa ja kehitettävää jää aina, jatketaan niistä tässä ketjussa.
Eniten keskustelua paikanpäällä aiheutti sunnuntain ohjelma. 12 tunnin sijaan/lisäksi kaivattiin lyhyempiä matkoja, esim. 100 km / 3 h / 6 h. Nämä olisi helposti järjestettävissä nyt käytössä olleella RFID-ajanotolla/kierroslaskennalla. Kaikki lähtisivät samaan aikaan liikenteeseen ja lyhyemmän matkan kuskit vain lopettaisivat suorituksensa aiemmin.
Varikolla sunnuntaipäivä on luonnollisesti aika hiljainen, kun kuskit kiertävät rataa ja poikkeavat harvakseltaan huoltoalueella (radan keskellä) ja vielä harvemmin varikolla (huoltorakennuksen luona). Toki kisaajia vartenhan tämä tapahtuma on pääasiassa järjestettykin, ja lauantai on ollut se sosiaalisempi päivä.
Tapahtumaa on ajettu nyt kolmena vuotena samoilla matkoilla ja foorumikeskustelun perusteella kuulostaa siltä, että 12 tuntia olisi vakiinnuttanut asemansa kuninkuusmatkana. Se on ainakin herättänyt täällä eniten pyörä-, tankkaus- ja suoritusspekulaatioita yms. Nyt kaivattaisiin 12 tunnin ajoon osallistuneilta kommentteja, olisiko pyhäinhäväistys mennä lyhentämään tuota päämatkaa esim. 6 tuntiin? Kritiikkiä on tullut päivän venymisestä liian pitkäksi, joutuu ottamaan maanantain vapaaksi töistä jne. Jos lyhyempiä matkoja olisi tarjolla tuohon rinnalle, niin ratkaisisiko se ongelman?
Sunnuntain pitkän matkan ajamista joukkueena ehdoteltiin myös, ja ajanottovastaava Gerardin mukaan tämänvuotinen chip-kierroslaskentasysteemi sen helposti mahdollistaisi. Toisiko tämä lisää osallistujia sunnuntaille?
Myös criterium-tyyppistä kisaa tiukkoine mutkineen ehdoteltiin. Rata-alueen keskelle tällainen lyhyempi rata on kyllä mahdollista tehdä, mutta mihin väliin viikonlopun ohjelmassa sen sijoittaisi? Korvaisiko se jonkun nykyisen matkan vai tulisi lisäksi sunnuntaille, jolloin 12 tunnin sijaan ajettaisiin lyhyempi kisa, esim. 3 tuntia tai 100 km?
Sana on vapaa, olkaa hyvä.