Renkaat

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13840
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja jori »

Nojailija kirjoitti:

ooteko huomannut tämän:
http://www.schwalbetires.com/bike_tires ... _tires/ONE

ei oo tubeless, mutta näistä oneista ulee mun ensi kauden salaiset kisarenkaat. rullaa ilmeisesti hyvin? TM testaamaan vaan :wink:

http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 49&#p69649
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 73&#p74373

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3872
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mulla on ollu setti tubelessina enkä huomannut kuin eroa mukavuudessa joka oli niillä 23 mm renkailla samaa muokkaa kuin 28 mm leveillä sisurillisilla. Kesto noissa oli aika onneton ja renkaat meni kohtuu uutena jo vaihto kuntoon viiltojen takia.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Wacky kirjoitti:

Mulla on ollu setti tubelessina enkä huomannut kuin eroa mukavuudessa joka oli niillä 23 mm renkailla samaa muokkaa kuin 28 mm leveillä sisurillisilla. Kesto noissa oli aika onneton ja renkaat meni kohtuu uutena jo vaihto kuntoon viiltojen takia.

Missä ne viillot sijaitsi? Nimimerkillä mun ekoissa ohkaisissa (Stelviot) renkaissa on kanttikivien etc. tekemiä vertikaaleja nirhaumia sivuilla. Kovat paineet näkyvät eritoten kuormittavan kyseisiä kohtia. Missähän vaiheessa ne sitten repeävät - onko tästä jokin ohjetieto olemassa?

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Eikö kanttikivien renkaan kylkeen osumat ole kaikilla renkailla tuurin kauppaa hajoamisen suhteen? Sellaisen kuvan olen foorumikeskusteluista saanut muilta foorumeilta. Siis paljonko kuidut kärsivät ja minkälaisen vaurion vaikuttaa siihen, miten herkästi kuidut jatkavat vaurioitumista tai ei ilman uusia osumia. Hipaisu yhteen kuituun pituussuunnassa ei ole ehkä vaarallista, mutta usean syvä poikittainen lähes katkaiseva viilto ei ole hyvä. Ja niin edelleen erilaisia yhdistelmiä. Joten vastaus lienee riippuu. Siitä mistä se roikkuu.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Pastori kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Mulla on ollu setti tubelessina enkä huomannut kuin eroa mukavuudessa joka oli niillä 23 mm renkailla samaa muokkaa kuin 28 mm leveillä sisurillisilla. Kesto noissa oli aika onneton ja renkaat meni kohtuu uutena jo vaihto kuntoon viiltojen takia.

Missä ne viillot sijaitsi? Nimimerkillä mun ekoissa ohkaisissa (Stelviot) renkaissa on kanttikivien etc. tekemiä vertikaaleja nirhaumia sivuilla. Kovat paineet näkyvät eritoten kuormittavan kyseisiä kohtia. Missähän vaiheessa ne sitten repeävät - onko tästä jokin ohjetieto olemassa?

Mulla on 23-622 Tubeless versiot näistä One-gummeista. Viikonloppuna just vaihdoin etu- ja takarenkaat keskenään kun vetävässä alkoi jo olla kulumaa tasaiseksi kun toinen on vielä uuden veroinen.

Samalla tuli katsottua että jokunen pieni pistojälki on renkaissa mutta mitään ongelmia ei ole ollut. Paitsi että nämä on liukkaammat sateella kuin GP4000S saman levyisenä. One:n seuraava Tubeless Easy versio kiinnostaa enemmän.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mika
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Elo 2015, 21:57
Paikkakunta: Abu Dhabi/Al Raha Beach

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja mika »

Mistä näitä 20" (1.35) renkaita oikein saa tilata järkevään hintaan? Tutuista weppikaupoista ei tunnu löytyvän.
Marathon +
Durano
Nastarenkaat

MikaR

Egolokisesti omassa vihreässä kuplassa

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Saukki »

mika kirjoitti:

Mistä näitä 20" (1.35) renkaita oikein saa tilata järkevään hintaan? Tutuista weppikaupoista ei tunnu löytyvän.
Marathon +
Durano
Nastarenkaat

MikaR

Mä oon duranoita ja nastarenkaita tilanut täältä: http://www.polkupyorakauppa.fi/
Hinnan järkevyydestä en tiedä, mutta sieltä ainakin olen aina tarvitsemani renkaat löytänyt.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Saukki kirjoitti:
mika kirjoitti:

Mistä näitä 20" (1.35) renkaita oikein saa tilata järkevään hintaan? Tutuista weppikaupoista ei tunnu löytyvän.
Marathon +
Durano
Nastarenkaat

MikaR

Mä oon duranoita ja nastarenkaita tilanut täältä: http://www.polkupyorakauppa.fi/
Hinnan järkevyydestä en tiedä, mutta sieltä ainakin olen aina tarvitsemani renkaat löytänyt.

Jaa no nyt sielä ei enään niitä 20" nastarenkaita olekaan. :?

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3872
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Viimeksi muokannut Wacky, 16 Syys 2015, 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mika
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Elo 2015, 21:57
Paikkakunta: Abu Dhabi/Al Raha Beach

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja mika »

No joo, rupes löytyyn. Thanks!

Mikä talvirengastus se kannattaa laittaa Questiin? Eli mahtuuko eteen leveämpi kuin vakio 28-406?

Onko tuo 28 nyt sitten millejä? Nastarengas taas on 20" ja 1.6 eli nämä kai sitten 40mm leveät.

MikaR

Egolokisesti omassa vihreässä kuplassa

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Mulla on Schwalbe Marathon Winterit 42-406 eli 42 mm leveät. En osaa sanoa mahtuuko Questiin. Jostain olen lukenut, että Stradaan mahtuu, mutta siinä onkin eturenkaat korin ulkopuolella.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5044
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja tm »

mika kirjoitti:

No joo, rupes löytyyn. Thanks!

Mikä talvirengastus se kannattaa laittaa Questiin? Eli mahtuuko eteen leveämpi kuin vakio 28-406?

Onko tuo 28 nyt sitten millejä? Nastarengas taas on 20" ja 1.6 eli nämä kai sitten 40mm leveät.

MikaR

Mulla on nyt Questissa edessä 40 mm leveät Schwalbe Shreddat. Ainakin Hollannissa käyttävät n. 50-millisiäkin, mutta kääntöympyräkin kasvaa kun etupyörät eivät mahdu kääntymään yhtä hyvin kuin kapeilla kumeilla.
Talvesta en vielä tiedä, mutta lumessa Questin kevyt perä tekee ajamisen varmasti mahdottomaksi. Itse siirryn viimeistään lumikelien myötä käyttämään toisia kulkupelejä.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3872
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Wacky »

mika kirjoitti:

No joo, rupes löytyyn. Thanks!

Mikä talvirengastus se kannattaa laittaa Questiin? Eli mahtuuko eteen leveämpi kuin vakio 28-406?

Onko tuo 28 nyt sitten millejä? Nastarengas taas on 20" ja 1.6 eli nämä kai sitten 40mm leveät.

MikaR

Hanki ensin vain taakse nappulainen tai nasta kumi niin huomaat miten hitaasti pääset talvella kulkee etkä tuhlaa rahoja eturenkaisiin jotka on vaikeampi myydä pois ja jos huomaat että pääset sillä jonnekin niin voit aina ostaa myöhemmin ne eturenkaatkin.

Avatar
mika
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Elo 2015, 21:57
Paikkakunta: Abu Dhabi/Al Raha Beach

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja mika »

Talvella ei ole vauhti tärkeää. Kunhan pääsee pyörätietä töihin ja lämpimästi. Jos taakse menee maasturin nastarengas (niitä on ainakin kuusi varastossa) niin tästä tuli halpa homma. Tämä kun sutii jo asfaltilla niin pito vähän askarruttaa.
Ensimmäinen kuukausi vasta ajettu (1700km) mutta talveksi pitää kai ostaa jo muutenkin uudet kumit. Vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
MikaR

Egolokisesti omassa vihreässä kuplassa

Parsa
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Heinä 2014, 17:28
Paikkakunta: Vääksy

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Parsa »

Itse ostin tuossa Nokian w240 47mm Stradaan talveksi.
Jos talviajo ei onnistu ni menee rengas maasturiin.

Bikeshopissa tarjouksessa: http://www.bikeshop.fi/Nokian_W240_47_5 ... &listpos=3

Vastaa Viestiin